2016-10-04, 16:22
Medlem
Funderar lite på makarnas planerade försäljning av sommarstugan. Varför ville de sälja den och ge sig ut på vägarna i en husbil? Båda är till åren komna och har en fin sommarstuga. Måste väl vara bättre att vara i den än att ligga ute på vägarna i den åldern.

Kan det vara så att JM när hon startade sitt asylboende släpade med sig sina skyddslingar ut till föräldrarnas sommarställe för "rekreation och miljöombyte"? Skulle väl låta fint för ev inspektörer isf.

AM delade inte JMs värderingar ang invandringen enligt hennes fb. Kanske fann makarna det rentav obehagligt att ha en massa skäggbarn där i tid och otid om så skedde. Tror inte JM lyssnade om föräldrarna hade invändningar om dessa inramlande oväntade "gäster".

Det skulle kunna förklara deras beslut att sälja stugan och välja husbil i stället. Kanske var det enda sättet att bli av med problemet. Naturligt hade väl annars varit att någon av döttrarna fått överta stället då föräldrarna var ganska täta. De hade säkert råd med en husbil utan försäljning av stugan och låtit den vara kvar inom familjen.
Citera
2016-10-04, 16:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är väldigt många olika faktorer som har betydelse; man måste känna till allt som går att känna till om brygga, båt, ev. stege, siktdjup, strömmar, promillehalt mm, men faktum kvarstår: Det lär varken ha varit vind eller strida strömmar, som drivit AP till den plats där han hittades intill bryggan på 1 – 1,5 m djup och där han med lätthet borde ha bottnat. Ej heller lär han ha letat efter en femte starköl under bryggan.

Inga påtagliga skador kunde återfinnas på hans kropp.

Man har inte "vänt på varje sten" eftersom man tydligen försummat en vattenanalys. - Ingenting pekade på en olyckshändelse eftersom ingen har kunnat göra sannolikt hur denna olycka i så fall har gått till; än mindre försökt rekonstruera den. - Däremot talade vissa omständigheter, bl.a. JM:s larmtid, olika saker och händelser som flera anhöriga i anslutning till dödsfallet berättat, osv, för att "drunkningen" iscensatts. Lägg därtill livförsäkringen, If:s utredningar och If:s två överklaganden. Nu har även ett mord och ett mordförsök kunnat läggas till indiciesamlingen.
Att polisen inte "vänt på varje sten" är väl tämligen självklart då de inte utredde ett förmodat brott utan en drunkningsolycka. De inledde ingen förundersökning.

Däremot så har det framkommit att en obduktion utfördes och även att tagna prover rutinmässigt sparas av RMV i ett år. Vad dessa prover kan tänkas vara vet vi inte (blod och vävnad gissar jag), och vad de kan tänkas visa efter ett år vet vi inte. Inte heller om dessa prover i tid räddats från destruering. Har polisen klantat sig där lär de knappast snacka om det.

Det fetade kommer (vad jag vet) från LGWP. Och han har inte mer kunskaper om detaljer i fallet än alla här: dvs noll. Men om polisen inte misstänkte brott är det väl ett rimligt antagande att ingen vattenanalys utförts vid obduktionen.
Citera
2016-10-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Funderar lite på makarnas planerade försäljning av sommarstugan. Varför ville de sälja den och ge sig ut på vägarna i en husbil? Båda är till åren komna och har en fin sommarstuga. Måste väl vara bättre att vara i den än att ligga ute på vägarna i den åldern.

Kan det vara så att JM när hon startade sitt asylboende släpade med sig sina skyddslingar ut till föräldrarnas sommarställe för "rekreation och miljöombyte"? Skulle väl låta fint för ev inspektörer isf.

AM delade inte JMs värderingar ang invandringen enligt hennes fb. Kanske fann makarna det rentav obehagligt att ha en massa skäggbarn där i tid och otid om så skedde. Tror inte JM lyssnade om föräldrarna hade invändningar om dessa inramlande oväntade "gäster".

Det skulle kunna förklara deras beslut att sälja stugan och välja husbil i stället. Kanske var det enda sättet att bli av med problemet. Naturligt hade väl annars varit att någon av döttrarna fått överta stället då föräldrarna var ganska täta. De hade säkert råd med en husbil utan försäljning av stugan och låtit den vara kvar inom familjen.
Eller så kändes det inte lika trevligt att vara där efter att svärsonen mist livet där.
Citera
2016-10-04, 16:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano

Det där har varit uppe i tråden tidigare. Den troligaste förklaringen är att föräldrarna starkt misstänkte att svärsonen mördats och att JM var ansvarig. De valde därför att sälja vad som var ett drömställe pga att de kände att platsen förlorat sin "charm". Jag tvivlar starkt på att JM och asylpojkarna var välkomna dit efter Akis död.
Citera
2016-10-04, 18:28
Medlem
Jag återkopplar till tidigare inlägg jag skrivit och upprepar mig (sorry). Allt sedan JM och skäggbarnet häktades har tråden utgått från att polisen har bevisning som räcker till fällande dom i tr såväl som hr.

Jag är alls inte lika säker.

De flesta av oss som följt tråden har trott/hoppats att afghanen skall kvittra. Det har han tydligen inte alls gjort, trots sin svåra abstinens han skulle genomlida, inte jm heller för den delen.

Att ingenting läcker betyder knappast/troligen inte att polisen har mängder av tunga fakta. Det kan bero på ngt. så enkelt som att det i spaningsledningen plockats bort person/er som läckt.

Vad är det som tar sån tid att utreda egentligen? Jag tror detta kanske kan bli en rysare, bevisen räcker inte! Största skadeståndet någonsin? Alla vet att hon är skyldig! Politisk asyl i Afghanistan? Det här är inte avgjort ännu.
Citera
2016-10-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag återkopplar till tidigare inlägg jag skrivit och upprepar mig (sorry). Allt sedan JM och skäggbarnet häktades har tråden utgått från att polisen har bevisning som räcker till fällande dom i tr såväl som hr.

Jag är alls inte lika säker.

De flesta av oss som följt tråden har trott/hoppats att afghanen skall kvittra. Det har han tydligen inte alls gjort, trots sin svåra abstinens han skulle genomlida, inte jm heller för den delen.

Att ingenting läcker betyder knappast/troligen inte att polisen har mängder av tunga fakta. Det kan bero på ngt. så enkelt som att det i spaningsledningen plockats bort person/er som läckt.

Vad är det som tar sån tid att utreda egentligen? Jag tror detta kanske kan bli en rysare, bevisen räcker inte! Största skadeståndet någonsin? Alla vet att hon är skyldig! Politisk asyl i Afghanistan? Det här är inte avgjort ännu.

Det var yppandeförbud i Lisa Holm mordet också.
Det kan ju ta tid för polisen att utreda ett mord.
Holm mordet tog fyra månader innan åtal väcktes.
Detta mord kommer säkert ta ungefär lika lång tid innan förundersökningen är klar.
Nu har de ju hittat dna från 18 åringen på någon av brottsoffrena.
Jag är ganska säker på att Johanna Möller och hennes pojkvän är skyldiga till detta mord och mordförsök.
Citera
2016-10-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det var yppandeförbud i Lisa Holm mordet också.
Det kan ju ta tid för polisen att utreda ett mord.
Holm mordet tog fyra månader innan åtal väcktes.
Detta mord kommer säkert ta ungefär lika lång tid innan förundersökningen är klar.
Nu har de ju hittat dna från 18 åringen på någon av brottsoffrena.
Jag är ganska säker på att Johanna Möller och hennes pojkvän är skyldiga till detta mord och mordförsök.

De har ju knullat som kaniner i den sängen! Knappast ställt utom rimligt tvivel!
Citera
2016-10-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vi vet ju inte hur tunga bevisen är? Indicier och "lättare" bevis, dvs vissa tekniska fynd, kan man nog försöka förklara och på så sätt förlänga pinan eller till och med bli trodd.
En mer roande tanke är att Älskling försöker förklara sin dna på pappans kropp med att den nog måste ha förts dit via JMs händer eller kläder ..

DNA tekniken har ju gått framåt på senare tid.
Hittar de dna på brottsoffrena från 18 åringen och även från, n 41åringen så är de ganska rökta, de två.
Jag tror inte polisen har lättare bevisning utan tung bevisning.
De blev ju häktade i fyra veckor till av tingsrätten så åklagarna och polisen har nog ganska tung bevisning.
Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Citera
2016-10-04, 19:10
Medlem
Citat:
De har ju knullat som kaniner i den sängen! Knappast ställt utom rimligt tvivel!

Vilken säng då?

Jag vet inte i vilken säng de legat med varandra i.

Okej, den som lever får se om de blir dömda för detta mord och mordförsök.
Citera
2016-10-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Eftersom det i flera dagar antogs att Anki mördat Göran så undrar jag om man letade efter dna på henne innan det var försent?

Hon togs ju akut till sjukhus, sövdes säkert ned och opererades. Blev nog inga DNA-prov tagna där innan hon tvättats och spritats på sjukhuset. Sängkläderna däremot...
Citera
2016-10-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vilken säng då?

Jag vet inte i vilken säng de legat med varandra i.

Okej, den som lever får se om de blir dömda för detta mord och mordförsök.

Jag menar bara att dna nödvändigtvis inte har en naturlig förklaring. Du tror väl själv att afghanen besökt stugan innan mordet? Jag vill bara ha sagt att vi Vet inte vad de har. De nekar och har inte knäckts. Min magkänsla är att man inte har mer än att hålla dem häktade, för lååång tid (som är svensk polis bästa utredningsmetod numer).

Jag tror hon kanske är listigare än vad kanske allmogen tror. Det här kan bli hur roligt som helst! Roligt vad som än händer. Klart hon är skyldig, men vad har vår svenska poliskår?
Citera
2016-10-04, 20:26
Medlem
Citat:
Jag menar bara att dna nödvändigtvis inte har en naturlig förklaring. Du tror väl själv att afghanen besökt stugan innan mordet? Jag vill bara ha sagt att vi Vet inte vad de har. De nekar och har inte knäckts. Min magkänsla är att man inte har mer än att hålla dem häktade, för lååång tid (som är svensk polis bästa utredningsmetod numer).

Jag tror hon kanske är listigare än vad kanske allmogen tror. Det här kan bli hur roligt som helst! Roligt vad som än händer. Klart hon är skyldig, men vad har vår svenska poliskår?

Ja herr afghan har säkert varit i stugan.
Det är någonting lurt med denna kvinna iallafall och hennes unga lammkött till pojkvän.
Innan jul kanske det kommit ut lite mer, hoppas på det vad som har hänt i detta fall.
Hon är psykopat, så hon kommer ljuga friskt både i förhör och på rättegången.
Han lär nog inte tala sanning heller.
De lär säkert bli pressade i förhören.
Håller med om att det är länga häktningstider i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in