2016-10-03, 14:27
Medlem
http://vlt.se/pengarjobb/1.2825045-luftbolag-eller-inte-
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2891654-granitporten-ratar-ut-fragetecken
Citera
2016-10-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontSmellDontTell
Luffa, här nämner du en mängd personer som involverade i någon form av, enligt dig, ett bedrägeri. Du vill att jag ska peka på något som du backar upp med fakta. Är någon av dessa dömda, eller ens misstänkta för bedrägeri? Om de mot förmodan skulle vara det, har detta i så fall haft något med bolagen som nämns i tråden att göra?

Magnus Käll - Har dragit öronen åt sig och avgår ur styrelsen vid kommande stämman i Granitporten (31/10).
Lars Nilsson-Dag: Har dragit öronen åt sig och lämnat det sjunkande skeppet.
Pierre Durant: Har dragit öronen åt sig och lämnat Norelli.
Anders Mossberg: Har dragit öronen åt sig och lämnat Norelli.
Tom Lerndal: Skulle ingå i Granitporten men hoppade av innan verksamheten kom igång.
Lotta Andreasson: Se föregående.
Tomas Andersson: En av mycket få som håller fast vid Norelli. Han äger - på papperet - en fastighet på Ljusterö där Norelli lovat att han ska tjäna stora pengar på en exploatering.
Johnny Widarsson: Norellis trognaste kumpan som troget hjälper Norelli i olika sammanhang.

Som synes ovan har merparten genomskådat bluffen och tagit sin hand ifrån Thony Norelli.
Citera
2016-10-03, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Magnus Käll - Har dragit öronen åt sig och avgår ur styrelsen vid kommande stämman i Granitporten (31/10).
Lars Nilsson-Dag: Har dragit öronen åt sig och lämnat det sjunkande skeppet.
Pierre Durant: Har dragit öronen åt sig och lämnat Norelli.
Anders Mossberg: Har dragit öronen åt sig och lämnat Norelli.
Tom Lerndal: Skulle ingå i Granitporten men hoppade av innan verksamheten kom igång.
Lotta Andreasson: Se föregående.
Tomas Andersson: En av mycket få som håller fast vid Norelli. Han äger - på papperet - en fastighet på Ljusterö där Norelli lovat att han ska tjäna stora pengar på en exploatering.
Johnny Widarsson: Norellis trognaste kumpan som troget hjälper Norelli i olika sammanhang.

Som synes ovan har merparten genomskådat bluffen och tagit sin hand ifrån Thony Norelli.

Luffa, du säger du kan bevisa allt du säger men när du sedan ombeds bevisa något så kommer du med tomma påståenden. Du motsäger ju dessutom dig själv ett flertal gånger i tråden.

Samtliga ovanstående du själv nämner har du i tråden beskrivit som bedragare och medlemmar i bedragarligor etc. Innebär det nu att du hade fel, att de inte var bedragare? Eller är dessa människor ok så länge de inte är involverade i företaget, eller hur menar du? Från vad jag kan se i tråden har du har beskrivit följande personer på detta vis:
Johnny Widar*son, Jan Erik Ol*son, Tony N*relli, Anders M*ssberg, Lars Nil**on, Magnus K*ll, Tom Lern*ahl, Lotta Ande*son, Tomas Ande*son, Peter Ha*man, Peter Lillie*ök, Bo Ö*in, Ulf Zett*holm, Erik *gerup, Anders Åh*ing, In*var Mi*eau, (jag har säkert missat någon, ber om ursäkt om så är fallet...)

Alla ovanstående är enligt dig bedragare och medlemmar i bedragarligor, helt utan någon som helst bevisning utan bara baserat på dina fantasier/önskningar/hallucinationer.
Citera
2016-10-03, 22:41
Medlem
Citat:
Luffa, du säger du kan bevisa allt du säger men när du sedan ombeds bevisa något så kommer du med tomma påståenden. Du motsäger ju dessutom dig själv ett flertal gånger i tråden.
Samtliga ovanstående du själv nämner har du i tråden beskrivit som bedragare och medlemmar i bedragarligor etc.
Innebär det nu att du hade fel, att de inte var bedragare? Eller är dessa människor ok så länge de inte är involverade i företaget, eller hur menar du? Från vad jag kan se i tråden har du har beskrivit följande personer på detta vis:
Johnny Widar*son, Jan Erik Ol*son, Tony N*relli, Anders M*ssberg, Lars Nil**on, Magnus K*ll, Tom Lern*ahl, Lotta Ande*son, Tomas Ande*son, Peter Ha*man, Peter Lillie*ök, Bo Ö*in, Ulf Zett*holm, Erik *gerup, Anders Åh*ing, In*var Mi*eau, (jag har säkert missat någon, ber om ursäkt om så är fallet...)
Alla ovanstående är enligt dig bedragare och medlemmar i bedragarligor, helt utan någon som helst bevisning utan bara baserat på dina fantasier/önskningar/hallucinationer.

Jag räknade upp ett antal personer som har brutit med Norelli & co beroende på att dessa totalt genomskådat bluffmetoderna.
Än har varesig Granitporten eller något av intresse- eller dotterföretagen uppfört ett enda hus på denna jord, även om man, via hemsidorna, ger sken av att vara en stor aktör i bostadsbranschen.
Detta borde exempelvis styrelsen i Granitporten, det vill säga Magnus Käll, Peter Hagerman och Ingvar Mireau tillsammans med suppleanten Jonny Widarsson inse!
I samband med kommande stämma förslås Peter Wittsten ta Magnus Källs plats.

Du skriver "helt utan någon som helst bevisning".
Kan Du då vara så vänlig och peka på var Granitporten och övriga bolag i koncernen, med bland annat Akvendia, Auragenix, Svenska hyresbostäder Folkhemmet osv uppfört några lyckade bostadsprojekt.
Dessa bostadsprojekt finns inte - allt är bara en uppblåst bluff bestående av fantasiprojekt i sann Norelli-anda.
Citera
2016-10-04, 04:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och nu läser jag resterande bilagor och käkar popcorn

http://granitporten.com/wp-content/themes/granitporten/img/pdfs/Bilaga-11-14.pdf
http://granitporten.com/wp-content/themes/granitporten/img/pdfs/Bilaga-15-20.pdf
http://granitporten.com/wp-content/uploads/2016/09/Anm%C3%A4lan-Finansinspektionen.pdf

Man kan ju fråga sig vilket seriöst bolag som lägger upp liknande dokument på sin företags hemsida?
Nä, nu får du ge dig!
Det är tvärt om, så här skall det stå:
Man kan ju fråga sig vilket bluffande bolag som lägger upp liknande dokument på sin företags hemsida?
Svaret torde bli: Inget bluffande företag vågar lägga upp sådant! Dvs, företaget är seriöst!

Man kan också fråga sig hur du vågar lägga upp dokument som röjer anonyma på Flashback! Känner du till regel 1.06?
Senast redigerad av Ackeson 2016-10-04 kl. 04:35.
Citera
2016-10-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Nä, nu får du ge dig!
Det är tvärt om, så här skall det stå:
Man kan ju fråga sig vilket bluffande bolag som lägger upp liknande dokument på sin företags hemsida?
Svaret torde bli: Inget bluffande företag vågar lägga upp sådant! Dvs, företaget är seriöst!

Man kan också fråga sig hur du vågar lägga upp dokument som röjer anonyma på Flashback! Känner du till regel 1.06?

Jag har inte röjt någon identitet - och kommer inte att göra det heller.
Jag spekulerar heller inte vem som är vem - utan har endast länkat till dokument som Granitporten har på sin hemsida - fullt klickbara från huvudhemsidan för vem som helst.

Ett seriöst företag lägger inte upp liknande dokument på sin hemsida.
Speciellt inte när det är svammel och anmälningar mot allt och alla - som uppenbarligen inte leder någonstans. (Anmäla Finansinspektionen?)

Jag tycker att det var riktigt rolig läsning , med en massa svammel och jag förstår till fullo att ingen av anmälningarna leder någonstans.

Hade företaget haft en seriös inriktning hade det endast funnits en notis om detta och inte inscannade polisanmälningar , som visar att det inte riktigt är alla hästar hemma i företaget.
Citera
2016-10-04, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag har inte röjt någon identitet - och kommer inte att göra det heller.
Jag spekulerar heller inte vem som är vem - utan har endast länkat till dokument som Granitporten har på sin hemsida - fullt klickbara från huvudhemsidan för vem som helst.

Ett seriöst företag lägger inte upp liknande dokument på sin hemsida.
Speciellt inte när det är svammel och anmälningar mot allt och alla - som uppenbarligen inte leder någonstans. (Anmäla Finansinspektionen?)

Jag tycker att det var riktigt rolig läsning , med en massa svammel och jag förstår till fullo att ingen av anmälningarna leder någonstans.

Hade företaget haft en seriös inriktning hade det endast funnits en notis om detta och inte inscannade polisanmälningar , som visar att det inte riktigt är alla hästar hemma i företaget.
Jo, det är brott mot 1.06 men om modsen gör något vet jag inte, kanske tar de bort våra två poster.

Men nu är det inte ett storföretag med tusentals anställda utan ett mindre/medelstort företag där de ingående personerna blivit förföljda i flera år och nu börjar tröttna. Jag kan gissa att de gör allt de kan för att komma från sina stalkers som Luffa mfl.
Men en sak har de inte gjort och det är att fly fältet som alla brottslingar gör, inte ens när de omskrivs i en mängd man sällan skådat flyr de.

Jag tycker detta är ett seriöst företag vars handel är av en karaktär som lätt kan dra in dem i olika utredningar. På samma sätt kan man säga om de som handlar med beg. bilar, skrot eller med andra känsliga saker. De är ofta föremål för utredning pga deras handelsobjekts typiska stämpel att de används i brott eller att de som handlar med det är brottslingar.

Jag kan säga att också Luffa utreds för grova skattebrott.

Ok, det var jag som anmälde och det kommer att läggas ner eftersom polisen inte vet vem Luffa är. Men tills dess kan vi säga att han är kriminell, eller hur?
Senast redigerad av Ackeson 2016-10-04 kl. 11:24.
Citera
2016-10-04, 11:57
Medlem
Citat:
Jo, det är brott mot 1.06 men om modsen gör något vet jag inte, kanske tar de bort våra två poster.

Men nu är det inte ett storföretag med tusentals anställda utan ett mindre/medelstort företag där de ingående personerna blivit förföljda i flera år och nu börjar tröttna. Jag kan gissa att de gör allt de kan för att komma från sina stalkers som Luffa mfl.
Men en sak har de inte gjort och det är att fly fältet som alla brottslingar gör, inte ens när de omskrivs i en mängd man sällan skådat flyr de.

Jag tycker detta är ett seriöst företag vars handel är av en karaktär som lätt kan dra in dem i olika utredningar. På samma sätt kan man säga om de som handlar med beg. bilar, skrot eller med andra känsliga saker. De är ofta föremål för utredning pga deras handelsobjekts typiska stämpel att de används i brott eller att de som handlar med det är brottslingar.

Ok, det var jag som anmälde och det kommer att läggas ner eftersom polisen inte vet vem Luffa är. Men tills dess kan vi säga att han är kriminell, eller hur?

Nej , jag har inte brutit mot någon 1.06.
Jag har endast länkat till dokument som är inscannade polisanmälningar mot diverse användare på Flashback , Flashback Inc. , Finansinspektionen m.f.l
Dessa dokument kan vem som helst klicka på och läsa.

Ett seriöst företag , oavsett antal anställda , skriver endast en kommuniké om vad som pågår.
Ett seriöst företag scannar inte in polisanmälningar i dess fullo , inklusive bilagor och lägger dom sedan publikt på hemsidan.
Varför?

Jo , för polisanmälan kommer inte från företaget , utan från Thony Norelli som privatperson
(Målsägande: Thony Norelli Västerås - http://granitporten.com/wp-content/uploads/2016/09/Polisanma%CC%88lan-fra%CC%8An-aktiea%CC%88gare.pdf)

och varför då att dessa dokument skall ligga på Granitportens ABs hemsida är mig en gåta.
Att polisanmälningarna endast är svammel är bara en godsak till mina popcorn.

Eftersom Thony Norelli inte finns med i ledningen (http://granitporten.com/board/) så skulle jag , om jag var Magnus Käll (Chairman of the Board) , omedelbart se till att dokumenten försvann från företagets hemsida och se till att Thony Norelli inte blandar ihop privata angelägenheter med företagets.

Om du kan visa varför du anmält "Luffa" för skattebrott så kan vi diskutera hurvida "hen" är en brottsling eller inte. ATt bara säga "Brottsling för polisanmäld" duger inte , du får komma med mer än så , precis som "Luffa" gjort i tråden.
Citera
2016-10-04, 12:05
Medlem
Citat:

Till skillnad från mig, som bifogade en bekräftelse från Örebro tingsrätt som visade att Thony Norelli är misstänkt för flera ekobrott, bjuder "Ackeson" på noll och intet.
Kan också säga, med gott samvete, att jag inte utreds för grova skattebrott.

Dessutom, "Ackeson" duckar Du i vanlig ordning från min fråga som jag skrev ovan:
"Kan Du då vara så vänlig och peka på var Granitporten och övriga bolag i koncernen, med bland annat Akvendia, Auragenix, Svenska hyresbostäder Folkhemmet osv uppfört några lyckade bostadsprojekt."
Väntar med spänning på "Ackesons" svar.
Citera
2016-10-04, 12:06
Bannlyst
Citat:
Jag räknade upp ett antal personer som har brutit med Norelli & co beroende på att dessa totalt genomskådat bluffmetoderna.
Än har varesig Granitporten eller något av intresse- eller dotterföretagen uppfört ett enda hus på denna jord, även om man, via hemsidorna, ger sken av att vara en stor aktör i bostadsbranschen.
Detta borde exempelvis styrelsen i Granitporten, det vill säga Magnus Käll, Peter Hagerman och Ingvar Mireau tillsammans med suppleanten Jonny Widarsson inse!
I samband med kommande stämma förslås Peter Wittsten ta Magnus Källs plats.

Du skriver "helt utan någon som helst bevisning".
Kan Du då vara så vänlig och peka på var Granitporten och övriga bolag i koncernen, med bland annat Akvendia, Auragenix, Svenska hyresbostäder Folkhemmet osv uppfört några lyckade bostadsprojekt.
Dessa bostadsprojekt finns inte - allt är bara en uppblåst bluff bestående av fantasiprojekt i sann Norelli-anda.

Luffa, det är du som har startat denna tråd, det är du som kallat alla dessa personer bedragare och medlemmar i bedragarligor. Det var även du som sa att du kan bevisa allt du påstår. När jag sedan ber dig bevisa att ovanstående är bedragare så vill du att jag ska bevisa något annat. Jag påstår ingenting, det jag dock gör är att jag ifrågasätter dina påståenden. Du har fortfarande inte bevisat något förutom att du anklagar ovanstående personer till att vara något som du inte kan visa att de är. Den som är bedragare och bluffmakare är du, ingen annan.

Citat:
Till skillnad från mig, som bifogade en bekräftelse från Örebro tingsrätt som visade att Thony Norelli är misstänkt för flera ekobrott, bjuder "Ackeson" på noll och intet.
Kan också säga, med gott samvete, att jag inte utreds för grova skattebrott.

Dessutom, "Ackeson" duckar Du i vanlig ordning från min fråga som jag skrev ovan:
"Kan Du då vara så vänlig och peka på var Granitporten och övriga bolag i koncernen, med bland annat Akvendia, Auragenix, Svenska hyresbostäder Folkhemmet osv uppfört några lyckade bostadsprojekt."
Väntar med spänning på "Ackesons" svar.

Jag talade idag med Ekobrottsmyndigheten i Linköping som har hand om fallet. De kan inte bekräfta att någon förundersökning pågår, de kan inte ens bekräfta att någon ens anhållits som misstänkt. Skulle ju kunna fortsätta gräva vidare, tex ringa advokaten som tilldelades 2015 men misstänker att jag inte kommer få någon information från denne. Skulle vara grymt intressant om det är en privatperson som anmält eller inte, det har ju ropats på anmälningar flera gånger av den som startat denna tråd. Dessutom som tidigare påpekats. Den anmälan som gjordes hör inte till det bolag som diskuteras i tråden, därmed borde väl det räknas som off topic?
Senast redigerad av Gromgutten 2016-10-04 kl. 12:33. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-10-04, 12:19
Medlem
Citat:
Luffa, det är du som har startat denna tråd, det är du som kallat alla dessa personer bedragare och medlemmar i bedragarligor. Det var även du som sa att du kan bevisa allt du påstår. När jag sedan ber dig bevisa att ovanstående är bedragare så vill du att jag ska bevisa något annat. Jag påstår ingenting, det jag dock gör är att jag ifrågasätter dina påståenden. Du har fortfarande inte bevisat något förutom att du anklagar ovanstående personer till att vara något som du inte kan visa att de är. Den som är bedragare och bluffmakare är du, ingen annan.

Granitporten är ett publikt bolag. Aktien är som enda aktie noterad på Aqurats lista.
Det innebär att bolaget söker investerare som är villiga att gå in med kapital.
Den stora bluffen består i att de påstådda tillgångarna i form av diverse bostadsprojekt inte existerar. Investerare luras därmed att satsa pengar i något som inte existerar.
Är inte detta ett stort bedrägeri?
Den största marknadsföraren av bolaget är Thony Norelli, men minst lika stort ansvar har bolagets styrelse, som i dagsläget består av Magnus Käll, Peter Hagerman och Ingvar Mireau.
Jag har upprepade gånger ställt frågan till såväl "DontSmellDontTell" som till "Ackeson" om de kan visa att något av projekten, som påstås finnas i Granitporten och dess dotter- och intressebolag, blivit verklighet.
Hittills har tyvärr båda duckat för den frågan.
Så länge inget svar kommer kan man inte betrakta Granitporten och dess dotter- och intressebolag som något annat än en stor bluff!
Citera
2016-10-04, 12:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Den anmälan som gjordes hör inte till det bolag som diskuteras i tråden, därmed borde väl det räknas som off topic?

Korrekt att det kan anses vara off Topic (använd rapportera inlägg nästa gång istället før att posta pm moderatoråtgärder i tråden), kopplingen här är att Granitporten genom Thony Norelli som är den gemensamma faktorn lägger ut info om sitt sidoføretag.

Eftersom det är så täta kopplingar, som också gørs av føretaget genom Norelli, så utvidgas topic. Ändrar i rubriken så att vi slipper ha samma diskussioner i flera trådar.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in