Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Jo, det är brott mot 1.06 men om modsen gör något vet jag inte, kanske tar de bort våra två poster.
Men nu är det inte ett storföretag med tusentals anställda utan ett mindre/medelstort företag där de ingående personerna blivit förföljda i flera år och nu börjar tröttna. Jag kan gissa att de gör allt de kan för att komma från sina stalkers som Luffa mfl.
Men en sak har de inte gjort och det är att fly fältet som alla brottslingar gör, inte ens när de omskrivs i en mängd man sällan skådat flyr de.
Jag tycker detta är ett seriöst företag vars handel är av en karaktär som lätt kan dra in dem i olika utredningar. På samma sätt kan man säga om de som handlar med beg. bilar, skrot eller med andra känsliga saker. De är ofta föremål för utredning pga deras handelsobjekts typiska stämpel att de används i brott eller att de som handlar med det är brottslingar.
Jag kan säga att också Luffa utreds för grova skattebrott.
Ok, det var jag som anmälde och det kommer att läggas ner eftersom polisen inte vet vem Luffa är. Men tills dess kan vi säga att han är kriminell, eller hur?
Nej , jag har inte brutit mot någon 1.06.
Jag har endast länkat till dokument som är inscannade polisanmälningar mot diverse användare på Flashback , Flashback Inc. , Finansinspektionen m.f.l
Dessa dokument kan vem som helst klicka på och läsa.
Ett seriöst företag , oavsett antal anställda , skriver endast en kommuniké om vad som pågår.
Ett seriöst företag scannar inte in polisanmälningar i dess fullo , inklusive bilagor och lägger dom sedan publikt på hemsidan.
Varför?
Jo , för polisanmälan kommer inte från företaget , utan från Thony Norelli som privatperson
(Målsägande: Thony Norelli Västerås -
http://granitporten.com/wp-content/uploads/2016/09/Polisanma%CC%88lan-fra%CC%8An-aktiea%CC%88gare.pdf)
och varför då att dessa dokument skall ligga på Granitportens ABs hemsida är mig en gåta.
Att polisanmälningarna endast är svammel är bara en godsak till mina popcorn.
Eftersom Thony Norelli inte finns med i ledningen (
http://granitporten.com/board/) så skulle jag , om jag var Magnus Käll (Chairman of the Board) , omedelbart se till att dokumenten försvann från företagets hemsida och se till att Thony Norelli inte blandar ihop privata angelägenheter med företagets.
Om du kan visa varför du anmält "Luffa" för skattebrott så kan vi diskutera hurvida "hen" är en brottsling eller inte. ATt bara säga "Brottsling för polisanmäld" duger inte , du får komma med mer än så , precis som "Luffa" gjort i tråden.