Citat:
Är helt chockad efter att ha läst sms:en. Det stämmer ju inte alls med vad vännerna sa.
Jag minns när hennes vänner sa typ "Dom hade inget förhållande alls, hon ville inte ha något med honom att göra, det var bara han som höll på, han vägrade lämna henne ifred, dom träffades aldrig bara på facebook, hon ville bara bli av med honom".
Det är ju inte direkt vad sms:en visar. Om man säger så. Tvärtom ju. För det första är det ju mängder med sms hon skickat. Vill man inte ha med en person att göra så skickar man ju inte hundratals sms till den personen..
Och sen innehållet hon skrivit.. "Puss", "Pussar" "Jag saknar dig jättemycket", "Älskar dig galet mycket", "Du vet att du är allt för mig", "Han betyder galet mycket för mig", "Han vet att jag vill ha en framtid med honom" osv. Hon är ju mer på än honom för guds skull.
Och det där med att dom inte hade träffats stämmer ju inte överhuvudtaget heller. Dom träffades ju många gånger.
Ehhh vännerna hade visst lite fel.. För att uttrycka sig milt..
Det har naturligtvis ingen betydelse men rätt märkligt att hennes vänner uttryckte det som dom gjorde.
Jag minns när hennes vänner sa typ "Dom hade inget förhållande alls, hon ville inte ha något med honom att göra, det var bara han som höll på, han vägrade lämna henne ifred, dom träffades aldrig bara på facebook, hon ville bara bli av med honom".
Det är ju inte direkt vad sms:en visar. Om man säger så. Tvärtom ju. För det första är det ju mängder med sms hon skickat. Vill man inte ha med en person att göra så skickar man ju inte hundratals sms till den personen..
Och sen innehållet hon skrivit.. "Puss", "Pussar" "Jag saknar dig jättemycket", "Älskar dig galet mycket", "Du vet att du är allt för mig", "Han betyder galet mycket för mig", "Han vet att jag vill ha en framtid med honom" osv. Hon är ju mer på än honom för guds skull.
Och det där med att dom inte hade träffats stämmer ju inte överhuvudtaget heller. Dom träffades ju många gånger.
Ehhh vännerna hade visst lite fel.. För att uttrycka sig milt..
Det har naturligtvis ingen betydelse men rätt märkligt att hennes vänner uttryckte det som dom gjorde.
Och de anhöriga hade en lika skev uppfattning om relationen mellan Lotta och Martin:
Enligt Lottas anhöriga inledde hon en kortvarig relation med 33-åringen i början av året.
Men redan efter några veckor av bekantskapen ska Lotta ha sagt att hon inte ville ses mer.
– Hon blev ju uppvaktad av honom*i början men märkte hans aggressivitet och kontrollbehov efter 2-3 veckor. När hon försökte bryta med honom började han bli väldigt hotfull. Mot slutet var han som en stalker, ringde hela tiden och trakasserade henne, säger en anhörig.
Under våren tvingades Lotta bo på olika adresser på grund av hotbilden från 33-åringen som är villkorligt frisläppt från ett fängelsestraff för bland annat grov kvinnofridskränkning.
Trakasserierna fortsatte och i förrförra veckan nådde de en sådan nivå att 33-åringen anhölls i sin frånvaro misstänkt för grov kvinnofridskränkning.
Så annorlunda det låter när Aftonbladet målar upp en bild av en "ensidig relation" där den ena inte vill ha något med den andra att göra.. Ovanpå sen också att "samhället inte gjorde något för att hjälpa Lotta"..
Gäsp.
En till sådan här "Gömda" - story. Men nu vet ju alla vi att den boken inte var en SANN historia utan ingick i Liza Marklunds (och Mona Sahlins) egen politiska agenda. Båda damerna har svårt att hålla sig till sanningen. Den ena förhoppningsvis döms snart..
Problemet med vännerna och de nära anhöriga var att Lotta inte berättade sanningen för dem. Kanske skämdes hon och ville inte erkänna för dem att hon de facto var kär i idioten? Lotta kände säkert på sig att ifall hon hade berättat att hon planerade en framtid och en familj med denne "stalker" då skulle hennes egen mentala hälsa ifrågasättas av hennes närmaste.
Senast redigerad av sno 2016-10-04 kl. 06:34.
Senast redigerad av sno 2016-10-04 kl. 06:34.