2016-10-03, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon lär ha varit oerhört rädd ända från överfallet vid porten tills han slutligen stryper henne, stackarn. Oavsett tid så känns det nog som eoner för henne.
Helt försvarslös.
Hon verkar ha försökt fly men sen tog han nog stadigt grepp, rejält hotfullt, för att det inte skulle ske mer försök från hennes sida.

Jävla as.
Ja, och där avsikten från början varit att hans offer verkligen också skulle DÖ.
För inte tänkte han hänga upp LH en stund och sen plocka ner henne innan hon hann avlida.
Låta henne löpa och sen bara ha att invänta att polisen skulle komma och gripa honom.

Det står ju uttryckligen i domen också, raderna om avsiktsuppsåt.

Det är en sån oerhörd ondska närvarande i detta mord och man blir ytterst beklämd när man
sen ser alla dessa stollar som dagligen rycker ut till försvar för det här jävla monstret.
Det kan i vissa fall ursäktas med ren svagbegåvning, nån autismrelaterad historia och nåt annat
men några bemödar sig för den litauiske mördarens skull mot helt klart bättre vetande.
Och det är djupt olustigt att skåda.
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-03 kl. 20:20.
2016-10-03, 19:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han var som ett rovdjur som attackerade sitt byte, vid ladan en junikväll, förra året, det var säkert ödsligt där och helt tomt, och då tog han tillfället i akt.
Plus att han lät röret sitta var i ladan, tidigare, för att senare använda det för sitt sjuka syftets skull.
Så han fick ett rättvist straff med livstids fängelse.
Egentligen skulle han sitta på Långholmen med vatten och bröd, mot dagens hotellfängelser.
Jag tror också att han låtit röret vara kvar i syfte att hänga ett offer där.
Han har planlagt det mesta i skallen i förväg. Fantiserat, onanerat till sin sjuka plan.
Njutit i tanken av sin plan, sett det ske i fantasin det han sen förverkligade genom det sexualsadistiska mordet. Den ultimata njutningen för honom, när drifterna blev så starka att det han fantiserat om måste bli verkligt. Hans plan och fantasi gav honom livskraft, tills det inte räckte längre.
Han blev odjuret som spanade och sökte sitt byte, sökte rätt tillfälle.
Han såg sitt tillfälle när Lisa var ensam kvar, försvarslös.
Hon blev hans byte, hans offer.
Ett objekt för hans lustars skull.
När han fått den njutning han ville ha och hon var död så behandlade han henne som något skräp som skulle kastas bort, gömmas.
Tryckte in henne i ett smalt klädskåp.
Åkte sen hem och iväg med frugan.
Köpte pizza och åt.
Precis som vilken kväll som helst.

Långholmen med vatten och bröd låter mera rättvist än dagens hotellfängelser, det har du rätt i.
Eftersom Sverige är ett land där man tycks visa brottslingarna mer omsorg än man visar brottsoffren så är jag nöjd över att kräket snart hamnar i fängelse i hemlandet.
Där är chansen stor att han får den behandling han så väl gjort sig förtjänt av.
2016-10-03, 19:57
Medlem
Det verkar inte ha varit planerat så långt i förväg. Det var nog tillfälligheter som gjorde det.
2016-10-03, 20:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Det verkar inte ha varit planerat så långt i förväg. Det var nog tillfälligheter som gjorde det.
Han har definitivt haft denna sjuka plan i skallen ett tag.
Är ju inte så att han plötsligt fick ett sexualsadistiskt ryck den ödesdigra söndagen.
Han var ju på gång redan dagen innan i mötet med Adriana.
Det han planerat skulle ske, förr eller senare.
Att just Lisa blev offret var en tillfällighet.
Kunde ha blivit någon annan flicka som ensam blev kvar.
Han fick det tillfälle han väntat på, det han spanat efter.
2016-10-03, 20:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nå, två viktiga frågor till dig.
Tycker inte du också att det är underligt att inga spår efter kamp fanns där offret hängde? Ni tror ju att mördaren var sexualsadist men ändå så verkar hon ha varit medvetslös eller död vid denna "hängning", var han även nekrofil?

Tycker du inte att det är bara lite underligt att spårhunden missade att markera för Lisa i ladan och mjölkrummet bara timmar efter mordet?
1. "Kamp"...
Utgående från att NB velat ha LH vid liv vid upphängningen så ska det sedan beaktas
vilken rörelseförmåga som kan tänkas kvarstå avseende benen när två par byxor samt
trosor dragits ner till anklarna. Hur mycket förmår man sprattla i det läget tror du?
Bjuda "kamp" med?
När det kommer an till armarna och händerna, ifall de nu tilläts vara fria, så var tror du
händerna i så fall gärna söker sig när man hänger med en snara om halsen?
Försöker man i sin panikartade skräckslagenhet frigöra sig från det som hotar ta ens
liv ifrån en eller har man dem någon annanstans? Fundera på det ett slag.

Det snackas om att det saknas "spår" på kakelväggarna intill där hängningen ägde rum.
Vad är det för spår som skulle lämnas? Vad blir det för märkbara spår om man råkar
sparka till med en skobeklädd fot? Om det skulle ha skett? Jag bara undrar.

Jag har förvisso noterat din teori om varför kläderna var i ordning, varför hon var blottad,
att det hände i samband med att kroppen trycktes in i klädskåpet, men den möjligheten
kan man bara avfärda på direkten. Ännu en usel bortförklaring.

2. Spårhunden och mjölkrummet. Då ska jag låna vad användaren boidis12
postade i den andra tråden igår och det är alltså ur FUP:et:

"Vi fortsatte sedan in i ett utrymme längst till vänster, mot vägen till. Utrymmet därinne var
beklätt med kakel på vissa väggar. I utrymmet längst bort, ett större rum utformat nästan som
ett garage visade hunden ett förhöjt intresse mitt på golvet. Golvet var tomt på föremål men
dock så fortsatte hunden intensivt med sin nos att söka på golvet."
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-03 kl. 20:16.
2016-10-03, 20:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Här är en gammal Stones-låt vars titel tydliggör Nerijus situation nu och för all framtid.
Ett budskap som mördarkramare, rättshaverister, konspirationsfanatiker och tvärtemot-tyckare bör ta till sig. Finns liksom ingen återvändo nu för Nero-boy hur mycket man än försöker.
Är bara att gilla läget, allt annat är "waste of time" för att citera mördaren när han försökte lura bort söket. Så, här är läget: https://www.youtube.com/watch?v=FnBMLG57sro

Något som också måste framhållas med jämna mellanrum är att det är Lisa som är offret.
Inte mördaren Nerijus eller hans ljugande "torterade" fru.
Även Lisas familj och hennes vänner är offer.
Saknaden och sorgen över den älskvärda Lisa kommer för alltid att finnas kvar.
Men, de försöker överleva genom att bevara minnet av henne som ett ljust och kärleksfullt minne.
Det är nog enda sättet att hantera sorgen, annars vinner mördaren och ondskan.

En vän till Lisa berättar om saknaden efter Lisa i intervju:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/848408-ett-ar-sedan-mordet-pa-lisa-holm-nu-berattar-vannen-nikki-om-saknaden
Står bl.a;
"Vill minnas Lisa som hon var
I dag känner hon att hon börjat bearbeta förlusten på riktigt. Den stora mediala uppmärksamheten och den utdragna rättegången har gjort det svårt för henne att ta hand om sina känslor i egen takt eftersom löpsedlar ständigt visat Lisas ansikte.
Och Nikki känner sig glad att en gärningsman äntligen dömts.
– Det känns bra. Jag är glad över att högsta domstolen inte tog upp hans fall. Det hade varit som ett hån mot alla som kände henne. Nej, han sitter där han ska, utan tvivel.
I vänkretsen har de kommit överens om att minnas Lisa som den goda, glada tjejen som man alltid skrattade tillsammans med och som de tyckte så mycket om. Nikki vill inte förknippa Lisa med vad som hände.
– Jag kommer så klart alltid att sörja, men jag vill inte att det ska påverka mig negativt. Jag vill att det ska göra att jag försöker bli den bästa människan jag kan bli. För det var det hon strävade efter, säger Nikki."

På vännens facebook, på årsdagen av mordet. Fin bild av båda tillsammans, fin minnestext.
https://www.facebook.com/nikki.svedmar.1/posts/618147365008623
Hon skriver bl.a:
"Vi saknar dig Lisa, om du bara visste hur mycket!❤️
Trots att idag är en sorgens dag, tänker jag låta ditt skratt eka extra i mina tankar, och om du ser mig ifrån där du är, vill jag att du ska vet att leendet jag går med på läpparna, det får jag när jag tänker på minnena med dig.
•If tears could build a stairway, and memories were a lane, we would walk right up to heaven to bring you down again"
Senast redigerad av magiciadehex 2016-10-03 kl. 20:49.
2016-10-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla... ska detta behöva gå på , repeat?
Att en hund har svårighet att spåra då det är mycket störande dofter från andra personer är ingen nyhet. Det är ett välbesökt caféområde, det var det flertal personer på plats innan hundföraren anländer vid 23.30.
Blåsvädret förbättrar inte för vittring och det är problematiskt vid trafikerad asfaltsväg där hunden lätt får tapp.

Men snälla.... Hunden har inte hittat spår även i ladan.
Det var ingen trafik inne i ladan och inte många dotfer från andra personer.
Det blåste inte inne i ladan... Men hunden har inte känt att L var där. Hunden inte känt att L var även i så kallad mordplats i mjölk rum.
Hunden kan känna spår efter en människa 24 timmar efter människa var där.
2016-10-03, 21:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det blåste inte inne i ladan... Men hunden har inte känt att L var där. Hunden inte känt att L var även i så kallad mordplats i mjölk rum.

Så tant är hundexpert också ?
Hur vet tant vad hunden har hittat , var tant på plats och såg söket ?
Och hur vet tant hur många som hade varit inne i ladan och letat ?
Det var öppet på båda sidor där handsken låg så nog faan blåste det alltid .
Har tant varit på plats och sett hur öppet det är ner mot Vänern ?
Hunden markerade på golvet i slaktrummet .
Troligtvis där din älskling den brutale mördaren och sexsadisten Nerijus lade ner offret
för att emballeras innan transporten till Martorp .
Få höra nu på tants händelseförlopp som klår åklagarens .
Annars tänker ju tant ologiskt och endast sporadiskt förekommande igen .
2016-10-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Sexuallsadistisk motiv? Det har vi tagit många gånger men för mig krävs det att mördaren har en historia av just detta och att bevisen klart visar detta.

Då kommer ingen någonsin att bli dömd. Någon gång måste vara den första.

Sen kan ju Lisa lika gäna vara den 100:e som föll offer för mödaren, det vet vi inte.
2016-10-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, pappans vittnesmål är bevis.

Ah, du köper det vittnesmålet men kastar 1400 sidor i fup? Prata om selektivt.

Att han blir dömd beror på den sammanställda bilden räcker för "utom rimligt tvivel".

Att du anser att det är mer rimligt att NB skulle råka åka några km åt fel håll och komma in och se en okänd mördare och då säga "Tjena, jag tar och gömmer kroppen åt dig så slipper du åka dit" säger väldigt mycket mer om dig än NB.
2016-10-03, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Då kommer ingen någonsin att bli dömd. Någon gång måste vara den första.

Sen kan ju Lisa lika gäna vara den 100:e som föll offer för mödaren, det vet vi inte.
Jo, det vet vi. GT: Lisa Holm-mördaren kan prövas för fler fall Vi hade hört något resultat om NB mördat hundra personer.
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ah, du köper det vittnesmålet men kastar 1400 sidor i fup? Prata om selektivt.

Att han blir dömd beror på den sammanställda bilden räcker för "utom rimligt tvivel".

Att du anser att det är mer rimligt att NB skulle råka åka några km åt fel håll och komma in och se en okänd mördare och då säga "Tjena, jag tar och gömmer kroppen åt dig så slipper du åka dit" säger väldigt mycket mer om dig än NB.
Nej, att NB dömdes beror på att han inte förklarade sig. Vad säger att NB inte känner mördaren, eller ens såg vem det var?
2016-10-03, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag svarar på utgående spår från mopeden. Resten har du i den andra tråden om ladan.

Hur många ggr ska du upprepa den här meningen som om det hakat upp sig?
"Hunden kan känna spår efter en människa 24 timmar efter människa var där."

Hundföraren berättar i TR att " när vi kommer in i, som jag benämner mjölkrummet, så får jag ett intresse, ett förhöjt intresse på hunden på golvet"

ljudfil TR:
"Utgångspunkten var att kolla om du med hundens hjälp kunde hitta Lisa?
Ja.
Så att smådetaljer eller sånt det var inte vad ni letade efter?
Nej, jag noterade det inte så mycket utan jag letade efter Lisa. "

Du har även ett inlägg som jag ställt frågor kring om dina DNA-planteringar gällande blod som är mer väsentligt än ditt tjat om patrullhunden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in