2016-10-03, 12:19
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Nu blandas vuxna och barn. Detta är vansinne!
Önskar konstruktiva förslag till hur man kan protestera mot detta.
Ärligt talat, vad tror du man kan göra annat än att sätta hårt mot hårt? Det är liksom det enda som kommer fungera...

Annars blir det ju bara en massa slingrande runt ämnet precis som vanligt? Inse någon gång att det inte går att föra diskussion med dessa hjärndöda PK-kommunister till politiker.

Föräldrar och ungdomar måste helt enkelt gå ihop, för att köra över dem!
Senast redigerad av Anarkhos 2016-10-03 kl. 12:21.
Citera
2016-10-03, 12:30
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Det mest konstruktiva vore såklart att lägga ner asylenheten och skicka hem främlingarna som inte har här att göra.

Om inte detta genomförs tror jag tyvärr att asylenheten löper stor risk att bli utsatt för attentat som t ex anlagd brand.

Kör man över medborgarna är samhällskontraktet brutet.
Citera
2016-10-03, 12:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jodå, den finns här:

http://www.unt.se/insandare/blanda-inte-vuxna-elever-och-barn-4344759.aspx

Ser fram emot kommentarer.

WTF, jag trodde det var en trolltråd. Trodde inte det var möjligt med något sådant. Det känns riktigt illa när man läser sådant här och jag kan verkligen förstå de svenska elevernas och deras föräldrars oro.
Citera
2016-10-03, 13:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
WTF, jag trodde det var en trolltråd. Trodde inte det var möjligt med något sådant. Det känns riktigt illa när man läser sådant här och jag kan verkligen förstå de svenska elevernas och deras föräldrars oro.

Även om det finns en källa så är det ju åtminstone delvis en trolltråd. TS tar en detaljfattig insändare och lägger till egna detaljer för att spä på sitt budskap. TS utelämnar att det rör sig om utbildning (man kan få intrycket att vuxna bor i skolan), TS anger antalet 100 trots att det inte står något om antal i insändaren (förutom antal klasser), TS anger att de "vuxna" duschar tillsammans med elever, något som inte heller framgår av insändaren.

Detaljfattigdom i insändaren (som ju inte heller i sig är någon faktagaranti) kombinerat med TS ogrundade påståenden gör att det är svårt att diskutera, förutom de standardkommentarer som kommer i alla trådar i I&I.
Citera
2016-10-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Förvånar mig inte. Uppsala drivs av S MP röran.
Hälsa på en vän i Uppsala som berätta om Komvux i Uppsala. Uppsala har blandat Komvux/SFI/sprint ( ensamkommande) på linneskolan i Uppsala. Alla resurser på skolan går till "flyktingarna"

1500-2000 elever nu efter förra hösten. 95% kan inte svenska. Det är som att befinna sig i Kabul eller i Somalia på den skolan. På toan sitter till och med skyltar som visar hur man sitter på toa. Jag skojar inte. Fick en chock. De ser ut såhär. http://www.express.co.uk/news/uk/588825/Signs-explain-how-to-SIT-on-a-toilet-after-growing-numbers-of-Asian-tourists-STAND-on-loo

I byggnaden brevid är det barn som går och en hel annan skola bussas dit för att äta lunch på linneskolan.Trodde kompisen skoja innan jag själv såg spektaklet.
Senast redigerad av PartyTintin 2016-10-03 kl. 13:05.
Citera
2016-10-03, 13:17
Medlem
Sperssons avatar
.
Hur kan Sverige ens erbjuda gratis utbildning till asylsökande män samtidigt som svenska ungdomar går ut skolan utan godkända betyg??

Vansinnet måste få ett slut.
Citera
2016-10-03, 13:34
Medlem
Stones avatar
"Sven Karlsson", vilket jävla larv. Det är rätt uppenbart att detta är lögn. Han brinner så starkt för ämnet men skriver inte vilken skola det rör sig om. Bara "gör om, gör rätt" tyder på en arg människa som har mer penna än hjärna.
Citera
2016-10-03, 14:16
Medlem
Tyvärr är detta en realitet. Polisen har fått orosanmälning pga deras attityder till tonårsflickor. Det man undrar är vad i h-e man gör åt detta? Vem vänder man sig till?
Citera
2016-10-03, 14:25
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Även om det finns en källa så är det ju åtminstone delvis en trolltråd. TS tar en detaljfattig insändare och lägger till egna detaljer för att spä på sitt budskap. TS utelämnar att det rör sig om utbildning (man kan få intrycket att vuxna bor i skolan), TS anger antalet 100 trots att det inte står något om antal i insändaren (förutom antal klasser), TS anger att de "vuxna" duschar tillsammans med elever, något som inte heller framgår av insändaren.

Detaljfattigdom i insändaren (som ju inte heller i sig är någon faktagaranti) kombinerat med TS ogrundade påståenden gör att det är svårt att diskutera, förutom de standardkommentarer som kommer i alla trådar i I&I.

Det tog mig ungefär fem sekunder av villrådighet innan jag fattade att de går på skolan. De bor inte där. Då hade det nog stått att de bor där, eftersom det är utomordentligt ovanligt att folk bor på grundskolor som är i drift.

En tunn trådstart med för lite information gör den inte automatiskt till en trolltråd.

Duschgrejen borde dock ha en källa.
Citera
2016-10-03, 14:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Tyvärr är detta en realitet. Polisen har fått orosanmälning pga deras attityder till tonårsflickor. Det man undrar är vad i h-e man gör åt detta? Vem vänder man sig till?

Är det möjligen du som skrivit insändaren? För du verkar sitta på massa detaljinfo. Tyvärr är dessa ju tokiga, polisen sysslar t.ex. inte med orosanmälningar.

Du verkar veta att det rör sig om 100 vuxna och att de använder duscharna på skolan. Jag bor inte i Uppsala så jag kan inte kolla det själv. Men jag kan ju tycka att det borde ha resulterat i någon tidningsartikel när kommunen beslutade om denna organisation. Du som vet så mycket detaljer och säkert tidpunkter för när denna verksamhet började kan väl bidra med lite källor? Så det blir mer att diskutera menar jag.

Sen vad du kan göra? Inte särskilt mycket skulle jag säga. Har du själv barn i aktuell skola (framgår fortfarande inte vilken skola detta handlar om, även om Linnéskolan har nämnts av en annan postare) så kan du väl dra ett långskott till skolinspektionen om det är så att miljön är otrygg för eleverna.

Du kan engagera dig politiskt för att få till en förändring.

Du kan ta till åtgärder som ligger vid sidan av vad som är tillåtet i svensk lag.

Eller så kan du fortsätta att vara arg framför tangentbordet.
Citera
2016-10-03, 15:02
Medlem
Någon som vill sätta emot att det, åtminstone officiellt, inte är vuxna?
Citera
2016-10-03, 15:33
Medlem
hulkenbergs avatar
Stämmer detta är det ren och skär idioti. Att inte utgå från personen (som jag alltid har förespråkat - och är så klart inte rasist av den anledningen)... - alltså jag finner inte ord. Om detta stämmer ska det även vara möjligt för vuxna svenskar att ta del av grundskoleundervisning, för annars prioriterar man invandrare av den enkla anledningen att de är invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in