Citat:
Ursprungligen postat av
tryggvardag
Tyvärr är detta en realitet. Polisen har fått orosanmälning pga deras attityder till tonårsflickor. Det man undrar är vad i h-e man gör åt detta? Vem vänder man sig till?
Är det möjligen du som skrivit insändaren? För du verkar sitta på massa detaljinfo. Tyvärr är dessa ju tokiga, polisen sysslar t.ex. inte med orosanmälningar.
Du verkar veta att det rör sig om 100 vuxna och att de använder duscharna på skolan. Jag bor inte i Uppsala så jag kan inte kolla det själv. Men jag kan ju tycka att det borde ha resulterat i någon tidningsartikel när kommunen beslutade om denna organisation. Du som vet så mycket detaljer och säkert tidpunkter för när denna verksamhet började kan väl bidra med lite källor? Så det blir mer att diskutera menar jag.
Sen vad du kan göra? Inte särskilt mycket skulle jag säga. Har du själv barn i aktuell skola (framgår fortfarande inte vilken skola detta handlar om, även om Linnéskolan har nämnts av en annan postare) så kan du väl dra ett långskott till skolinspektionen om det är så att miljön är otrygg för eleverna.
Du kan engagera dig politiskt för att få till en förändring.
Du kan ta till åtgärder som ligger vid sidan av vad som är tillåtet i svensk lag.
Eller så kan du fortsätta att vara arg framför tangentbordet.