2016-10-03, 12:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Varför fick de inte fickpengar? Varför måste det vara så svårt att byta boende? Känns ju inte direkt ogenomförbart.
Håller med, helt jävla sjukt! Ge grabben ett kreditkort istället så är problemet löst.
Citera
2016-10-03, 13:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu handlar ju detta om ett barn. Sedan gör språkförbistring det svårt med jobb för dom tillika att dom inte kan läsa av sociala koder som vi har lätt för. Sedan kan ju vi samhällets regler vilket dom inte kan lika bra min vän.
Över min döda kropp. Detta är och blir aldrig ETT BARN.
Du är inte en VÄN och definitivt inte till dessa män.
Man är INTE en vän om man uppmuntrar ett negativt beteende.
Man är en SJUKLIGT MEDBEROENDE människa.
Detta är inget annat än en snyltare som tagits sig hit till Sverige för att hota befolkningen.
Denna person är och förblir en skitstövel i mina och mångas ögon.
Det är endast de FRISKA i landet som säger sanningen.
Resten är medberoende dysfunktionellt styrda kejsarens nya kläder lallade personer.
Tycker synd om dessa personer. De skulle skickas till psykologer och terapeuter för att lämna sin sjuka vanföreställning.
Bli funktionellt friska som kan se skillnad mellan äpplen och päron.
Personen i fråga kan ringa till pappa Stefan.
Pappa Stefan skiter i honom.
Citera
2016-10-03, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Håller med, helt jävla sjukt! Ge grabben ett kreditkort istället så är problemet löst.

Helst ett American Express Black. Det är oetiskt att inte låta barnen sätta kreditgränsen själva.
Citera
2016-10-03, 13:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Så du menar att det var rätt metod som han använde?

Fick dina barn igenom allt de ville?

Eller fick du göra eftergifter, efter dödshot?

Eller vänta utifrån ditt resonemang har jag svårt att tro att du har/haft barn
De är ju föräldralösa förstår du väl. Synd om dem.
Då blir de mördare och mordbrännare.
Det ska vi alla "brunråttor" inse ....
Romerna kan bidra med sina tiggarpengar, alla skall bidra serru....
Själv har jag fullt upp att betala de miljoner migrationsverket betalar för tomma platser.
Några miljoner per dag betalas ju för luft så vad är väl en liten fickpeng.
Så jag gör mitt😉
Senast redigerad av goran744 2016-10-03 kl. 13:43.
Citera
2016-10-03, 13:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Helst ett American Express Black. Det är oetiskt att inte låta barnen sätta kreditgränsen själva.
Inte bara otetiskt, rentav rasistiskt!
Citera
2016-10-03, 13:37
Medlem
Medias hantering och godhetsknarkande politiker, för allt mer tankarna till en medberoende respektive beroende relation. Allt som stör bilden ska tonas ner, slätas över och i sista hand ursäktas, man ljuger och bedrar för att tjäna sina syften.

De ensamkommande är väl bland det värsta kravmaskinerna och de flitigaste tafsarna, därtill är det redan från start extremt dyra. De förefaller också i princip obildbara, va sa de härom dagen - 3% fixade gymnasiebehörighet.
Citera
2016-10-03, 13:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Medias hantering och godhetsknarkande politiker, för allt mer tankarna till en medberoende respektive beroende relation. Allt som stör bilden ska tonas ner, slätas över och i sista hand ursäktas, man ljuger och bedrar för att tjäna sina syften.

De ensamkommande är väl bland det värsta kravmaskinerna och de flitigaste tafsarna, därtill är det redan från start extremt dyra. De förefaller också i princip obildbara, va sa de härom dagen - 3% fixade gymnasiebehörighet.
Stackars tidning! Den är sjuk ( FRISK)
Vem är alkoholisten i denna flodhästen i vardagsrummetsyndromet?
Regeringen?
Dysdemokratins paradis (Sverige)
Ge han fickpengar för sjutton....
Lyxhotell också,tycker jag.
Citera
2016-10-03, 14:04
Medlem
Inte undra på att deras hemländer inte är så trevliga att bo i.

Kommer inte fickpengar eller nötkräm som en skänk från ovan så ska det eldas hus och massmördas. Undrar vad som händer när den här pensionsräddaren ska få sin gratisutbildning, vid första dåliga betyg så har vi hot om skolskjutning som ett brev på posten.

I förebyggande syfte kan vi väl bara dela ut valfri examen redan nu. Men då kommer vi få fler problem:

- "Hejj, jag er ert nytt sprakläraret i svenska språkat och mattimatik. Ta kleder av nu annars jag slåss er!"

- "Häj svenne, jag nytt ingenjöret, var macbooket och stoora lönen? Anars eld eler död. Takk.".

- "Nya polisen komit jag nu, takk. Var vapen för mig, stor vapen. Annars eld!"
Citera
2016-10-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tycker regelverket borde säga att alla får samma peng oavsett boende. Typ 500 i veckan eller nåt liknande.
Citera
2016-10-03, 14:13
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nä så klart du hade väl accepterat det allt i namnet av mångkultur. så i din värld så har man
inte rätt att försvara sig om angriparen är ifrån tredje världen?

Jag är tjej så kommer för det mesta alltid tyvärr vara i fysiskt underläge, därmed diskvalificerar sig frågan direkt. Men utöver det anser jag att rättsväsendet ska hantera övergrepp i alla dess former, om inte så sker är vi snabbt tillbaka i en ociviliserad medeltidsvärld och inte är inte mycket bättre än det mellanöstern jag avskyr. Men slutligen kan jag ju säga att jag inte anser att rättsväsendet i sverige just nu fullgör sin uppgift, så jag förstår absolut frustrationen, tolka mig rätt..
Senast redigerad av elgecy 2016-10-03 kl. 14:16.
Citera
2016-10-03, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag tycker regelverket borde säga att alla får samma peng oavsett boende. Typ 500 i veckan eller nåt liknande.

FN:s Barnkonvention säger väl 5000 kr i veckan? Vi måste följa det. Sverige har förbundit sig.
Citera
2016-10-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag är tjej så kommer för det mesta alltid tyvärr vara i fysiskt underläge, därmed diskvalificerar sig frågan direkt. Men utöver det anser jag att rättsväsendet ska hantera övergrepp i alla dess former, om inte så sker är vi snabbt tillbaka i en ociviliserad medeltidsvärld och inte är inte mycket bättre än det mellanöstern jag avskyr. Men slutligen kan jag ju säga att jag inte anser att rättsväsendet i sverige just nu fullgör sin uppgift, så jag förstår absolut frustrationen, tolka mig rätt..
för all del. då ställer jag frågan såhär: anta att jag som är man hade arbetat där och detta
mongo hade uttalat detta hot och samtidigt gjort hotfulla gester vilka dessa alltid gör jag vet.
Hade jag som vit västerländsk medelålders man haft rätt att försvara mig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in