2016-10-03, 10:32
Medlem
Eleverna på en grundskola i Uppsala delar skolan med ca 100 vuxna asylsökande män. De trängs med vuxna män i alla utrymmen på skolan (ex duschar).
Vi har haft en tradition i Sverige att vuxna går på komvux när de läser in grundskolan. Nu blandas vuxna och barn. Detta är vansinne!
Önskar konstruktiva förslag till hur man kan protestera mot detta.
Citera
2016-10-03, 10:36
Medlem
PTHJs avatar
Aftonskola för de vuxna.
Citera
2016-10-03, 10:39
Avslutad
Länk?
Citera
2016-10-03, 10:49
Medlem
sylvia.borins avatar
Ja, var är källan till påståendena? Jag har mycket svårt att tro att svenska barn trängs med invällarmän i duschar. Inte ens i Kungariket Sinnessjuk aka Sverige.
Citera
2016-10-03, 11:00
Medlem
Beaver14s avatar
Jag har sökt febrilt på UNT efter något om detta,, utan resultat. Även om media skulle mörka så skulle ett sådant scenario inte gå hem hos föräldrar, så TS vänligen länka de arga facebookinläggen som bör finnas.
Citera
2016-10-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Ja, var är källan till påståendena? Jag har mycket svårt att tro att svenska barn trängs med invällarmän i duschar. Inte ens i Kungariket Sinnessjuk aka Sverige.

pga att politikerna i Uppsala vill spara pengar har man tryckt ihop en grundskoleenhet och en asylenhet i en stor byggnad. De delar skolbyggnad. Inne i skolan finns skyltar på arabiska.
Citera
2016-10-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har sökt febrilt på UNT efter något om detta,, utan resultat. Även om media skulle mörka så skulle ett sådant scenario inte gå hem hos föräldrar, så TS vänligen länka de arga facebookinläggen som bör finnas.

UNT har publicerat på insändarsidan men inget mer.
Citera
2016-10-03, 11:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
UNT har publicerat på insändarsidan men inget mer.

Ok, den insändaren finns inte med på UNT.se, men jag har inte tillgång till pappersversionen. Vilken skola handlar det om? Vad skriver insändaren (du behöver inte citera hela, men kan väl redogöra för insändarens syn)?

Att de finns i samma fastighet är en sak men jag har svårt att tro att det skulle gå onoterat om det vore så att vuxna flyktingar vistas i samma lokaler som elever, när eleverna är i skolan.
Citera
2016-10-03, 11:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ok, den insändaren finns inte med på UNT.se, men jag har inte tillgång till pappersversionen. Vilken skola handlar det om? Vad skriver insändaren (du behöver inte citera hela, men kan väl redogöra för insändarens syn)?

Att de finns i samma fastighet är en sak men jag har svårt att tro att det skulle gå onoterat om det vore så att vuxna flyktingar vistas i samma lokaler som elever, när eleverna är i skolan.

Jodå, den finns här:

http://www.unt.se/insandare/blanda-inte-vuxna-elever-och-barn-4344759.aspx

Ser fram emot kommentarer.
Citera
2016-10-03, 11:56
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Vilken skola rör det sig om?
Citera
2016-10-03, 11:57
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jodå, den finns här:

Tack för den!
Jag fick intrycket av TS att det var ett asylboende vägg i vägg med skolan men det handlar alltså om barn/unga/vuxna som har bedömts ligga på kunskapsnivå motsvarande årskurs 7-9, även om de kan vara lite äldre. Insändaren är ju lite detaljfattig så det går inte att dra vida slutsatser av den men min misstanke är att insändaren överdriver åldern på de "vuxna".

Sen är det väl möjligt att det verkligen handlar om vuxna och isf utbildning i SFI, men då lär de inte nyttja idrottssalar (duschar). Som sagt, lite detaljer i den insändaren.
Citera
2016-10-03, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jodå, den finns här:

"Det är mycket olämpligt att blanda vuxna och barn i samma skola. De delar bland annat toalettutrymmen och omklädningsrum. Vuxna som arbetar på skolan har kontrollerats. Våra barn går i en skola som domineras av vuxna män!"

Jag säger som jag sa i tråden om skolan som har fribajsande romer på skolgården: Strejka! Håll era barn hemma, tills ordningen är återställd. Civil olydnad är det enda som hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in