Citat:
Nu var det ju strafflängd och inte om han skulle bli dömd för mord eller inte vi diskuterade. Å andra sidan kan ju försvaret hävda att uppsåtet aldrig var att mörda Lotta, det var primärt att misshandla henne, men eftersom MJ var fullproppad med anabola, benzo och alkohol så kunde han inte förutse vad som skule ske. Kan mycket väl se ett sådant försvar och dylikt har ju tyvärr hållit i rätten förut, man kommer undan pga uppsåtet enligt GM aldrig var att åsamka offret så pass mycket skada att denne sedemera förlorar sitt liv, det "råkade" bara bli en följd av olika omständigheter.
Citat:
Brottets art är fruktansvärt brutalt, jag har läst många FUP i mina dagar, men det är sjukt mycket skador han åsamkat henne med händerna, det som eventuellt kan spela lite roll är att han tog en paus och återkom med misshandeln efter en liten stund. Hela hans försvar på att han "vaknar" till och ser ett blodigt ansikte faller ju lite där.
Från Wikipedia: "Högsta domstolen har i flera avgöranden prövat frågan om påföljd för mord. Domstolens praxis har utvecklats i den riktningen att livstidsstraffet bör förbehållas de allvarligaste fallen av mord. Till de allvarligare fallen hör bland annat mord som utförts med stor brutalitet... "
Det vore anmärkningsvärt om GM inte döms till livstid pga. brottets avsevärda brutalitet.
Det vore anmärkningsvärt om GM inte döms till livstid pga. brottets avsevärda brutalitet.
För övrigt är det ett i vanliga ordning när dylika as ska försvara sig helt jävla rutten förklarling, minnet fungerar inte så att man bara kan blockera ut saker hur som helst.
Han vet och han minns, men han orkar/vill inte/är för feg/tror han ska ta sig undan med den förklaringen istället.
Jag tror personligen att han mycket väl kan dömas för mord och då blir straff följden 14 års fängelse med ramaskri i svensk press.
Eller så blir det politik av det hela, likt med Flink, å han döms till livstid, vilket aset förtjänar.
Därimot tror jag inte människoapan hade någon plan på att döda Lotta den aktuella kvällen, isåfall är han världens kanske klantigaste och värdelösaste brottsling.
Åker taxi till brottsplatsen, ringer ambulans alldeles efter medans hon fortfarande andas, ger upp direkt till polisen, etc etc.
Han gick överstyr pga lill-kukskomplexet som så många före honom och det gick åt helvete, jag hoppas innerligt någon avslutar hans existens så gör denne världen en tjänst, för den här jävla maskinen går inte att laga tyvärr.