Citat:
Ursprungligen postat av
NietzschesHorse
Du har helt missförstått det jag skrev till TS. Jag vet iofs att det är ditt signum.
Men nej, jag tror inte att hans moral behöver vara överlägsen. Det var hans sätt att angripa det hela och komma fram till A leder till B som blir C som jag menar var felaktigt. Om C verkligen är att han är mer moralisk än sin partner är egentligen ointressant. Beteendet han stöter på skulle uppstått alldeles nästan oavsett hans moraliska mognad.
Du skrev:
"Du närmar dig det med logik, vilket skapar frustration hos dig. Jag ser det i trådstarten. Du tror att du kan angripa problemet som när en polare till dig beter sig motsägelsefullt och korkat och du sätter honom på plats viket får honom att vakna och kanske be om ursäkt" ....
till en person som redan i sin TS avslöjat sitt förhållningssätt till sin flickvän…ett enda: JAG ÄR BÄST och du är SÄMST som motto för sig själv och regel att följa för sin partner.
jag frågar igen: logik?
Är det tecken på att man har en sund logik i sin skalle att ha denna syn på sin partner?
you woman! you under me!!! ME man = BEST in everything hOOOoaaH!
Jag skulle mer se den typan av man som komplett virrpanna…på nivå med någon klenskallad hominid way back, som omedelbart borde sättas i tvångsjacka och medicineras för sin egen skull.
men visst det stämmer ju rätt bra med de flesta av det manliga klientet på FB.
Ni kanske alla tillhör övervintrade homo erectus? hade ju förklarat åtskilligt.