2016-10-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337

Att hävda att man är moraliskt överlägsen en viss kvinna - objektivt sett - bör inte vara konstigare än att konstatera att man är moraliskt överlägsen någon viss man, när det är uppenbart att så är fallet. Är man en ärlig människa kan man göra sådana bedömningar sakligt - och motsatsen även när den bedömningen ligger en till last. Jag anser mig vara ärlig i det avseendet. Det finns både män och kvinnor som jag då och då konstaterar ligger bättre till än jag, men då blir min reaktion alltid att förfina mig själv och tävla med att bli en mer perfekt människa och ta till mig allt jag kan lära mig av dem. Det sistnämnda beteendet - att jag förfinar mig själv närhelst jag kan - är en form av garant för att jag inte bara talar strunt när jag påstår mig vara moraliskt överlägsen många (men inte alla) andra.

Ursäkta men komplett idiotiskt gå runt och hävda sig själv som "moraliskt överlägsen"
herregud människa, vem tror du att du är? Gud fader?
Citera
2016-10-02, 22:08
Medlem
Citat:
Nej, det var ordagrant exakt så som jag skrev ovan. Varannan dag att det tvättas för ofta, varannan dag att saker inte är tvättade.

Och detta tycks inte vara unikt. Istället för att svenska män är krigare och vikingar dras de ner i patetiska hushållskonflikter, medan fientliga folkslag invaderar deras land. Marxisterna, landsförrädarna och de som hatar vita är förstås nöjda.

vad skulle svenska män ägna sig åt rent praktiskt dagligen tycker du som "krigare" och "vikingar"?
Ligga i kamoflage kläder i ett dike i skogen 8 timmar per dag och vänta på ryssen i 200 år?
eller banka järn till vikingasvärd och sköldar som man planerar fäktas med, när man ska plundra
Dover nästa raid? Eller hur hade du tänkt dig det hela?

Tror de flesta män fattat att det finns gott om betydligt vettigare saker göra än detta faktiskt…ta hand om barn ex. och tvätta sina skjortor är vansinnigt mer praktiskt nyttogöromål i en samtid.

Du påstår dig vara intellektuellt överlägsen säger du…? jag säger bara hmmm.
Citera
2016-10-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men komplett idiotiskt gå runt och hävda sig själv som "moraliskt överlägsen"
herregud människa, vem tror du att du är? Gud fader?
Det är precis detta feministerna gör, medan de beter sig på ovan beskrivna sätt, men DET har sådana som ni inga problem med. Nej, en verkligt moraliskt överlägsen skall tryckas ner. Marxismen baseras på avund - både avund gällande styrka och gällande moral. Alla bättre människor önskar marxister mörda eller på annat sätt utplåna för att själv bli herre på täppan med sin patetiska låghet. Och så har han mördat över 200 miljoner människor på ett århundrade - hans 100-årsjubileum är i oktober nästa år.
Citera
2016-10-02, 22:21
Medlem
Citat:
vad skulle svenska män ägna sig åt rent praktiskt dagligen tycker du som "krigare" och "vikingar"?
Ligga i kamoflage kläder i ett dike i skogen 8 timmar per dag och vänta på ryssen i 200 år?
eller banka järn till vikingasvärd och sköldar som man planerar fäktas med, när man ska plundra
Dover nästa raid? Eller hur hade du tänkt dig det hela?

Tror de flesta män fattat att det finns gott om betydligt vettigare saker göra än detta faktiskt…ta hand om barn ex. och tvätta sina skjortor är vansinnigt mer praktiskt nyttogöromål i en samtid.

Du påstår dig vara intellektuellt överlägsen säger du…? jag säger bara hmmm.
Sluta låta sitt land plundras av 3:e världens lägsta avskum och kriminella som flytt från sin rättegång för att börja utnyttja och utplundra och våldta i Sverige. Han skulle rösta ner plutokraternas marionetter, han skulle dräpa dem, och jaga ut dem ur sitt land tillsammans med den importerade inaveln - och när han återvände segerrik från slagfältet skulle kvinnorna lägga sig på rygg framför honom i relation till såväl hans genetiska kvalitet som hans mod på slagfältet i att ta de risker som är förenade med att kämpa mot wall street judiska plutokrater och civilisationsförstörare. Kanske skulle han även gå till motoffensiv och ervöra mark från de 3:e världens folk som utplundrat hans land - sätta dem i kedjor till att arbeta i gruvor för att betala av sin skuld av 30 års våldtagande av landet.
Citera
2016-10-02, 22:25
Medlem
Citat:
Sluta låta sitt land plundras av 3:e världens lägsta avskum och kriminella som flytt från sin rättegång för att börja utnyttja och utplundra och våldta i Sverige. Han skulle rösta ner plutokraternas marionetter, han skulle dräpa dem, och jaga ut dem ur sitt land tillsammans med den importerade inaveln - och när han återvände segerrik från slagfältet skulle kvinnorna lägga sig på rygg framför honom i relation till såväl hans genetiska kvalitet som hans mod på slagfältet i att ta de risker som är förenade med att kämpa mot wall street judiska plutokrater och civilisationsförstörare. Kanske skulle han även gå till motoffensiv och ervöra mark från de 3:e världens folk som utplundrat hans land - sätta dem i kedjor till att arbeta i gruvor för att betala av sin skuld av 30 års våldtagande av landet.

Är inte 3:e världens "avskum och kriminella" som är här, de är i regel kvar där nere och lever loppan.
och börjar svenska män dräpa sina politiker så är de ju själva "avskum och kriminella". Poäng?

Sen driver du iväg i totalt nonsens…jag vet nu varför din tjej gick, hon fann dig helt enkelt lite för intellektuellt underlägsen.
Citera
2016-10-02, 22:46
Medlem
Citat:
Är inte 3:e världens "avskum och kriminella" som är här, de är i regel kvar där nere och lever loppan.
och börjar svenska män dräpa sina politiker så är de ju själva "avskum och kriminella". Poäng?

Sen driver du iväg i totalt nonsens…jag vet nu varför din tjej gick, hon fann dig helt enkelt lite för intellektuellt underlägsen.
Du verkar inte förstå. Hon är kvar, det är jag som vill gå. Situationen är ovärdig. Intellekt har jag över 99e percentilen i alla mätbara värden. Det är ni feminister som är avundsjuka på det intellekt ni själva saknar som gör att ni måste förfall till dylika personangrepp.

Om de med 20 gångers överrepresentation i våldtäkt per capita som kommer hit inte är 3:e världens avskum, då är det illa ställt i 3:e världen. Om de alltså på allvar har ÄNNU VÄRRE avskum än stenkastarna, bilbrännarna och våldtäktsmännen som importerats hit.
Citera
2016-10-02, 22:48
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Mina egna erfarenheter av relationer säger att:
1. kvinnan har startat samtliga bråk/konflikter. För egen del har jag framfört missnöje med saker, men aldrig med anklagande ton utan som inbjudan till diskussion. Som fysiskt och intellektuellt starkare part har jag varit rättvis, vis, och godhjärtad i mitt behandlande av kvinnan
2. samtliga bråk har handlat om att kvinnan försökt kräva flera olika saker som rent logiskt sett är oförenliga, det vill säga av formen gör X och gör samtidigt inte X. Feminismen har fått henne att tro att hon har rätt att yttra sådana dumheter och då ska betraktas som värd att lyssna på, snarare än en irrationell varelse som bör veta sin plats.
3. inte i något av fallen har jag varit elak eller utnyttjat mitt övertag, utan tvärtom tvingats lyssna på detta struntprat från kvinnan och tyvärr vika mig för det - genom att ge mig av - då kvinnan tror sig ha lika stor rätt att yttra totalt vansinniga påhopp, inbördes oförenliga krav, och regelbundet starta bråk. Attraktionen slocknar relativt snabbt...

Hur ställer sig feminister till denna situation? De försöker påstå för mig att män behandlar kvinnor illa och utnyttjar sin större fysiska styrka. Något sådant har överhuvudtaget inte skett. Om kvinnan ifråga hade betraktat sig som underställd mannen, hade behandlat sin man med respekt och vördnad, och insett sin underlägsenhet och accepterat den, så hade vi båda kunnat leva någorlunda lyckliga. Som det ser ut idag blev en relation omöjlig. Hade det varit så oerhört plågsamt för kvinnan att förstå och erkänna sina begränsningar och leva som underställd mannen istället för att göra totalt irrationella uppror och förstöra varje möjlighet till sammanhållning? Är det inte i själva verket så att kvinnan oftare än mannen är den som beter sig illa i relationer idag? Jag vill minnas någon studie som visade att kvinnors våld mot män var vanligare än mäns våld mot kvinnor idag, exempelvis. Bör inte feminismen ÅTMINSTONE ersättas av en tanke att "den moraliskt lägst stående bör vara underställd partnern i relationen", och helst också: "i de flesta fall är mannen den moraliskt högst stående och då bör kvinnan, utan att hänfalla åt irrationell feminism, acceptera att ställa sig under Hans styre"?

Som jag ser det är feminism en föråldrad och bevisat misslyckad vanföreställning som bör läggas på historiens soptipp. Den hör 70-talet till och idag vet vi bättre. Den bör överhuvudtaget inte ha någon plats i ett modernt samhälle 2016. Den bör förruttna tillsammans med 70-talets spyliknande pastellfärger, marijuana-missbruk och syfilisspridande sexmissbruk.

Du närmar dig det med logik, vilket skapar frustration hos dig. Jag ser det i trådstarten. Du tror att du kan angripa problemet som när en polare till dig beter sig motsägelsefullt och korkat och du sätter honom på plats viket får honom att vakna och kanske be om ursäkt .... Glöm dom reglerna. Hon är inte intresserad av 'svaret' eller sanning eller hur det egentligen var. Konflikten är lösningen. Det vill säga meningen med hennes bråk och tjafs är bråken och tjafsen.

Vissa kallar det 'shit test'. Hon vill bara se att du fotfarande är över henne och kan ta hennes känsloutbrott. Så du ser att hon behöver precis det du begär om att vara 'bättre' än henne, men hon vill känna det inte 'prata om det'. Förstår du? Det ska bara ske och utan utläggning från dig . Så vad ni pratar om och speciellt inte efteråt ska du inte vara lika berörd som hon och besatt av att lösa det hela. Tillexempel ska du absolut aldrig visa en såhär trådstart och tro att hon kommer respektera dig om du tar åt dig och blir lika känslosam som hon är.

Bara kunna släppa konflikten och vara en trygg famn när hon gråter. Du ska visa att hennes små tjafs just är små och kommer från hennes lilla värld som du står över eftersom du är hennes man inte kompis eller väninna.

Det är svaret.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2016-10-02 kl. 22:53.
Citera
2016-10-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Du närmar dig det med logik, vilket skapar frustration hos dig. Jag ser det i trådstarten. Du tror att du kan angripa problemet som när en polare till dig beter sig motsägelsefullt och korkat och du sätter honom på plats viket får honom att vakna och kanske be om ursäkt .... Glöm dom reglerna. Hon är inte intresserad av 'svaret' eller sanning eller hur det egentligen var. Konflikten är lösningen. Det vill säga meningen med hennes bråk och tjafs är bråken och tjafsen.

Vissa kallar det 'shit test'. Hon vill bara se att du fotfarande är över henne och kan ta hennes känsloutbrott. Så du ser att hon behöver precis det du begär om att vara 'bättre' än henne, men hon vill känna det inte 'prata om det'. Förstår du? Det ska bara ske och utan utläggning från dig . Så vad ni pratar om och speciellt inte efteråt är inte viktigt, tillexempel ska du absolut aldrig visa en såhär trådstart tillexempel.

Bara kunna släppa konflikten och vara en trygg famn när hon gråter. Du ska visa att hennes små tjafs just är små och från hennes lilla värld som du står över.

Det är svaret.

Du tycker:
Jag är moraliskt överlägsen dig…jag är överlägsen dig intellektuellt coh fysiskt och allt du säger är underlägset och oförenligt…är tecken på logik?

hade jag mött en sådan person hade jag greppat mobilen och ringt psykakuten.
Citera
2016-10-02, 22:58
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Du tycker:
Jag är moraliskt överlägsen dig…jag är överlägsen dig intellektuellt coh fysiskt och allt du säger är underlägset och oförenligt…är tecken på logik?

hade jag mött en sådan person hade jag greppat mobilen och ringt psykakuten.

Du har helt missförstått det jag skrev till TS. Jag vet iofs att det är ditt signum.

Men nej, jag tror inte att hans moral behöver vara överlägsen. Det var hans sätt att angripa det hela och komma fram till A leder till B som blir C som jag menar var felaktigt. Om C verkligen är att han är mer moralisk än sin partner är egentligen ointressant. Beteendet han stöter på skulle uppstått alldeles nästan oavsett hans moraliska mognad.
Citera
2016-10-02, 23:09
Medlem
Citat:
Mina egna erfarenheter av relationer säger att:
1. kvinnan har startat samtliga bråk/konflikter. För egen del har jag framfört missnöje med saker, men aldrig med anklagande ton utan som inbjudan till diskussion. Som fysiskt och intellektuellt starkare part har jag varit rättvis, vis, och godhjärtad i mitt behandlande av kvinnan
2. samtliga bråk har handlat om att kvinnan försökt kräva flera olika saker som rent logiskt sett är oförenliga, det vill säga av formen gör X och gör samtidigt inte X. Feminismen har fått henne att tro att hon har rätt att yttra sådana dumheter och då ska betraktas som värd att lyssna på, snarare än en irrationell varelse som bör veta sin plats.
3. inte i något av fallen har jag varit elak eller utnyttjat mitt övertag, utan tvärtom tvingats lyssna på detta struntprat från kvinnan och tyvärr vika mig för det - genom att ge mig av - då kvinnan tror sig ha lika stor rätt att yttra totalt vansinniga påhopp, inbördes oförenliga krav, och regelbundet starta bråk. Attraktionen slocknar relativt snabbt...

Hur ställer sig feminister till denna situation? De försöker påstå för mig att män behandlar kvinnor illa och utnyttjar sin större fysiska styrka. Något sådant har överhuvudtaget inte skett. Om kvinnan ifråga hade betraktat sig som underställd mannen, hade behandlat sin man med respekt och vördnad, och insett sin underlägsenhet och accepterat den, så hade vi båda kunnat leva någorlunda lyckliga. Som det ser ut idag blev en relation omöjlig. Hade det varit så oerhört plågsamt för kvinnan att förstå och erkänna sina begränsningar och leva som underställd mannen istället för att göra totalt irrationella uppror och förstöra varje möjlighet till sammanhållning? Är det inte i själva verket så att kvinnan oftare än mannen är den som beter sig illa i relationer idag? Jag vill minnas någon studie som visade att kvinnors våld mot män var vanligare än mäns våld mot kvinnor idag, exempelvis. Bör inte feminismen ÅTMINSTONE ersättas av en tanke att "den moraliskt lägst stående bör vara underställd partnern i relationen", och helst också: "i de flesta fall är mannen den moraliskt högst stående och då bör kvinnan, utan att hänfalla åt irrationell feminism, acceptera att ställa sig under Hans styre"?

Som jag ser det är feminism en föråldrad och bevisat misslyckad vanföreställning som bör läggas på historiens soptipp. Den hör 70-talet till och idag vet vi bättre. Den bör överhuvudtaget inte ha någon plats i ett modernt samhälle 2016. Den bör förruttna tillsammans med 70-talets spyliknande pastellfärger, marijuana-missbruk och syfilisspridande sexmissbruk.

Sådana ointelligenta personer som dig borde elimineras ifrån jorden.
Citera
2016-10-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Du har helt missförstått det jag skrev till TS. Jag vet iofs att det är ditt signum.

Men nej, jag tror inte att hans moral behöver vara överlägsen. Det var hans sätt att angripa det hela och komma fram till A leder till B som blir C som jag menar var felaktigt. Om C verkligen är att han är mer moralisk än sin partner är egentligen ointressant. Beteendet han stöter på skulle uppstått alldeles nästan oavsett hans moraliska mognad.

Du skrev:

"Du närmar dig det med logik, vilket skapar frustration hos dig. Jag ser det i trådstarten. Du tror att du kan angripa problemet som när en polare till dig beter sig motsägelsefullt och korkat och du sätter honom på plats viket får honom att vakna och kanske be om ursäkt" ....

till en person som redan i sin TS avslöjat sitt förhållningssätt till sin flickvän…ett enda: JAG ÄR BÄST och du är SÄMST som motto för sig själv och regel att följa för sin partner.

jag frågar igen: logik?

Är det tecken på att man har en sund logik i sin skalle att ha denna syn på sin partner?

you woman! you under me!!! ME man = BEST in everything hOOOoaaH!

Jag skulle mer se den typan av man som komplett virrpanna…på nivå med någon klenskallad hominid way back, som omedelbart borde sättas i tvångsjacka och medicineras för sin egen skull.

men visst det stämmer ju rätt bra med de flesta av det manliga klientet på FB.
Ni kanske alla tillhör övervintrade homo erectus? hade ju förklarat åtskilligt.
Citera
2016-10-02, 23:54
Medlem
BewilderedHulders avatar
Knappast. Kvinnan är chefen i hemmet och när hon talar bör du lyssna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in