Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-02, 10:27
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yorizidane
När Åkesson talade inför EU-valet senast var stämningen inte särskilt svensk/integrerad, men det var visserligen inte en situation där man idag kan förvänta sig att människor ska uppföra sig. Bagarna viftade med stolar från pizzerians uteplats, vilket dock inte hann komma med på den här filmsnutten. Jag var där.

https://www.youtube.com/watch?v=YO-vTWqonAU

Centrum har en betydande del ensamkommande afghaner på likadana kommunala cyklar, och vissa fotbollslag, både huvudklubben på orten och mindre föreningar har 2-3 svenskar i laguppställningen bland äldre pojklag.

Jodå, det har kommit en del ensamkommande på sistone. Och, jodå, de är väl representerade i bygdens fotbollslag. Vilket vi nog ska vara glada över, då de ju har något att göra på fritiden...

Dock har jag inte läst eller hört talas om en enda incident där dessa ensamkommande varit inblandade (om man bortser från "simhallsincidenten", se mitt tidigare inlägg). Men det kanske bara är en tidsfråga...
Citera
2016-10-02, 10:46
Medlem
arakas avatar
säkert syntare mot hårdrockare.
vad skulle det annars kunna vara?
Citera
2016-10-02, 10:49
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Sucuritasvakter står numera även inne i Systembolaget.

Men det är säkert ett svenskt problem...

Det här är faktiskt väldigt intressant som fenomen som inte bara förekommer i Mora, utan blir allt vanligare. Hur mycket pengar ska samhället slänga i käftarna på privata vaktbolag som Securitas och G4S (eller vad de heter numera) vilka med ojämna mellanrum köps upp, fusioneras och omvandlas till något nytt?

Vad kostar en väktartimma? 350 kr? en ordningsvakt per timma? 500? Det måste röra sig om enorma belopp som slösas på dessa halvfigurer varje år.

Tänk om samhället istället skickat in pengarna i en effektiv och fungerande polisorganisation?
Citera
2016-10-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Jag är helt övertygad om att masar på ett eller annat sätt är inblandade i detta. Masarna är ju Sveriges alldeles egna aboriginer. Smutsiga, primitiva och helt opålitliga. Super hejdlöst gör de också.

Haha detta kan jag understryka! Under mina 4 år i Oslo så bodde jag i ett kollektiv tillsammans med 4 snubbar från Dalarna, helt jävla sjövilda! Och ett jävla förakt mot utlänningar (främst afrikaner som härjade i Oslo då), kändes lite som att det var stolta rasister och talade helt öppet om hur illa de tyckte om mörkhyade. De kunde hälla i sig en liter sprit en tisdag, gå ner ensamma en och en till Grönland (där afrikanerna stod och sålde droger) och börja bråka, sen upp och jobba som ingenting på onsdagen sen igen haha! På peace and love i Borlänge stötte man ju på en del sköningar också, jag har kanske lärt känna 18-20 masar, och jag skulle klassa 15 av de som psykfall. Jävligt sköna snubbar om man är kompis med de, men jag är hellre ovän Putin än med en mas.

Kollar man på kända seriemördare och andra kända kriminella avskum i Sverige så är Dalarna högst representerat också, vafan händer där uppe egentligen?
Citera
2016-10-02, 11:33
Medlem
Tjoflos avatar
Konstigt att ingen från Mora skriver i tråden och förklarar vad som händer. Men kanske har de inte fått internet dit ännu.
Citera
2016-10-02, 11:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Konstigt att ingen från Mora skriver i tråden och förklarar vad som händer. Men kanske har de inte fått internet dit ännu.

Jag vet att folk bosatta i Mora kommun redan har skrivit i tråden. För övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg i denna tråd, angående Noretskolans historik.
Citera
2016-10-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Sucuritasvakter står numera även inne i Systembolaget.

Men det är säkert ett svenskt problem...

Står även Securitas-vakter på min lokala Ica-butik. Har hänt att vakten förföljt en genom hela affären, smygandes bakom hyllorna. Känns jävligt otrevligt, då jag är ärligheten personifierad och skulle aldrig få för mig att stjäla nåt. Så har slutat handla där.

OnT:
Var ju ett "ungdomsbråk" i närliggande Orsa nyligen- som visade sig vara mellan ensamkommande "barn" och personer från ett annat flyktingboende.
http://www.dt.se/dalarna/orsa/ungdom...ars-i-handen-1
Citera
2016-10-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Haha detta kan jag understryka! Under mina 4 år i Oslo så bodde jag i ett kollektiv tillsammans med 4 snubbar från Dalarna, helt jävla sjövilda! Och ett jävla förakt mot utlänningar (främst afrikaner som härjade i Oslo då), kändes lite som att det var stolta rasister och talade helt öppet om hur illa de tyckte om mörkhyade. De kunde hälla i sig en liter sprit en tisdag, gå ner ensamma en och en till Grönland (där afrikanerna stod och sålde droger) och börja bråka, sen upp och jobba som ingenting på onsdagen sen igen haha! På peace and love i Borlänge stötte man ju på en del sköningar också, jag har kanske lärt känna 18-20 masar, och jag skulle klassa 15 av de som psykfall. Jävligt sköna snubbar om man är kompis med de, men jag är hellre ovän Putin än med en mas.

Kollar man på kända seriemördare och andra kända kriminella avskum i Sverige så är Dalarna högst representerat också, vafan händer där uppe egentligen?

Haha sköning. Har bott både uppe vid mora, Älvdalen sen Hedemora, Avesta - stor skillnad på makarna där uppe än neråt. Uppe dricks det bara sen ska det bråkar på fyllan det är en standard de. Medans längre ner då är det mer droger i om lopp. Jag har varit med mycket sjuka personer, ja inte för att jag klassas som fullt normal i sinnet. Makarna där uppe är inget att vara rädda för, som här jag går aldrig ut obeväpnad på kvällarna i stan.
Citera
2016-10-02, 14:58
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
En lös flashback-teori i detta fall är dock EPA-raggare och invandrare som inte kommit överrens..
Det är en F till 9 skola och traktorkort är från 16 år.
Citera
2016-10-02, 16:09
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vilka falanger handlar det om?

Citat:
Ursprungligen postat av araka
säkert syntare mot hårdrockare.
vad skulle det annars kunna vara?

Raggare mot punkare
Citera
2016-10-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Det är en F till 9 skola och traktorkort är från 16 år.

Dom kör ju för fan bil när de är 12! Lite överdrivet kanske, men vill man köra epa när man är 13 i Dalarna, så kör man epa när man är 13!
Citera
2016-10-02, 16:51
Medlem
pestloppans avatar
Har nu pratat med en anställd på Noretskolan, och enligt denne så är det dels elever på skolan som är i luven på varandra, dels elever från andra skolor som kommit till Noret för att mucka gräl. Det handlar om Ronny och Ragge som vil spöa Johnny och Conny. Addera EPA-traktorer, fula kepsar, låga pannor, däckbränning, Eddie Meduza på full volym...ja, då vet ni ungefär vad det handlar om. Några av dessa juveler ska även ha gett sig på några av de nysvenska elever som går på skolan. Vet dock inte om dessa i sin tur har "gett tillbaka".

P.S. Jag gillar Eddie Meduza, bara så ni vet!
Senast redigerad av pestloppan 2016-10-02 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in