Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Trump kan ha undvikit skatt – i nästan 20 år

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23635528.ab

Det är det här som är lite intressant. Att han anser att man är smart om man inte betalar skatt. För då måste man ju vara dum som gör det.

Men med den inställningen som president blir det konstigt att prata om att skapa jobb till folk som då får lön och får betala skatt på lönen och då anses vara korkade av sin president.

Och då är inte problemet att han inte betalat skatt (om det skett på laglig väg) utan att han anser att de som gör det är korkade!
2016-10-02, 09:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Kommer dom vara lika ensidiga mot Pence som dom var mot Trump? :P
https://www.bustle.com/articles/187002-what-has-elaine-quijano-said-about-donald-trump-shes-focused-on-his-immigration-stance
We struck gold! Moderator som är latino OCH Trump-supporter!!! Sexigt värre.
2016-10-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Kommer dom vara lika ensidiga mot Pence som dom var mot Trump? :P

Ensidig mot Trump? Vad menar du?

Trump hade väl all möjlighet i världen att ta upp Clintons olika negativa saker men han bubblade ju på om en massa annat och talade om att han var ledsen för hennes kampanj där han framställdes på ett negativt sätt. Trump sätter ju fokus själv på vad han vill sätta fokus på. Och det verkar mest då bli om Trump själv och hur bra han är och hur dum Clinton är. Det sätter ju inte folk i gungning så att de finner någon särskilt stor anledning att rösta på honom. Eller gör det?
2016-10-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
https://www.bustle.com/articles/187002-what-has-elaine-quijano-said-about-donald-trump-shes-focused-on-his-immigration-stance

Och vad är det du antyder här?
2016-10-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Det är det här som är lite intressant. Att han anser att man är smart om man inte betalar skatt. För då måste man ju vara dum som gör det.

Den logiken håller inte. Jag förklarade för dig hur det här med skatter funkar. Läste du det?

Citat:
Men med den inställningen som president blir det konstigt att prata om att skapa jobb till folk som då får lön och får betala skatt på lönen och då anses vara korkade av sin president.

De här grejerna är sådant som du filosoferar fram. Sen säger du att det inte går ihop. Men det som inte går ihop är det som du har "tänkt" ut. Jag skrev detta till dig tidigare.

Citat:
Och då är inte problemet att han inte betalat skatt (om det skett på laglig väg) utan att han anser att de som gör det är korkade!

Du vet inte hur skatt funkar.
2016-10-02, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Amerikansk media och svensk media är väldigt vänster. Läsarna ges dynga och lögner ämnade att få Hillary vald. Trump kommer krossa Hillary på valdagen. Hon hör hemma i Nordkorea med sina ideer.

Trump är Amerikas Brexit, han kommer vinna med "the monster vote".

DHS försöker ta kontroll över valet pga detta, Obama och Hillary tänker begå valfusk för dom vet att dom har tappat kontrollen helt. Alla polls är riggade, dom har riggat precis allt för att det ska se ut som att Hillary vinner. Men om tillräckligt många tar sig ut och röstar, så kommer Trump slå det riggade systemet. http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-10-01/wary-of-election-hacks-u-s-urges-states-to-get-security-help

Dom skyller såklart på Ryska hackare, när det i verkligheten är patrioter i regimen från NSA, FBI, SS, etc som läcker ut all info till publiken. Militären och polisen har vaknat upp till att dom är under attack av globalisterna, som försöker ta över världen.

Militären, polisen, FBI och alla first responders, är överlägset för Trump. Så fortsätter bara att be att dom stoppar globalisterna.
Senast redigerad av 89Spartan 2016-10-02 kl. 09:33.
2016-10-02, 09:34
Medlem
heiss avatar
Citat:
Och vad är det du antyder här?
Kanske var för bra för att vara sant, jag såg latinos för Trump och tänkte att hon stod bakom det. Men fuckit, jag antyder precis det jag skrev, hon är en sexig Trump-supporter, period!
Citat:

Vore en perfekt inställning för en republikan, istället för att skänka bort pengarna till det svarta hål som staten alltför ofta är, så kan man i Trumps fall skapa jobbtillfällen för den summan istället.
2016-10-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den logiken håller inte. Jag förklarade för dig hur det här med skatter funkar. Läste du det?

De här grejerna är sådant som du filosoferar fram. Sen säger du att det inte går ihop. Men det som inte går ihop är det som du har "tänkt" ut. Jag skrev detta till dig tidigare.

Du vet inte hur skatt funkar.

Du vill alltså nu säga att han ljuger om att han inte betalat skatt?
2016-10-02, 09:37
Medlem
Citat:
Du vill alltså nu säga att han ljuger om att han inte betalat skatt?

Nej, nej, nej.

Låt mig förklara för dig hur det fungerar.

Om jag vill säga att "han ljuger om att han inte betalat skatt" - då säger jag det. Förstår du hur det fungerar?

Om jag inte vill säga det, ja då säger jag troligen inte det. Och jag har inte sagt det.

Hänger du med lite bättre?
2016-10-02, 09:38
Bannlyst
Citat:

Skönt, men jag hoppas fortfarande det är objektivt och att hon inte sjunker till samma nivå som "republikanen" (host host Hillary lobbyist) Lester pester. :P

I Trump vs Hillary debatten kommer vi få stå ut med rabiata demokrater som moderatorer tyvärr. Därför Trump måste ligga på lite hårdare nu andra och tredje debatten. :P

Varför inte ha typ Hannity som moderator? Så får Hillary smaka på sin egna medicin med riggade moderatorer. Nej då.
2016-10-02, 09:38
Medlem
Citat:
Kanske var för bra för att vara sant, jag såg latinos för Trump och tänkte att hon stod bakom det. Men fuckit, jag antyder precis det jag skrev, hon är en sexig Trump-supporter, period!

Vore en perfekt inställning för en republikan, istället för att skänka bort pengarna till det svarta hål som staten alltför ofta är, så kan man i Trumps fall skapa jobbtillfällen för den summan istället.

Hur ska Trump skapa jobbtillfällen då?

Han har ju skapat en privat förmögenhet på andras arbete. Ska arbetarna nu som får de arbeten som Trump skapar ge en vinst till .... Tump? ... Staten ...? Eller vem ska arbetarnas arbeten gagna?

För Trump har ju knappast någon erfarenhet av att skapa arbeten där arbetarna är de som får ta del av vinsten?
2016-10-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, nej, nej.

Låt mig förklara för dig hur det fungerar.

Om jag vill säga att "han ljuger om att han inte betalat skatt" - då säger jag det. Förstår du hur det fungerar?

Om jag inte vill säga det, ja då säger jag troligen inte det. Och jag har inte sagt det.

Hänger du med lite bättre?

Så han har alltså inte betalat skatt då. För att han är smart.

De som betalar skatt är korkade. Det är Trumps inställning. Förstår inte vad du käbblar emot för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in