2016-10-01, 23:03
Medlem
Den mest idiotiska idén var ju att man lät fångarna styrketräna. Lite grann som att sätta vapen i hand på våldsbelägna. Numer är väl den möjligheten borttagen ?
Att ta fram en boll är betydligt bättre.

Hade inte GM fått träna styrka på kåken i början av sin fängelsehistorik.
Så kanske han spelat i korpen istället ?
Citera
2016-10-01, 23:09
Medlem
JH1960s avatar
Håller helt med om att det är en idiot ide att låta personer dömda för misshandel få styrketräna, vilket feltänk!
Citera
2016-10-01, 23:09
Medlem
Jag kan inte släppa tanken på varför hon inte tog emot den hjälp som erbjöds. Var det för hunden? Var det för att hon kände sig så lite värd? Var det för att hon trodde att hon kunde lösa situationen på eget sätt? Var hon rädd för att hennes anhöriga och vänner skulle råka illa ut om hon vidhöll anmälan? Varför fortsatte hon att ha kontakt med den här mannen efter att han slängt runt henne ett antal gånger? Hon var nog väldigt förälskad i honom men hon hade aldrig släppt in honom om hon visste att han skulle misshandla henne så svårt att hon till slut dog av sina skador. Eller visste hon just det, att det var lönlöst att kämpa vidare? Jag tror inte att hon förstod vilken misshandel hon skulle råka ut för och att det skulle leda till hennes död. Överlevnadsinstinkten är det sista som vi överger. Hon bodde på bottenvåningen. Är det en förklaring till att hon släppte in honom? Varför inte barrikadera sig i badrummet och ringa 112 medan han slår in fönstret? Tänkte hon att hon skulle reda ut situationen som förr dvs att han skulle "slänga runt" henne en stund? Eller hade hon helt enkelt gett upp? Jag vet inte men det är väldigt sorgligt att en människa inte tar hand om sig bättre och förstår att hon är utsatt för livsfara.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-10-01 kl. 23:20.
Citera
2016-10-01, 23:19
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag kan inte släppa tanken på varför hon inte tog emot den hjälp som erbjöds. Var det för hunden? Var det för att hon kände sig så lite värd? Var det för att hon trodde att hon kunde lösa situationen på eget sätt? Var hon rädd för att sina anhöriga och vänner skulle råka illa ut om hon vidhöll anmälan? Varför fortsatte hon att ha kontakt med den här mannen efter att han slängt runt henne ett antal gånger? Hon var nog väldigt förälskad i honom men hon hade aldrig släppt in honom om hon visste att han skulle misshandla henne så svårt att hon till slut dog av sina skador. Eller visste hon just det, att det var lönlöst att kämpa vidare? Jag tror inte att hon förstod vilken misshandel hon skulle råka ut för och att det skulle leda till hennes död. Överlevnadsinstinkten är det sista som vi överger. Hon bodde på bottenvåningen. Är det en förklaring till att hon släppte in honom? Varför inte barrikadera sig i badrummet och ringa 112 medan han slår in fönstret? Tänkte hon att hon skulle reda ut situationen som förr dvs att han skulle "slänga runt" henne en stund? Eller hade hon helt enkelt gett upp? Jag vet inte men det är väldigt sorgligt att en människa inte tar hand om sig bättre och förstår att hon är utsatt för livsfara.

Du besvarar i princip dina egna frågor.

Jag kan inte släppa tanken på varför hon inte tog emot den hjälp som erbjöds. Var det för hunden?

Ja.

Var det för att hon kände sig så lite värd? Var det för att hon trodde att hon kunde lösa situationen på eget sätt? Var hon rädd för att sina anhöriga och vänner skulle råka illa ut om hon vidhöll anmälan?

Jag tror att allt detta kan ha spelat in. Det har framkommit att han hade hotat hennes anhöriga.

Hon bodde på bottenvåningen. Är det en förklaring till att hon släppte in honom?

Kanske. Hon kan ha "gett upp", eller så trodde hon kanske att hon skulle kunna hantera honom.

Att vara psykiskt nedbruten sedan tidigare (vilket hon förmodligen var), samt inte ens kunna känna sig trygg i sitt eget hem, kan nog knäcka de flesta tillslut. Lotta och Martin hade bara känt varandra i några månader. Men vi vet inte vilket skick hon var i när de träffades. På ytan var hon en skötsam tjej, som jobbade och tränade osv. Men vi vet inte hur hon mådde psykiskt och emotionellt.
Citera
2016-10-01, 23:19
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Förklara gärna exakt vad du tycker är osunt i Martins utseende, enbart baserat på den bilden.

Är det tatueringarna? Eller att han har rakat huvud och begynnande flint? Är det att han tränade mycket?

Jag har en kusin som är närmare 2 meter lång och ganska vältränad. Ofta rakat huvud. (Inga synliga tatueringar dock). Han är värdens snällaste. Har aldrig begått grova brott eller slagit någon. Försvarat andra vid flera tillfällen dock. Han har jobb och ordnat liv.

Därför blir jag faktiskt lite förnärmad när folk antyder att en sånt utseende ser "osunt" ut. Hur sund ser en blek, finnig nörd ut som sitter framför datorn hela dagarna?

Självklart ska man vara vaksam, och det var uppenbarligen inte Lotta. Men man kan inte enbart gå på en bild.

Men som sagt, beskriv gärna vad som är så "hemskt" med bilden.
Nej, vi vänder på det: vad är det som ser så trevligt ut med honom?
Citera
2016-10-01, 23:20
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Förklara gärna exakt vad du tycker är osunt i Martins utseende, enbart baserat på den bilden.

Och du ser inte det? OK, det gör inte en del andra också. Han var ju tatuerad över huvudet. Läcker kille. Skitnajs snubbe..

Pumpad som fan. Tror du att en huvudstattadkille kör rent på gymmet?

Killen när en idiot. Och ska sitta livstid på Kumla. Där han säkert kommer få en tidig död. Jag ger honom 2 veckor. Max.

Om du nu är en "hona" som ditt nick tyder på så kan du gärna få förklara för oss andra svenska män här på fb varför denne Martin inte ska dömas pga sitt utseende.
Citera
2016-10-01, 23:24
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Och du ser inte det? OK, det gör inte en del andra också. Han var ju tatuerad över huvudet. Läcker kille. Skitnajs snubbe..

Killen när en idiot. Och ska sitta livstid på Kumla. Där han säkert kommer få en tidig död. Jag ger honom 2 veckor. Max.

Om du nu är en "hona" som ditt nick tyder på så kan du gärna få förklara för oss andra svenska män här på fb varför denne Martin inte ska dömas pga sitt utseende.
Ledsen att göra dig besviken, men så länge han inte gör sig omöjlig bland sina medfångar så kommer han nog sitta ganska lugnt. Han är för stor och labil för att förstagångare och ungtuppar ska plocka poäng på att slå honom för hans brott. Och skulle han göra sig omöjlig så är det nog ingen som kommer ha ihjäl honom, men en grupp kommer förmodligen att dra in honom i ett skymt utrymme, piska på honom och säga åt honom att durka sig. Värre än så lär det inte bli... tyvärr...
Citera
2016-10-01, 23:25
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Nej, vi vänder på det: vad är det som ser så trevligt ut med honom?

Försök inte dribbla bort korten. Det var DU som påstod att han såg "osund och sjuk" ut. JAG har inte påstått någonting om bilden.

Då får DU motivera varför.

Men vad jag spontant skulle säga om bilden? Den säger inte så mycket. Killen ser inte direkt ut som en svärmorsdröm, men inte nödvändigtvis farlig heller.

Nu är vi färgade av vad vi vet om den här dåren, men låt säga att han hade varit din grannes trevliga brorsa? Som varje söndag klippte gräsmattan och sedan mekade med sin mc? Vad skulle du då sagt om bilden?
Citera
2016-10-01, 23:27
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Ja, killen är en idiot. Men är man en idiot bara för att man är tatuerad på huvudet? Bara för att man är vältränad? Hört talas om alternativa stilar? Måste alla se ut som bleka finniga datanördar, som många här inne antagligen gör?

Bilden antyder en kille som inte är min typ, och som KAN vara en slagskämpe, men som inte BEHÖVER vara det. Varför gå enbart efter en bild???
Citera
2016-10-01, 23:29
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Ledsen att göra dig besviken, men så länge han inte gör sig omöjlig bland sina medfångar så kommer han nog sitta ganska lugnt. Han är för stor och labil för att förstagångare och ungtuppar ska plocka poäng på att slå honom för hans brott. Och skulle han göra sig omöjlig så är det nog ingen som kommer ha ihjäl honom, men en grupp kommer förmodligen att dra in honom i ett skymt utrymme, piska på honom och säga åt honom att durka sig. Värre än så lär det inte bli... tyvärr...

Du GÖR mig besviken, men inser att du kanske har bättre erfarenhet än mig av kåken. Tar det.

In my dreams så hade jag hellre sett honom ihjälslagen i nån dusch. Fan, vad jag tycker illa om aset Martin.
Citera
2016-10-01, 23:29
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Försök inte dribbla bort korten. Det var DU som påstod att han såg "osund och sjuk" ut. JAG har inte påstått någonting om bilden.

Då får DU motivera varför.

Men vad jag spontant skulle säga om bilden? Den säger inte så mycket. Killen ser inte direkt ut som en svärmorsdröm, men inte nödvändigtvis farlig heller.

Nu är vi färgade av vad vi vet om den här dåren, men låt säga att han hade varit din grannes trevliga brorsa? Som varje söndag klippte gräsmattan och sedan mekade med sin mc? Vad skulle du då sagt om bilden?
Då hade jag sagt att "Fan Martin, du ser ut som en kåkfarare!"...
Citera
2016-10-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
ACAB tatuering samt tatuering på skallen borde vara tillräckligt för att undvika någon.

Vad såg Lotta i detta missfoster?

Fulare man får man leta efter..

Men smaken varierar - tydligen ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in