2016-10-01, 21:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Eftersom du är så säker på det kan du väl bevisa att det är som du så bestämt skriver. Snälla.
Nej, jag svarade på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det finns massa DNA bevis också från Nerijus i ladan.

Vem tror du mördade Lisa om inte Nerijus Bilevicius då?
Vad är din alternativteori då?
Jag kan inte bevisa min alternativteori. Kan du bevisa att NB mördade Lisa, och inte bara olagligt hanterade hennes döda kropp?
2016-10-01, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahahahaha - tillbaka på ruta A. Så otippat.

.. men nu är DNA-mannen förhoppningsvis på väg till Litauen på egen begäran.
Han bry sig således inte om att fortsätta älta efter han godkände Hurtigs försök med griftefridsvarianten.
Fler borde följa efter hans exempel.

Game over.
Vad är advokat Hurtigs försök med griftefridsvarianten? Har advokat Hurtig påstått att NB begick brott mot griftefriden?
2016-10-01, 21:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag svarade på detta.

Jag kan inte bevisa min alternativteori. Kan du bevisa att NB mördade Lisa, och inte bara olagligt hanterade hennes döda kropp?

Jag behöver inte bevisa något för det är redan bevisat i domstolarna. Har du redan glömt det?

Men bevisa du det som du så bestämt skriver "DNA kom när han hanterade kroppen efter döden."
Eller är det bara i din vilda fantasi som det är så?
2016-10-01, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är advokat Hurtigs försök med griftefridsvarianten? Har advokat Hurtig påstått att NB begick brott mot griftefriden?
God morgon, Xenia.

Avsatt DNA jeans via transportgrepp. Brodern och frun som alternativa gärningsmän.
"- Jag åberopar dock min rätt att tiga - men om RÅK vill vara så snäll att öppna Fu igen så ska jag återkomma med mer detaljer."
Signed sealed delivered by Nerijus Bilevicius.
2016-10-01, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa något för det är redan bevisat i domstolarna. Har du redan glömt det?

Men bevisa du det som du så bestämt skriver "DNA kom när han hanterade kroppen efter döden."
Domstolarnas bedömning kommenterade jag nyss. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad. Domstolarna bedömer det som läggs fram, kan du lägga fram något som bevisar att NB begick mer än brott mot griftefriden?

Jag svarade på vad som är min alternativteori, och den kan jag inte bevisa. Men den går heller inte att motbevisa.
2016-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Har advokat Hurtig påstått att NB begick brott mot griftefriden?

Ja. Har du ens läst överklagan?
2016-10-01, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ja. Har du ens läst överklagan?
Advokat Hurtig skrev en resningsansökan, inte en överklagan. Jag har läst den.
2016-10-02, 00:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är jag också väldigt nyfiken på.
Jättebra, tack för visat intresse. Kolla om ni kan klura ut vad en sannolikhetsbedömning innebär utifrån domslut i Hovrätten. Det kan ni sen resonera med varandra då det skulle underlätta betydligt för er angående alternativa teorier i framtiden:
Detta fall har tyvärr utgått ur sortimentet och kommer inte åter.

Ur Hovrättsdomen gällande osannolika presentationer:
Citat:
Citat:
betraktar hovrätten som så osannolikt att denna möjlighet kan lämnas utan avseende
Citat:
finner hovrätten mot denna bakgrund i praktiken vara uteslutet.
Citat:
framstår som alltför långsökt för att något större avseende ska kunna fästas vid den.
Citat:
framstår dock denna hypotes som osannolik.
Citat:
framstår det som högst osannolikt
Citat:
Hovrätten anser emellertid att även denna hypotes kan uteslutas.
Citat:
framstår för hovrätten – i ljuset av den övriga utredningen – som så orimligt att denna möjlighet kan lämnas utan avseende.
Citat:
framstår för hovrätten som ytterst osannolikt.
Citat:
framstår som så osannolikt att det kan uteslutas.
Citat:
förefaller osannolikt.
2016-10-02, 01:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Han fattade redan före fängslandet att han kommer att fällas för mordet på en flicka som han aldrig hade träffat. Det var meningslöst att ens försöka. Han bad sin bror och Irina akta sina ord, grundas på hans vetskap att han ska fällas.
Då menar du alltså att eftersom Nerijus var mördaren och således den ende som då visste att Lisa var död, så bad han sin bror och fru att "akta sina ord" redan morgonen efter mordet. Alla andra letade efter en levande Lisa men Nerijus visste redan då att han skulle komma att fällas för mordet.
Vem mer än mördaren visste redan då att Lisa var död?
Nej, just det, Nerijus var ensam om att veta det redan då.
Bra, då har vi det konstaterat, att du i vart fall förstått detta.
Tack, äntligen!

Citat:
I en Litauisk miljö finns inget inflytande av varken svenska militär eller svensk media som följer LGWP. Det är nödvändigt att Neirius lämnas över. Fel dom som gör honom till sexualmördare ger mycket bekymmer för fängelsepersonal.
De litauiska fångarna har hälsat att de varmt välkomnar Nerijus och kommer att visa honom vad det riktiga helvetet innebär. De kommer att ha speciella välkomstceremonier för honom som dragit skam över Litauen genom mordet och skändningen av en ung svensk flicka i landet där han fick gästarbeta. Att han sen försökte skjuta skulden på sin fru och sin bror gör att han, om möjligt, blir ännu mera hatad.
Som man bäddar får man ligga
2016-10-02, 01:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du har ingen anning vad andra mördare tycker om sina kollegor. Om han är sexualsadistisk mördare då kommer han till människor med samma erfarenhet och värderingar.
Varför skulle de visa helvete?
Ingen logik.
Jo, det är en jävla skillnad på vem man mördat och varför man mördat.
"Kollegorna" ser Nerijus som den lägst stående individ som finns som dödat och skändat en försvarslös flicka. För sina lustars skull, ond, bråd död i landet där han hade förmånen att få gästarbeta.
Hatad i Litauen för att han dragit skam över landet, för att han dragit skam över alla gästarbetare.
Hatad och föraktad för att han av pga total avsaknad av heder och samvete försökt att skjuta skulden på sin familj.
Med andra ord så är han ett hatat, föraktat och fegt kräk och kommer att behandlas därefter.
Djungelns lag.
2016-10-02, 13:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
(...)
De litauiska fångarna har hälsat att de varmt välkomnar Nerijus och kommer att visa honom vad det riktiga helvetet innebär. De kommer att ha speciella välkomstceremonier för honom som dragit skam över Litauen genom mordet och skändningen av en ung svensk flicka i landet där han fick gästarbeta. Att han sen försökte skjuta skulden på sin fru och sin bror gör att han, om möjligt, blir ännu mera hatad.
Som man bäddar får man ligga

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
...
Hatad i Litauen för att han dragit skam över landet, för att han dragit skam över alla gästarbetare.
Hatad och föraktad för att han av pga total avsaknad av heder och samvete försökt att skjuta skulden på sin familj.
Med andra ord så är han ett hatat, föraktat och fegt kräk och kommer att behandlas därefter.
Djungelns lag.

Jaså, fångarna i Litauen har hälsat till NB? Är han hatad i hela Litauen?
Detta har jag missat. Du får gärna länka till någon källa, om det inte bara är fria fantasier.
2016-10-02, 14:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är inte bevisat i domstolarna. Domstolarna anser det bevisat.
Citat:
Jag skrev det inte bestämt. Jag kunde ha skrivit "Min teori är att...", men nöjde mig med att skriva teorin. Det är som om någon frågar hur mycket klockan är, och då kan jag svara "tolv" eller "klockan är tolv". Det betyder samma sak, det första är lite kortare bara. Det finns ingen anledning att repetera frågan när svaret kommer så tätt inpå. Nu har jag förklarat vad jag skrev, förstår du inte kan du be någon annan förklara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in