2016-10-01, 20:25
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Självklart får jag det. Gissa igen. Och igen och igen.

Nåja, en dag lär du dig också att se verkligheten med nyktra ögon. Kvinnor är inga varelser man gullar med och många av er skriver utan det minsta förnuft att ansvaret låg på lagstiftaren, hur kan man avsäga en 40 årig kvinna ansvaret över sitt eget liv om man inte är en idiot som du? Många tycker rakt av att det är hemskt att lotta har ett eget ansvar.
Gissar på att du är oskuld ja.
Många vet inte om att han hade kollat upp alla nära vänner och familj, hotade att misshandla dem om Lotta inte löd honom. Lotta Vågade inte riskera det
Citera
2016-10-01, 20:53
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tror nog att han hade lindat henne vid sitt lillfinger en längre tid genom att berätta för henne hur underbar hon var på alla sätt och förstår inte ur en man kan lämna henne etc. Sedan dyker han upp med triss och 1000 rosor...men, nej det är inte alla kvinnor som går på det. Det är ett psykopatbeteende och den som är tillräckligt insatt springer åt andra hållet.

Som jag förstått det så har han Mikael blandat en drinkbjudar-personlighet med lite klassisk missförstådd bad boy-historia. Dvs, först kör han lite billiga tricks med att bjuda damerna på billigt öl och säger att han drunknar i deras blå ögon osv. De blir våta, efter engångsligget så kör han tunga artilleriet med historier om sin hårda uppväxt och att plitarna på Hall varit dumma och orättvisa mot stackars kåkfararn. Tjejen som redan var charmad av alla gratisöl och komplimanger faller nu pladask in i ett förhållande byggt på missanpassade moderskänslor kombinerat med spänning för karlens kriminella livsstil.

Jo, många kvinnor är inte mer nogräknade än så. Trist.
Sen slutar det med inslaget pannben och alla undrar hur detta kunde hända, han som var så snäll i grunden (han bjussa ju på många öl och gav slentrianmässiga komplimanger)?
Senast redigerad av Rasande-Rose 2016-10-01 kl. 20:55.
Citera
2016-10-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Som jag förstått det så har han Mikael blandat en drinkbjudar-personlighet med lite klassisk missförstådd bad boy-historia. Dvs, först kör han lite billiga tricks med att bjuda damerna på billigt öl och säger att han drunknar i deras blå ögon osv. De blir våta, efter engångsligget så kör han tunga artilleriet med historier om sin hårda uppväxt och att plitarna på Hall varit dumma och orättvisa mot stackars kåkfararn. Tjejen som redan var charmad av alla gratisöl och komplimanger faller nu pladask in i ett förhållande byggt på missanpassade moderskänslor kombinerat med spänning för karlens kriminella livsstil.

Jo, många kvinnor är inte mer nogräknade än så. Trist.
Sen slutar det med inslaget pannben och alla undrar hur detta kunde hända, han som var så snäll i grunden (han bjussa ju på många öl och gav slentrianmässiga komplimanger)?
Mikael?? En freudiansk felsägning eller totalt oinsatt i fallet?
Citera
2016-10-01, 21:06
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Mata inte trollen säger jag bara. Det finns väl ingen (hoppas jag) som tycker att detta var annat än vidrigt, oberoende av vad BO sagt el gjort innan. INGEN förtjänar detta öde.

Absolut ingen förtjänar det öde Lotta gick till mötes. Det kan nog alla skriva under!! Men man är ju lik förbannat lite förundrad över hur hon kunde dras till denna psykopat. Tycker det är enormt tragiskt och blir faktiskt lite frustrerad av tanken fast jag inte ens känner henne.
Citera
2016-10-01, 21:10
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Tigerkid:

Livet är inte facebook med förljugna bilder vem man är.

Livet är att män och kvinnor är jääääävligt olika. Vi lurpassar på varandra. Detta är enkel biologi.

Vi lever i en mycket ond värld. Feministerna/värdegrundarna kanske har tutat i en ung tjej som dig nåt
annat...wake up and smell the -10's
Vi lurpassar på varandra ?Detta är enkel biologi? Eh sorry men jag känner inte igen mig i detta.
Citera
2016-10-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tycker det är väldigt märkligt att hon blev tillsammans med honom trots att hon visste att han hade suttit inne 12 år....

Borde inte det ringa ca 180 varningsklockor?

JA, eller hur??!!!! Nä, han "charmade" henne med en 1000-kronors blombukett och 100 Trisslotter!!! Och vad gör väl det att han är en mördare och grovt kriminell.....

En "normal" kvinna hade aldrig ens velat träffa en man med ett sånt utseende, och ännu mindre inleda en relation efter att han berättat för henne att han är en mördare:
Citera
2016-10-01, 21:17
Medlem
JH1960s avatar
Personligen anser jag att Martin J bör vara en deltagare i Mid Summer Murders, en väldigt kall deltagare... den sortens personer skall inte leva längre än en rabiessmittad hund.
Citera
2016-10-01, 21:25
Medlem
Brutes avatar
Sluta tjafsa i tråden om varandras åsikter. Ta sånt i PM med varandra.

Varningar utdelade och fler lär det bli om det inte blir ändring och åter fokus på det aktuella ämnet.

//Moderator
Citera
2016-10-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Lägg ner istället
Sluta hoppa på folk med egna åsikter

Det handlar om ett mord. Inte om att dränka tråden med synpunkter om BOs val av män eller kvinnors val av män i allmänhet.

Fokus bör istället ligga på förövaren MJ.

Enligt mig har denne man valt ut sina Offer på förhand. Studerat deras Facebook sidor och bilder, kartlagt deras rörelsemönster (när dom börjar respektive slutar sina jobb, var dom bor mm).

Exakt som ett djur gör innan den angriper sitt byte.

Han blir inte inbjuden till Lotta, han ringer på dörren (den dag hon fyller år) varpå hon öppnar och där står han med 100 röda rosor samt tar ett steg över tröskeln. Från den stunden hade han, enligt sin vridna hjärna, henne som ägodel. Där och då avgjordes hennes öde. Enligt mig.

Därmed fick hon en fullblodspsykopat vars livsluft var manipulation och sadism i välavväga doser, dagligen. Som aldrig släpper greppet om sitt byte (lotta), på några villkor.

Jag anser Lotta försökte så gott hon kunde. Det är inte så enkelt som en del tycks tro. I verkligheten.
Citera
2016-10-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
JA, eller hur??!!!! Nä, han "charmade" henne med en 1000-kronors blombukett och 100 Trisslotter!!! Och vad gör väl det att han är en mördare och grovt kriminell.....

En "normal" kvinna hade aldrig ens velat träffa en man med ett sånt utseende, och ännu mindre inleda en relation efter att han berättat för henne att han är en mördare:
En "normal kvinna"? Vem är "normal"? Det enda jag förstått är att Lotta inte mådde bra när hon träffade människan som till slut tog hennes liv. Man kan läsa i förundersökningen att hon var både psykiskt och fysiskt misshandlad av honom. Att han först såg till att charma henne när hon var som svagast och att hon till slut fick betala med sitt liv är inte hennes ansvar. Hon borde ha vetat bättre men nu gjorde hon inte det. Det finns en enda gärningsman och förhoppningsvis låser de in honom för gott den här gången.
Citera
2016-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det handlar om ett mord. Inte om att dränka tråden med synpunkter om BOs val av män eller kvinnors val av män i allmänhet.

Fokus bör istället ligga på förövaren MJ.

Enligt mig har denne man valt ut sina Offer på förhand. Studerat deras Facebook sidor och bilder, kartlagt deras rörelsemönster (när dom börjar respektive slutar sina jobb, var dom bor mm).

Exakt som ett djur gör innan den angriper sitt byte.

Han blir inte inbjuden till Lotta, han ringer på dörren (den dag hon fyller år) varpå hon öppnar och där står han med 100 röda rosor samt tar ett steg över tröskeln. Från den stunden hade han, enligt sin vridna hjärna, henne som ägodel. Där och då avgjordes hennes öde. Enligt mig.

Därmed fick hon en fullblodspsykopat vars livsluft var manipulation och sadism i välavväga doser, dagligen. Som aldrig släpper greppet om sitt byte (lotta), på några villkor.

Jag anser Lotta försökte så gott hon kunde. Det är inte så enkelt som en del tycks tro. I verkligheten.

Du menar att Lotta försökte så gott hon kunde att bli av med honom?
Där går våra åsikter isär......
Om så var fallet hade hon dragit från stan med mångas hjälp och stöd.
Hållhakar hade Martin på henne, helt klart, sex och droger!
Tragiskt likt förbannat
Citera
2016-10-01, 21:53
Medlem
rikastistorstans avatar
Såklart väldigt tragiskt and all that men seriöst 41 år och fortfarande torsk på bad boys? Ganska sjukt och patetiskt. Feminister kanske borde ta en paus från att diskutera pappamånader och genusleksaker och istället fokusera på kvinnors sexuella urval och HÅRDARE straff. Nu är jag ju definitivt ingen Martin men vi alla vet väl att vill man ha fitta på krogen så skall man knappast vara någon mönsterfeminist.

Nej, ingen människa förtjänar att bli ihjälslagen på detta sätt men kvinnor för guds skull sluta premiera kriminella anabolatorskar med fitta. I ett vettig land hade dessutom detta återfallsförbrytande lowlife suttit inspärrad.
Jag spår att han är ute om 10-15 år och har en ny madame vid sin sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in