Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Under debatten skrev jag att Trump ljög att han debatterat mot Irakkriget med Sean Hannity. Efter debatten blev han intervjuad av Hannity och både låtsas som om det är sant. Varför har ingen av dem tagit upp det tidigare? Såklart är det för att Trump om något stödde Bushs invasion. Kolla hur falskt det ser ut på https://www.youtube.com/watch?v=7y0XxAzY3OY&feature=youtu.be&t=498.
Men neeeeeeeeeeeeeeeeej han var aldrig för kriget i irak!!!!

Ska ni lägga av någon gång, man blir ju snart förbannad på er? Finns ju flera klipp där han säger nej!!! Den enda ni går efter är det på howard stern, där han säger "jag vet inte"

Fan är det för fel i huvudet på er? Skojar ni med mig? :P

Jag vet en som RÖSTADE FÖR KRIGET I IRAK! = HILLARY CLINTON!!!!!
2016-10-01, 16:09
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan

Ska ni lägga av någon gång, man blir ju snart förbannad på er? Finns ju flera klipp där han säger nej!!! Den enda ni går efter är det på howard stern, där han säger "jag vet inte"

Det finns överväldigande bevis som visar att Trump inte var mot Irakkriget utan snarare för. Möjligtvis skeptisk i en intervju men han var ingen motståndare mot det katastrofala kriget:

Citat:
We could only find one example of Trump commenting on the Iraq War before the invasion where he seemed apprehensive but not vehemently opposed to the operation. In another interview, Trump said he supported the invasion.

http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2016/jun/22/donald-trump/trump-still-wrong-his-claim-opposed-iraq-war-ahead/

Citat:
The public record rebutting him is significant. In September 2002, radio host Howard Stern asked Trump whether he supported the possible invasion. “Yeah, I guess so,” responded Trump. “You know, I wish it was, I wish the first time it was done correctly.” Months later, he failed to denounce the pending invasion in a chat with Fox News host Neil Cavuto. The many, many fact-checkers who’ve looked at the matter can find no evidence that Trump publicly opposed the war before the invasion.

https://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2016/09/26/caught-in-iraq-war-lie-donald-trump-cries-hannity/?utm_term=.2861fdf97012

Det han sa till Howard Stern är inte "jag vet inte" utan "Yeah, I guess so".

http://www.vox.com/world/2016/9/28/13091244/trump-iraq-war-cavuto-fox-news
2016-10-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
lol Trump använder säkert en adviser.

Nä känner han för att göra något så finns det ingen i världen som kan stoppa honom.

Ett exempel:

När Clinton svimma så tror jag faktisk det var Trump som inte ville gå efter.

Men när en Miss Universe från Venezuela vill förnedra honom finns inte en chans i världen att hålla tillbaka honom. Trump skulle aldrig låta en sådan sak gå förbi om han så förlora valet med 30%

Du är vansinnig. Galen.

Vad är det som får dig att tro att Trump kommit dit han är nu genom att vara en slagpåse? Vad?

Du har aldrig motiverat det!

Jag är orolig för dig.
2016-10-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump kommer att torska om han inte är ärlig om sina skattepapper för det börjar bli ett hårt fokus på det då folk både till höger som vänster börjar tycka att det är mer suspekt än Clintons mejl som saknas.

Det finns ingen som bryr som om dessa skatter annat än media. Ingen.

Clinton släppte nyss sina skattepapper. Det finns inte en väljare i hela landet som brytt sig det minsta. Tanken är absurd. Någon väljare skulle ta sig tid att läsa igenom Clintons skattedeklarationer?

Notera att någon motsvarighet i Sverige inte existerar. Det har aldrig hänt att någon väljare vill titta på en partiledares deklaration. Aldrig!

Du skriver "suspekt" - men vad är suspekt? Att han är under skatterevision?
2016-10-01, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det finns överväldigande bevis som visar att Trump inte var mot Irakkriget utan snarare för. Möjligtvis skeptisk i en intervju men han var ingen motståndare mot det katastrofala kriget:

Det han sa till Howard Stern är inte "jag vet inte" utan "Yeah, I guess so".

http://www.vox.com/world/2016/9/28/13091244/trump-iraq-war-cavuto-fox-news

Han var inte för irakkriget, han röstade aldrig för något krig. https://www.youtube.com/watch?v=qBiP1-USUrQ

Jag vet en som har satt mellanöstern i lågor! Hillary Clinton! Jag vet en som röstade för irak! Hillary Clinton!

Jag vet en som skjuter oskyldiga människor med predator drones! Obama! Jag vet en som ska invadera Iraq den kommande månaden! OBAMA! Demokrater!
2016-10-01, 16:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Han var inte för irakkriget, han röstade aldrig för något krig. https://www.youtube.com/watch?v=qBiP1-USUrQ

Jag vet en som har satt mellanöstern i lågor! Hillary Clinton! Jag vet en som röstade för irak! Hillary Clinton!

Jag vet en som skjuter oskyldiga människor med predator drones! Obama! Jag vet en som ska invadera Iraq den kommande månaden! OBAMA! Demokrater!

Klart han inte röstade för något krig. Han var inte politiker. Intervjun med Neil Cavuto visar bara att Trump var osäker på vad man skulle göra.
2016-10-01, 16:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns ingen som bryr som om dessa skatter annat än media. Ingen.

Clinton släppte nyss sina skattepapper. Det finns inte en väljare i hela landet som brytt sig det minsta. Tanken är absurd. Någon väljare skulle ta sig tid att läsa igenom Clintons skattedeklarationer?

Notera att någon motsvarighet i Sverige inte existerar. Det har aldrig hänt att någon väljare vill titta på en partiledares deklaration. Aldrig!

Du skriver "suspekt" - men vad är suspekt? Att han är under skatterevision?

Det det är inte så nyligen hon släppte dem, grejen är den att det vart tjafsa om det med Romney och Trump kritiserade Romney för att han var så sen med att släppa sina skattepapper, det slutade med att Romneys skattepapper tog mer fokus än något annat 2012 då när de väl släpptes så lusläste väljarna dem för att försöka förstå varför han dröjde med dem.

Så tyvärr, du har fel de blir till en viktig fråga när en kandidat inte visar upp dem.
2016-10-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jo men det är fortfarande bra för honom att våga dyka upp i program som är långt ifrån det ideologiska plan som han är van vid att tala till, han behöver locka de som är till vänster för att säkra en vinst.

I dagsläget så är det i mitt tycke på tok för mycket fokus på Clintons hälsa (hon klarade 90 minuter vilket återigen motbevisade vad alla Trump älskare har sagt) och på tok för lite fokus på sakfrågor och att faktiskt trycka åt bägge kandidater kring saker som politik och saker som de håller hemligt.

Trump kommer att torska om han inte är ärlig om sina skattepapper för det börjar bli ett hårt fokus på det då folk både till höger som vänster börjar tycka att det är mer suspekt än Clintons mejl som saknas.
Jag förstår inte hysterin om Trumps "skattepapper". Vad kommer dom att avslöja som har någonting överhuvudtaget att göra med amerikanska medborgare? Att hans bolag nolltaxerar eller får skatteåterbäring efter förlustavdrag? Att hans jurister och ekonomiska rådgivare råder honom att inte lämna ut denna information är ju självklart för vem vill ge sina konkurrenter sådana fördelar vad det gäller sitt företag. Misstänker någon något brottsligt så är det upp till den amerikanska skattemyndigheten att agera. Ska man jämföra skattebelopp eller vad då? i så fall vinner ju Trump stort över Clinton eftersom han skapar arbeten där de anställda betalar in skatt till staten. Till och med sossarna i vårt land har tillåtit detta mycket länge för de rika.

Att politiker som Clinton som inte gjort ett hederligt arbete i hela sitt liv krävs att vara öppen med "skattepapper" kan man ju förstå med tanke på problemen med tjänster och gentjänster till storbolag. Men även hon har ju jurister och revisorer som går igenom alla skattedeklarationer så att hon inte åker dit. Dessa politiker har dock ofta inga problem med konkurrerande företag som kan sätta tänderna i en.

Då är Clintons email en hetare fråga. Varför hade hon en privat server för kommunikation och varför lämnade hon inte bara över det intakt för att innehållet skulle registreras? Hon borde ju känna till offentlighetsprincipen efter så många år inom politiken och även i vita huset. Vad var det för kontakter som skulle tas utanför systemet? Att email saknas tyder på en medveten rensning och att det skulle vara unga älskare som bedyrar sin kärlek till henne eller liknande pinsamheter är inte troligt.
2016-10-01, 16:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Donald Trump från 2002 talar emot dig.

https://www.youtube.com/watch?v=GX35BZgYfWI

Citat:
HILLARY CLINTON: "I WILL ATTACK IRAN IF IM PRESIDENT!"

Men det är ju okej när det är demokrater som gör det eller hur då!! Förbannade hycklare. :P https://www.youtube.com/watch?v=rTt-xhF02Gg

Vi kommer troligen att se ett krig mellan USA och Iran oavsett vilken kandidat det än blir, Trump har ju redan hotat Iran genom att amerikanska skepp som råkar hamna fel inte skall få eskorteras bort från iranskt territorium.
2016-10-01, 16:28
Medlem
Hoppsan...

Kina föredrar Trump som president
2016-10-01, 16:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag förstår inte hysterin om Trumps "skattepapper".

De kan visa att han skattefifflar, att han inte är värd den summan han är värd, att han absolut inte donerar pengar till välgörenhet, osv osv.

Det är till stor del en principsak och något som gav Romney problem 2012 när han var sen med att redovisa sina skattepapper, vilket Donald Trump även kritiserade honom för då han ansåg att det var dåligt av honom att redovisa dem så sent som han gjorde då det tog bort fokuset från Romneys politik och fokuserade den på skattepappren som fattades.
2016-10-01, 16:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Hoppsan...

Kina föredrar Trump som president

Har jag sagt länge nu men Trump Supportrarna i tråden har inte trott mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in