2016-10-01, 11:58
Medlem
FUP-12s avatar
En kort fråga, eftersom jag bara har hunnit läsa delar av FUP: har kvinnan som kallas "Snälla" i MJ:s telefonbok identifierats?

Skulle bra gärna vilja läsa förhören med just henne, med tanke på den roll hon spelar i MJ:s liv.
Citera
2016-10-01, 11:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Kan du styrka att Lotta pundade, med annat än Martins sms? Det skulle förklara ett och annat...

pundar kan vi nog inte veta.
Hon stod på Sobril som är lugnade, vilket hon gjort efter separationen från Per och sedan efter separationen från Magnus om jag inte missminner mig.
Lotta har för sina vänner berättat att hon tagit kokain några ggr.
Hon har enligt Martin tagit seroider, Barby drogen för att bli brun, och tagit kokain 2-3 ggr i veckan.
Citera
2016-10-01, 12:20
Medlem
Citat:
Jag säger inte att du har fel i detta, men jag är i alla fall nyfiken på vad du har som styrker att Lotta missbrukat? Det enda jag kan läsa mig till (har inte läst hela FUP dock) är ett sms där Martin anklagar henne för att ha tagit kokain. Ur hennes skickade sms tyder ingenting på att hon knarkar. Hon ber inte om någonting, frågar inte om han kan fixa eller något i den stilen. Det är faktiskt fullt möjligt att hon gett sig i lag med honom utan att ha missbruksproblem. 41 år, barnlös, ensam, hjärnspöken - mycket som kan ställa till det...

Ingenting?

Lotta:
Jag vill satsa på oss å framtid. Jag vill inte att vi festar mer så här
Jag är nöjd med att vara hemma, träna å ta de lugnt
Inget som lockar mig att dricka öl å förstöra dagar så här

M:
Du gjorde bort dig!!!!
Dra kokain

Lotta:
Ja, men vi kan sluta med det. Jag är inte i behov utav det.
Citera
2016-10-01, 12:21
Medlem
Citat:
Haha, men Angelica får sin andra chans med sin älskade Martin!

VA!? Var läser du det?

Så hon har vägrat medverka i utredningar, avböjt skyddat boende och överfallslarm - men folk hävdar fortfarande på blodigt allvar att samhället brustit i sitt ansvar här?

Aktbilaga 62
Sid 223
Citera
2016-10-01, 12:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men – återigen – begår du misstaget med generaliseringen...

Du jämför nu Lotta med andra trasor som lever ihop med alkisar. En normalfuntad tjej skulle sticka och gå långa omvägar för att slippa alkisar I framtiden.

En tjej som “känner sig hemma” med en alkis kommer oftast själv från liknande förhållanden. Det är därför hon inte springer. Hon är van vid alkisar..Anser inte att de luktar illa eller beter sig konstigt. Accepterar detta som “normalitet” medan andra NORMALA tjejer springer sin väg..

Att leva I en missbrukarfamilj är ju inte lika med “normalt” även om att det är det för VISSA kvinnor.

Jag skulle inte heller komma dragandes med Freud som “kvinnokännare”. Allt han kom fram till berodde på kvinnans sexualitet. Det tyder på en viss fixering.. ;-)

Lotta hade alla möjligheter att avsluta relationen. Hennes beroende var minst lika sjukt som hans. Ingen av dem kunde låta den andra vara..

För att inte tala om dessa svartsjukeanfall hit och dit.. gäsp.. Älskar dig. Finns ingen annan än dig. Trött på det här. Det är slut. Varför svarar du inte?.. osv..

Leif GW: de flesta normala människor skulle inte betrakta en Ferrari utan en motor som en snygg bil. Det kallas för en kaross...och Leif har själv erkänt att han är MYCKET generös med sina kvinnor (och barn). Så han står på sin plånbok när han raggar och lämnar barnen till kvinnornas omsorg när det är slut. Inte helt olikt det beteendet som kåkfarare har..

Jag undrar om hennes fars alkoholism kan spela roll i hennes relationer med män? Det står i FUP i förhör med en av hennes vänner att Lotta bott på fosterhem, kan det vara sant?
Lotta verkar förlorat sin självkänsla, och man ser i hennes dagbok att hon skiver in träning varje dag med stora bokstäver när det utförts. En substitut som är kontrollerbart?
Hon är tillsammans med Magnus i 6 år, står 8 på vissa ställen men ingen av hennes föräldrar vänner har träffat honom. Tills den dag det tar slut då hon kommer på Magnus med en annan kvinna, då rings vännen J dit.
Det återges att Magnus inte velat presentera henne som flickvän för sitt barn utan kallat henne flickan. Det låter destruktivt.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-10-01 kl. 12:26.
Citera
2016-10-01, 12:25
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ingenting?

Lotta:
Jag vill satsa på oss å framtid. Jag vill inte att vi festar mer så här
Jag är nöjd med att vara hemma, träna å ta de lugnt
Inget som lockar mig att dricka öl å förstöra dagar så här

M:
Du gjorde bort dig!!!!
Dra kokain

Lotta:
Ja, men vi kan sluta med det. Jag är inte i behov utav det.
Fast det betyder inte att hon menar sluta med kokain, utan det kan även vara sluta festa. Och även om det skulle gälla kokainet så finns det ingenting som visar att det inte var första gången för hennes del. Att ta kokain vid något enstaka tillfälle i samband med festligheter betyder inte nödvändigtvis att användaren är en missbrukare som rör sig i missbrukarkretsar till vardags. Så en tätare källa än det där får du lägga fram, för det blir ganska vagt.
Citera
2016-10-01, 12:27
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Aktbilaga 62
Sid 223
62? Jag hittar inte 62:an.
Citera
2016-10-01, 12:30
Medlem
Läser man fup framkommer det att Lotta och Martin använde
droger, benzo och kokain,
Så att Lotta inte använde droger är fel
Citera
2016-10-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
När man läser förhör med ambulanspersonalen säger dom att det fanns typ extremt mycket avföring i lägenheten. Samt att förhör med en granne så hör grannen säga att GM ber polisen hjälpa henne, hon har skitit ner sig. Är det vanligt när någon blir såhär pass allvarligt misshandlad eller

Jag antar att kroppen slutar att uppehålla funktioner som inte är nödvändiga för att prioritera hjärnan. Därav att muskelfunktionen som håller avföringen i tarmarna upphör. Ungefär som hypotermi, kroppen stänger av yttersta delar av kroppen, dvs fingrar och tår.

Sen var det väl inte extremt mycket avföring? Det fanns i trosorna och längs med benen vill jag minnas.

Med andra ord så var hon praktiskt taget död då. Ambulansen borrade i smalbenen också för att få in vätska, det är också ett dåligt tecken. Livet rinner praktiskt taget ut ur kroppen med blodet.
Citera
2016-10-01, 12:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hur kunde en tjej som hon falla för en sån som han? Det undrar många, även jag innan jag hade läst fup. Tycker inte det är lika konstigt längre. De två är inte så olika egentligen, förutom då hans sjuka aggressivitet. De har båda mindervärdeskomplex, båda är kroppsfixerade, båda söker bekräftelse och båda är extremt svartsjuka. Deras tjafsande på sms är helt galet från båda hållen.
Synen på henne har definitivt ändrats efter att ha läst fup.

Sen är det för jävligt att det kan sluta så här när det är en känd våldsverkare det handlar om. BO sökte hjälp, GM sökte hjälp. Det måste till en ändring nånstans. Register måste samköras och de som jobbar med detta måste bli mer uppmärksamma på allvaret! Man blir förbannad av att läsa hur slappt de tar på folks rop på hjälp. Ingen vill ta på sig skulden. Läste nånstans i fup ett tillägg (gjort efter hennes död) att BO fått erbjudande om att hunden fått nånstans att vara också angående att hon tackat nej till skyddat boende på grund av att hunden inte fick följa med. Rädda för att ha tagit för lätt på situationen och en efterhandskonstruktion känns det som. Och P*er som ringer polisen, som han blir behandlad, som om han förstorar upp det och att det nog inte är nån fara. Nä fy fan för myndigheter, polis och vård! Bli inte utsatt för något där du behöver deras hjälp säger jag bara!
Måtte de nån gång lära sig av sina misstag och se till att såna här människor aldrig kommer ut igen!

Men exempelvis när någon annan ringer om ett hot mot kvinnan och kvinnan själv inte är märkvärdigt angelägen om att anmäla så kan jag förstå att man från myndigheter är avvaktande. Hur ska man veta att inte utomstående anmälare (oavsett om det är närstående familjemedlem, kompis eller någon personen tidigare haft en relation med) är den sjukligt kontrollerande som vill isolera kvinnan från en ny relation av obefogade skäl? Är det dessutom någon som tidigare haft, eller påstår sig ha en relation med kvinnan som då anmäler att "flickvännen" har skaffat olämpligt karlsällskap så må man väl förstå att det kan låta högst suspekt för den som tar emot anmälan?!?!? Samhörighet av alla jävla register som finns kanske kan hjälpa något enstaka fall men vid varje informationsöverföring ökar risken att sekretessklassad information (som är sekretessklassad just for den potentiella skada delning av uppgiften kan medföra) kommer i fel händer, exempelvis någon som ger sig fan på att hitta ett ex som måst flytta med skyddad identitet annanstans. Jag tror alltså samhälleliga bristen med att grovt våld i hemmet finns effektivast åtgärdas på något sätt hos den som direkt är berörd. Fast ska man exempelvis öka diskussioner om förväntningar av könsidentitet eller något under högstadiet eller nåt som komplement till biologin sex och samlevnad så tycker många väl det är flummigt också. Och det kräver väl en speciell typ av lärare med visst mått av humor också att försöka hålla en diskussion med ett gäng fjortisar som tycker frågorna är så "pinsamma att man kan dööö". Men flummigt är vad det blir när man förväntar att rättsväsendet ska göra något innan offret så att säga ger åklagare och polis tillräckligt att jobba med om ingen teknisk bevisning finns att tala om och man bara har utomstående anmälare. Ingen kvinna lär bli räddad för att en åklagare begår tjänstefel genom att driva ett fall utan utsikt till fällande dom för att "bevisa att man bryr sig".

Jag förstår mycket väl att vissa av dessa typer av män rätt metodiskt kan bryta ned någons självkänsla, särskilt svårt är det inte ens för normal sunda personer som kanske inte ens uppfattar att det är detta som pågår. Om det nu stämmer att Lotta var "trasig" sedan tidigare så kanske den aspekten inte finns i detta fall men det händer väl då och då att en destruktiv förändring börjar efter något eller några år, särskilt kanske om en utvecklas genom exempelvis utbildning, yrke eller givande fritidsintresse medan den andre står kvar på samma plats.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 12:38.
Citera
2016-10-01, 12:33
Medlem
Citat:
62? Jag hittar inte 62:an.

Inlägg 3395
Där finns aktbilaga 62
Senast redigerad av Ka7700 2016-10-01 kl. 12:35.
Citera
2016-10-01, 12:33
Medlem
Tankar man kan få i sådana här fall:
Näst sista dagen skriver han att han är helt slut för han varit på psyk i tre dagar.. Hur fungerar den vården.. När han blir helt slut av den..?

Man kan följa sms där näst sista dagen.. pdf 56
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in