Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Trump vinner inte. Varför hoppas du på det?
Trump är en docka för Clinton.

Trump vinner. För att han är ett steg i rätt riktning, emot globalism.
Han är absolut inte en docka.
2016-10-01, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Mike Pence sägs väl också vara en ulv, men det är inte alls säkert och han måste ha erfarenhet också och de måste öppet vara för honom nu vilket är riskabelt. Vilka hade du velat se i en Trump Administration? Tror att en hel del människor kommer springande lagom till att han svärs in dock!
Ulv? Han kan teckna,det är vad jag vet!Jag vill se Michelle Bachman i en Trump-administration!Härligt att se så gravt inkompetenta människor i grupp!
Hade det varit hemma hos oss hade vi garvat!Bachman ska ingå i Trumps administration!
The A-Team mot Putin och gubbarna!
2016-10-01, 00:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump vinner. För att han är ett steg i rätt riktning, emot globalism.
Han är absolut inte en docka.

Trump är egentligen inte emot globaliseringsprocessen, utan globaliseringsprocessen så hade USA aldrig kunnat hamna i den ekonomiska position som den gjorde under kalla kriget.
2016-10-01, 00:16
Medlem
Han.Jelins avatar
Man tror nästan att han har en chans att vinna när så många människor alltid tar sig ut för att se honom tala. Hillary Clinton attraherar inte så stora massor. Jag hoppas att han vinner och förändrar USA:s utrikespolitik.
2016-10-01, 00:17
Bannlyst
Jag har snöat in lite på hur det ska gå till att avsätta Trump om han mot förmodan skulle bli vald!Det kan bli verklighet.Folk har redan talat om detta!Trump är så störd.Har ni inte märkt det?
2016-10-01, 00:20
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Jag har snöat in lite på hur det ska gå till att avsätta Trump om han mot förmodan skulle bli vald!Det kan bli verklighet.Folk har redan talat om detta!Trump är så störd.Har ni inte märkt det?

Om han blir vald?

Vilka är om?
2016-10-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Det enda verkliga som du nämnde är Bert Karlsson.Kan du se Bertan på Livrustkammaren?
Det är vad Amerika riskerar!Passar sånt drägg in?

Som sagt inrikes har POTUS relativt begränsad makt och som det ser ut nu så tror jag inte det är ett problem att skrapa ihop tillräckligt många republikaner i huset som avsätter Trump om alla onda farhågor slår in. Det som är viktigt är att HD håller sin balans så att ingen katastrof till president kan hålla på att begränsa amerikanska friheter och tillåta Feds att växa och klåfingra. Eftersom att Kongressen inte heller gör sitt jobb så är det jätteviktigt. Att Obamacare ändras, Federal reserve och IRS granskas och att det blir någon kursändring i ekonomin/handeln är ju också väldigt välkommet.

Utrikes är det en annan femma, och visst, vi kan låtsas att Putin börjar bete sig som Rosie o'Donnell och Trump faktiskt går bananas, men jag tror allt det där är väldigt överdrivet. Lite som att jorden skulle gå under om Brexit hände. Boris Johnson, har han startat några krig ännu med sin käft som man varnade om?
2016-10-01, 00:25
Medlem
Madagascars avatar
Yo, oddsen på trump har idag på några timmar stuckit iväg från ca 3.5 till 3.9.

Vad är det som hänt? Ny opundersökning?
2016-10-01, 00:27
Avslutad
Trump tog också upp hur media förminskar hans framträdanden genom att inte rapportera om hur omfattande de är. Hans fru brukar undra om det kommer några folk på mötena eftersom media inte visar att det rör sig om tusentals åhörare. Han jämförde medias bevakning av ett möte med Sanders som rapporterades som enormt med tretusen åhörare; samtidigt hade Trump möte med många fler tusen människor och media höll tyst om detta.
2016-10-01, 00:27
Medlem
Fox news poll

Clinton 43 +2

Trump 40 -

Trodde det var mer Fox News har ju ändå varit hårda mot honom.
2016-10-01, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison.J.Bounel
Som sagt inrikes har POTUS relativt begränsad makt och som det ser ut nu så tror jag inte det är ett problem att skrapa ihop tillräckligt många republikaner i huset som avsätter Trump om alla onda farhågor slår in. Det som är viktigt är att HD håller sin balans så att ingen katastrof till president kan hålla på att begränsa amerikanska friheter och tillåta Feds att växa och klåfingra. Eftersom att Kongressen inte heller gör sitt jobb så är det jätteviktigt. Att Obamacare ändras, Federal reserve och IRS granskas och att det blir någon kursändring i ekonomin/handeln är ju också väldigt välkommet.

Utrikes är det en annan femma, och visst, vi kan låtsas att Putin börjar bete sig som Rosie o'Donnell och Trump faktiskt går bananas, men jag tror allt det där är väldigt överdrivet. Lite som att jorden skulle gå under om Brexit hände. Boris Johnson, har han startat några krig ännu med sin käft som man varnade om?
Det kan bli verklighet att Trump blir avsatt.Tom hans egna begriper hur störd han är.Klarar han inte av att bli provocerad i en debatt....
Och var är Amerika då?Trump kommer bara försvinna efter valet.Det finns mekanismer som tar bort såna som honom.Jämför inte med Brexit!
Det vore historiskt att få vara med om en president som bara plockas bort! Han har cancer!
2016-10-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Jag blir ledsen oavsett för människor i makt triggar raskrig.

Och massan köper skiten med hull och hår.

Men om du lyssnar så triggar inte Trump raskrig han vill ena USA, oavsett hudfärg. Hillary tillsammans med George Soros pengar älskar BLM och försöker trigga raskrig eftersom att det är hennes enda sätt in i vita huset. Även att stanna kvar där. Men det kommer inte göra polisen bättre, situationen för minoriteter bättre eller något. Bubba hjälpte iofs svarta att få lån utan säkerhet men det får fortfarande hela världen betala för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in