2016-09-30, 21:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Det gör ont att skriva det , men du har nog ganska så rätt i det du skriver!
Lotta hade ett enormt, sjukligt bekräftelsebehov. Synd att puckot Martin Jonsson kom i hennes väg.

Eller också är/var de bägge narcissister var för sig på sitt sätt. Han med steroider och hon med estetisk plastik (om det nu stämmer, vissa säger kanske att de gjort det fast de inte har om det i en del kretsar är status?)
Citera
2016-09-30, 21:50
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag vill faktiskt minnas att det var just så som hennes syster har beskrivit det hela. Att BO ganska snart upptäckte knepiga sidor med GM men att han då vägrade släppa taget.

Jag vill också minnas att han just fått henne att inte gå vidare/inte vittna genom att hota att skada hennes anhöriga. Har inte följt hela tråden eller läst hela FUP, men detta är min minnesbild från när jag följde tråden mer i början.
Så även här. Jag följde tråden lite i början och började bläddra i FUP:en idag. Min uppfattning kring det hela förändrades ganska direkt. Lotta har varit klart delaktig. Inte hennes fel att hon blev ihjälslagen, absolut inte. Men att hon stannar kvar hos ett sånt ärkepucko som Martin gör att hon får skylla sig själv. Det är inte samhällets ansvar att utrusta henne med ett omdöme. Hjälp erbjöds och hon avböjde.

Gällande ditt förra inlägg där du var inne på att dessa män dödar då kvinnan försöker lämna: menar du att lösningen i så fall är att inte lämna?

Separationen måste ju ske, det begriper vi båda två. Och går det grisigt till så ska i första hand närstående finnas till hands, därefter samhället (i min värld tycker jag nog att närstående också är "samhället"). Men i båda fallen måste huvudpersonen själv vara delaktig och ta sitt eget ansvar. Att tacka nej till hjälp när och om den erbjuds står var person fritt, men då faller det på eget ansvar.
Citera
2016-09-30, 21:51
Medlem
Citat:
Jag vill faktiskt minnas att det var just så som hennes syster (tror jag) har beskrivit det hela. Att BO ganska snart upptäckte knepiga sidor med GM men att han då vägrade släppa taget.

Jag vill också minnas att han just fått henne att inte gå vidare/inte vittna genom att hota att skada hennes anhöriga. Har inte följt hela tråden eller läst hela FUP, men detta är min minnesbild från när jag följde tråden mer i början.

Du har rätt att systern har sagt det. Även att Lotta deklarerat detta tidigare. Dock inte i slutskedet. Jag försöker inte skriva dig på näsan och din poäng du tog upp är mycket viktig. I detta skede så var inte läget på det sättet dock. Inget ska självfallet lägga skugga över allvaret i att detta sker eller minska Lotta som offer. Det var med stor sannolikhet ett överfall som helt tog henne med överraskning.
Citera
2016-09-30, 21:51
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fråga inte mig om de rättsvårdande myndigheternas brister. Jag skyller inte på dem heller. Jag påpekade också i en post ovan att ett extremt långtgående personskydd förmodligen är kraftigt begränsande, och är det en riktig psyko så verkar det ju som att förföljelser med trakasserier och hot kan pågå mycket länge av vissa exempel man läst om.

Som jag skrev i en kommentar till en annan debattör, den riktigt stora bristen med hela systemet är att den här jädrans idioten inte låstes in för gott långt tidigare.
Dåren begick ju sådana allvarliga brott innan han träffade Lotta.

Det är ju en skam för en demokrati att den här bindgalne dåren fick komma tillbaks till friheten. Han skulle ju sedan länge ha förts till en låst paviljong och medicinerats till en vegetativ status och legat med blöjorna på tills han var 70 år.
Citera
2016-09-30, 21:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans egen diagnos är inte vatten värd. Den lämnar han, på samma sätt som när han vill skrämma omgivningen, för att han har mindervärdeskomplex och mycket dålig självbild. Har inget med psykopati att göra. Hur ohyggligt dådet än verkar så är inte hans problematik den du påstår.

Säger du det eller? I så fall är jag knappast intresserad av en massa sluddriga ord som anknytningsproblem. Snart var han väl sängvätare som barn också, så psykopater är inte botbara det är vad som gäller angående Martin. Hans riktiga diagnoser finns med i FU, och det är vad jag förhåller mig till inte flum eller dravel. En psykopat som inte har minsta förutsättningar för att återfå någon empati mer än för sig själv och hur synd det är om honom. Inte mottaglig för behandling gällande partnervåld heller utan han anser att det är deras eget fel att han slår. Så har du något faktamässigt att tillföra eller ska du mala på om smörja?
Citera
2016-09-30, 21:56
Medlem
TigerKids avatar
Känns som man talar med en väg. Kan ni inte följa ett resonemang?
Citera
2016-09-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det fanns 2 fönster........poliser, du vet!

Bilden som finns här :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22943775.ab
Ett fönster , en dörr var det polisen eller Martin som slog in den?
Eller fanns det en dörr på baksidan som Martin tog sig in genom?
Annars måste ju Lotta öppnat för Martin. Hon hittades sönderslagen med endast stringtosor...
Slet Martin av henne eventuell morgonrock innan han hoppade på hennes späda kropp?
För om Lotta gick ut i trapphuset så tar man väl på sig något om man är halvnaken!?
Citera
2016-09-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Säger du det eller? I så fall är jag knappast intresserad av en massa sluddriga ord som anknytningsproblem. Snart var han väl sängvätare som barn också, så psykopater är inte botbara det är vad som gäller angående Martin. Hans riktiga diagnoser finns med i FU, och det är vad jag förhåller mig till inte flum eller dravel. En psykopat som inte har minsta förutsättningar för att återfå någon empati mer än för sig själv och hur synd det är om honom. Inte mottaglig för behandling gällande partnervåld heller utan han anser att det är deras eget fel att han slår. Så har du något faktamässigt att tillföra eller ska du mala på om smörja?

Källan till diagnosen? Är den från psykiatrin? Jag menar inte att hans problem har med anknytning alls, det är henne jag talade om då. Du får nog gå tillbaka till ritbordet
Citera
2016-09-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Det finns, i ett välmående samhälle, inget annat acceptabelt än dödsstraff för dylika monstrum.(Detsamma gäller förstås hans bror samt föräldrar)

Lobotomi skulle annars kunna funka bra.
Citera
2016-09-30, 21:59
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Känns som man talar med en väg. Kan ni inte följa ett resonemang?
Läs igenom sms-tömningen så förstår du vad vi andra bygger vår uppfattning på.
Citera
2016-09-30, 21:59
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Men det var ett djävla tjatande på att allt är Lottas fel "hur kunde hon si, hur kunde hon så.. bla bla bla".

Hur fan kunde han slå ihjäl en människa, det är frågan.

- I varenda djävla kvinnomordstråd så tjatas det "varför stannar hon..?" "Hon får nästan skylla sig själv..."

FATTA att det är just när hon lämnar som dessa mord brukar inträffa! Föreställ dig att du blir misshandlad men den som slår dig hotar att döda dig om du lämnar. Tänk dig att du anmäler men misshandlaren hotar med att skada eller t o m döda din familj om du går vidare med anmälan och vittnar. Föreställ dig att du blir nästan ihjälslagen, hotad till livet och även dina familjemedlemmar hotas, men du märker att samhället/rättsväsendet kan inte skydda dig och dina kära.

Föreställ dig att du ganska tidigt upptäcker att mannen du dejtar är sjuk i huvudet och farlig, men när du försöker göra slut på relationen stalkar han dig och misshandlar dig.

Än en gång. DET ÄR JUST NÄR DE FÖRSÖKER GÖRA SLUT SOM DE OFTA BLIR MÖRDADE. Sen sitter folk sida upp och sida ner i tråden om mordet och klandrar brottsoffren för att de "stannade".

Hon visste ju dock att han hade suttit inne i 12 år.

Fungerade inte hennes varningsklockor eller?
Citera
2016-09-30, 22:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Men det var ett djävla tjatande på att allt är Lottas fel "hur kunde hon si, hur kunde hon så.. bla bla bla".

Hur fan kunde han slå ihjäl en människa, det är frågan.

- I varenda djävla kvinnomordstråd så tjatas det "varför stannar hon..?" "Hon får nästan skylla sig själv..."

FATTA att det är just när hon lämnar som dessa mord brukar inträffa! Föreställ dig att du blir misshandlad men den som slår dig hotar att döda dig om du lämnar. Tänk dig att du anmäler men misshandlaren hotar med att skada eller t o m döda din familj om du går vidare med anmälan och vittnar. Föreställ dig att du blir nästan ihjälslagen, hotad till livet och även dina familjemedlemmar hotas, men du märker att samhället/rättsväsendet kan inte skydda dig och dina kära.

Föreställ dig att du ganska tidigt upptäcker att mannen du dejtar är sjuk i huvudet och farlig, men när du försöker göra slut på relationen stalkar han dig och misshandlar dig.

Än en gång. DET ÄR JUST NÄR DE FÖRSÖKER GÖRA SLUT SOM DE OFTA BLIR MÖRDADE. Sen sitter folk sida upp och sida ner i tråden om mordet och klandrar brottsoffren för att de "stannade".

Hon var inte på väg att lämna honom, tvärtom, de skulle se den 4 vid 12 men Martin kom på natten/morgonen redan. Om du inte orkar läsa FUP läs deras sms konversation i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in