Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 20:56
Medlem
AkeTheSnakes avatar
LIVE Stream: Donald Trump Rally in Novi, MI 9/30/16. Då kör dom redan!
https://www.youtube.com/watch?v=uBIj1x-OZb0
2016-09-30, 20:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Trump är ju en rasblandare vilket borde få såna som dig att hata honom!Förstår du hur illa ställt det är med er?Bara att du har Putin som avatar... Putin gillar inte nazister utan han låter de hållas.Garanterat har han porträtt av Stalin den främste av Georgier som hjältar själv hemma på väggen!
Trump är inte rasblandare, däremot är hans dotter det. Själv anser jag att judefrågan är mycket viktigare än rasfrågan. Har inga problem med att Trump försöker nå ut till svarta t.ex. Det är judarnas makt som måste brytas för att problemet ska gå att lösa. Trump har redan hjälpt till att bryta en hel del makt, blir han president kommer han fortsätta. Då får han gärna pliktskyldigt "sörja" en död folkmördare då och då.

För den som är intresserad av hur Trumps politik kommer att påverka judisk makt-rörelsen är det bättre att titta på hur judisk makt-rörelsen reagerar på Trump än på vad Trump säger om dem.
Senast redigerad av baggebo1 2016-09-30 kl. 21:03.
2016-09-30, 20:58
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
På vilket sätt gynnar Trump oss som bor i Europa att gulla med Ryssland?Vi bor inte i Europa men det är en annan femma!På vilket sätt gynnar det oss att sänka vårt eget system?Jag röstade NEJ till EU och EURO:n personligen.
Det gynnar oss att ha normala, vänliga relationer med Ryssland, istället för att ha en krigshetsande Washingtonelit som bara längtar efter att starta ett förödande 3:e världskrig. Hillary tjänar till 100% den krigshetsande skaran så att du vet. Trump å andra sidan törstar inte efter ryskt blod, utan vill ha sunda relationer. Meningslösa förödande krig som tjänar en Washingtonelit tjänar inte vanligt folk på, så att du vet, bara tvärtom.
Senast redigerad av Deliberately 2016-09-30 kl. 21:02.
2016-09-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Trump vill nog att ingen ska behöva betala skatt. Eller är det bara han själv som får vara så smart att han inte gör det?

Och vad ska han jobba med när alla är smarta och ingen betalar någon skatt?

Någon som kan reda ut begreppen här som förstår hur han menar?
Han, eller rättare sagt hans bolag betalar nog minimalt med skatt. Det är det många företag som gör i här världen, även i vårt land och skattereglerna tillåter det. I Trumps branch så finns det en hel del avdrag och förluster att kvitta emot.

Vad trump missat att klart berätta är att han via alla sina anställda ser till att skatt betalas till staten. Ekonomin och redovisning sköter nog andra än Trump personligen. Skulle hans företag betala mer skatt på sin vinst så betyder det färre byggprojekt och då färre anställda som i sin tur betalar skatt. Jag ser inga problem att en del bolag betalar mindre skatt om det ger fler arbetstillfällen.

Det är mycket värre då många bolag flyttar pengarna och arbetstillfällerna utomlands med det bryr sig inte Clinton eller Obama om.
2016-09-30, 21:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
På vilket sätt gynnar Trump oss som bor i Europa att gulla med Ryssland?Vi bor inte i Europa men det är en annan femma!På vilket sätt gynnar det oss att sänka vårt eget system?Jag röstade NEJ till EU och EURO:n personligen.

Röstade själv nej till EU, med Euron hade jag inte det valet..(är ifrån Finland)

För det första så tror jag inte det blir något automatiskt gullande mellan Trump och Putin. Det står mera i stjärnorna som jag ser..(i motsatt till vad andra skribenter tror). Trump har mera senat och kongress att ta hänsyn till även. Och Putin ger inget ifrån sig..gratis.., det är nog mycket prestige mellan dessa herrar.

Men Europa skulle nog tjäna på ett närmande när det är sagt.., det har även höjts röster (ifrån EU`s medlemsländer) om att lätta på sanktionerna.., det har tappats en hel del export "dit över".., export som gladeligen Kina och Sydamerika tar över..

Fru Clinton.., fortsätter som tidigare administration.., vem tusan vet.., kanske fler sanktioner följer.., på tex energi-sektorn.., så att EU får köpa fracking-gas/olja ifrån USA. Skulle ju vara en läglig bonusinkomst i "demokratins" tecken..(de har ju problem med lönsamheten där borta)
2016-09-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fru Clinton.., fortsätter som tidigare administration.., vem tusan vet.., kanske fler sanktioner följer.., på tex energi-sektorn.., så att EU får köpa fracking-gas/olja ifrån USA. Skulle ju vara en läglig bonusinkomst i "demokratins" tecken..(de har ju problem med lönsamheten där borta)
Tror inte det går att bygga en gaspipeline under Atlanten med lönsamhet, men jag är ingen expert.

Intressant att alla tidigare Trump-hatare i tråden utan undantag varit russofober. Klimvoro verkar inte ha en åsikt om Ryssland eller Putin överhuvudtaget. När han får frågan varför han hatar Trump så kan han inte svara.

Jag tror det här är en grupp som kan komma att avgöra valet. Folk som inte vet något om politik men som vill höra till etablissemanget och som därför hatar Trump. Trump måste göra troligt för dessa att det snart kommer att finnas ett nytt etablissemang och att det är bäst att redan nu internalisera detta etablissemangs åsikter om man vill hålla sig i mittfåran. Han gjorde det i ett tal Roanoke för någon vecka sedan, och jag hoppas han fortsätter i den stilen.
Citat:
We are going to replace our failed and corrupt establishment with a new government that serves you, your family, and your country.
https://theconservativetreehouse.com/2016/09/24/transcript-of-donald-trumps-anti-establishment-speech-in-roanoke-virginia/
2016-09-30, 21:22
Medlem
Citat:
Les deplorables....Vi i Sverige sätter väl en viss stolthet i att inte bara kasta ut de som misslyckats på gatan?Undanber mig alla anklagelser om kommunism eller flyktingar!

Jag har ingen aning om vad du pratar om. Än mindre hur det har med Trump att göra.

Det är just därför jag säger att det här med "samhällets olycksbarn" är konstruerat. Kan det kanske vara så att du själv känner dig som ett olycksbarn och Trump känns som motsatsen till det?
2016-09-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Han, eller rättare sagt hans bolag betalar nog minimalt med skatt. Det är det många företag som gör i här världen, även i vårt land och skattereglerna tillåter det. I Trumps branch så finns det en hel del avdrag och förluster att kvitta emot.

Vad trump missat att klart berätta är att han via alla sina anställda ser till att skatt betalas till staten. Ekonomin och redovisning sköter nog andra än Trump personligen. Skulle hans företag betala mer skatt på sin vinst så betyder det färre byggprojekt och då färre anställda som i sin tur betalar skatt. Jag ser inga problem att en del bolag betalar mindre skatt om det ger fler arbetstillfällen.

Det är mycket värre då många bolag flyttar pengarna och arbetstillfällerna utomlands med det bryr sig inte Clinton eller Obama om.

Han är inte så smart då när han betalar skatt via sina anställda enligt hans egen logik då.

Det vore ju bättre om han kunde behålla de pengarna själv också. Jag antar att han gärna vill det.

Frågan blir då lite vad han har tänkt att USA ska ha politiker för om det inte finns pengar att fördela? Vad ska hans jobb som president bestå av om alla blir lika smarta som han?

Tycker Trump inte att arbetare ska slippa betala skatt?

Jag förstår ärligt talat inte hur hans uttalanden går ihop logiskt?

Menar han att arbetare är korkade?

Vad fan menar karln?
2016-09-30, 21:24
Medlem
Tror ni att Trump kommer med en attack mot Clintons sexliv för tjugo år sedan och hur tror ni han uttrycker sig då?

Och kommer han att sluta tala om Miss U snart?
2016-09-30, 21:31
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Sluta nu. Du inbillar dig saker. klimvaro har inte mycket till "ideologi". Bara för att du tror dig ha någon sorts Ben Shapiro-ideologi (vad det nu kan vara) så betyder det inte att andra har ideologier. Allra minst pajasar i den här tråden.
Jag hatar ibland Ben Shapiro, då han lägger ner tid och energi att baktala Trump på ett alltför engagerat vis, samt när han ska tala om hur sexist och rasistiska hans kommentarer är. Who cares? Samtidigt är han en källa för nyanserad ros-och-ris kritik om Trump.
När han säger att Adele (sångerskan) har en OK röst, så förstår man att han ibland bara har sand i urinröret... som du ungefär, fast på ett annat sätt.
2016-09-30, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Men du vill alltså ha ett inte bara starkt USA, utan ett USA med obehindrat globalt världsherravälde? Det är inte Ryssland som är hotet mot vårt folk och vårt land nu, utan det är Västvärldens maktelit, med USA som högsäte, som håller på att i detta nu fullständigt förgöra våra länder och förinta våra folk!

Historiska krig är ointressanta. Krig handlar om intressekonflikter som inte når en lösning som alla parter är nöjda med. I modern tid har vi inga intressekonflikter med Ryssland. Vi har som folk desto mer intressekonflikter med den internationella västerländska makteliten, som försöker förgöra oss! Vad vet du om Ryssland spionerar på oss? Är din källa Sveriges etablerade medier och de politiskt styrda myndigheternas påståenden? Vad som lyser igenom är att de är INTE rationella, utan extremt hetsiga och opålitliga. Vad vi däremot vet via wikileaks är att USA spionerar på oss, sina förmodat allierade.

Trump har inte fått mig att ändra någon uppfattning. Landsförrädare säger du? Våra fiender är Västvärldens maktelit som försöker fullständigt förinta och ödelägga vår världsdel och vårt folk! Vi vill INTE att den enda som håller deras globala världsherravälde i schack, dvs Ryssland, ska gå under så att Västvärldens maktelit kan bli ännu mäktigare. Om man tar samma sida som Västvärldens anti-svenska anti-europeiska maktelit, så är man om något en förrädare!
Men det kommer ju flyktingar från Syrien?Är det inte de du vill slippa?Trump vill ju lämna Syrien åt sitt öde.Tror du inte det är bättre för USA att vara på plats och se vad som händer där?Tror du inte Putin bara kommer släppa igenom div terrorister hit och till USA när han är missnöjd?
2016-09-30, 21:42
Medlem
vet ni om fox brukar visa publiken på trumps rallys? eller kör de samma inzoomade bildutsnitt som övriga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in