Citat:
Ursprungligen postat av
klimvoro
På vilket sätt gynnar Trump oss som bor i Europa att gulla med Ryssland?Vi bor inte i Europa men det är en annan femma!På vilket sätt gynnar det oss att sänka vårt eget system?Jag röstade NEJ till EU och EURO:n personligen.
Röstade själv nej till EU, med Euron hade jag inte det valet..(är ifrån Finland)
För det första så tror jag inte det blir något automatiskt gullande mellan Trump och Putin. Det står mera i stjärnorna som jag ser..(i motsatt till vad andra skribenter tror). Trump har mera senat och kongress att ta hänsyn till även. Och Putin ger inget ifrån sig..
gratis.., det är nog mycket prestige mellan dessa herrar.
Men Europa skulle nog tjäna på ett närmande när det är sagt.., det har även höjts röster (ifrån EU`s medlemsländer) om att lätta på sanktionerna.., det har tappats en hel del export "dit över".., export som gladeligen Kina och Sydamerika tar över..
Fru Clinton.., fortsätter som tidigare administration.., vem tusan vet.., kanske fler sanktioner följer.., på tex energi-sektorn.., så att EU får köpa fracking-gas/olja ifrån USA. Skulle ju vara en läglig bonusinkomst i "demokratins" tecken..(de har ju problem med lönsamheten där borta)