2016-09-30, 19:12
Medlem
Koyaks avatar
Man kan ju undra vad hon var för en sorts kvinna som sökte sig till kriminella steroid killar. Jag säger inte att hon förtjänat att bli ihjälslagen men vissa kvinnor är dumma i huvudet när det kommer till att skaffa partner...
Citera
2016-09-30, 19:14
Medlem
PrincessDaisys avatar
Jag har läst delar av FUPen och tycker det är skrämmande att Lotta inte lämnade honom tidigare. Tror att det bara var ödet att det just blev Lotta som blev misshandlad till döds. Det kunde lika väl ha vart Angelika.
Undrar vad det är som driver en såndär mördarmaskin?
Citera
2016-09-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Man kan ju undra vad hon var för en sorts kvinna som sökte sig till kriminella steroid killar. Jag säger inte att hon förtjänat att bli ihjälslagen men vissa kvinnor är dumma i huvudet när det kommer till att skaffa partner...

Jag fattar inte att de väljer dessa före sådana som leker med tåg, modellbilar eller samlar frimärken, vad är så häftigt med dessa
Citera
2016-09-30, 19:32
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Har läst igenom sammanställningen av SMS, fråga mig inte varför.
Får intrycket av att det handlar om två trasiga människor med dålig självkänsla och bekräftelsebehov, av olika grader. GM kan ha slagit världsrekord i låg självkänsla, svartsjuka och kontrollbehov.

Att BO inte skulle avbrutit kontakten för att hålla GM lugn tror jag inte på. Bl.a. för att det är först när det uppdagas att han träffar en annan som hon slutar svara. Dessutom p.g.a. följande SMS från BO till GM.

Men hon förtjänade inte att bli ihjälslagen. Mycket sorgligt.

Låter lite som dem sms man själv skickade i övre tonåren när "allt fuckade sig" med någon man strulade lite med,
i den åldern var man ganska omogen..
Citera
2016-09-30, 19:33
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Låter lite som dem sms man själv skickade i övre tonåren när "allt fuckade sig" med någon man strulade lite med,
i den åldern var man ganska omogen..

Ja, svårt att föreställa sig att det handlar om vuxna människor.
Citera
2016-09-30, 19:35
Medlem
HeroesSilencios avatar
Måste vara den här tjejen som skall tacka sin lyckliga stjärna, läste förhöret med Angeli*a Söderb*rg i FUP... fy fan vilken mardröm hon gick igenom också... Aktbilaga 53 finns förhöret med henne. Kunde lika gärna varit henne istället för Lotta....eller båda två..

https://www.facebook.com/angelica.soderberg.10
Citera
2016-09-30, 19:37
Medlem
Mooskys avatar
Hans register börjar 1998 och därifrån har han bland annat 10 misshandel plus 2 grova misshandel, och en ringa misshandel. Det blir 13 fall av misshandel. En kille avled.
Han har olaga hot, narkotikabrott och dopingbrott. Skadegörelse, häleri, hot mot tjänsteman. Försök till utpressning, utpressning och övergrepp i rättssak. Grov kvinnofridskränkning. 2011 utfärdas det kontaktförbud och det gäller en man. Villkorligt frigiven 2015 i okt.
Han förverkade sin villkorliga prövotid då han misshandlade A och dödsmisshandlade Lotta.

Domslut
1998
1999
2000
2001
2002
2004
2005 till 8 år
2011
2012
2013
2014
Senast redigerad av Moosky 2016-09-30 kl. 19:41.
Citera
2016-09-30, 19:48
Medlem
Kausalitets avatar
Har säkert luftats tidigare i tråden, men läser igenom Martins Facebook nu och hittar en hel del obehagliga inlägg.

Citat:
Blir jävligt less på alla falska människor, synd att det är straffbart att döda (( kan ändå vara värt det ibland..

Citat:
Låt mig få resa till Hollywood så ska jag döda denna sjuka Gunilla Persson helt av banan, tror hon är i centrum hon är bara egoistiskt. Tror fan att många krig skulle ta slut utan denna avskyvärda människa!!!! Vill göra en sida döda Gunilla
Citera
2016-09-30, 19:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa på problembarn har du eller? Du tror och gissar bara här med ord som du hittar på själv.
Nej, sörru här finns ett problem och det är en våldspsykopat som misshandlat två kvinnor varav den ena till döds. Och du snackar om problembarn?

Du har ju bara bestämt dig för att inte förstå vad andra skriver.
Din trångsynthet kommer inte vara till någon hjälp för andra människor, utan tvekan.
Ditt sätt att "veva runt" likt en slugger ger mig känslan av att du är en av dessa som kanske kunde ha hjälpt Lotta men som istället vände ryggen till?
Citera
2016-09-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var i FUP hittar du detta?

Fanns i förhör med Wilm* (någonting) (*=a) i aktbilaga 54 tex. Hon var hans kontaktperson vid förra verkställigheten.
Citera
2016-09-30, 20:00
Medlem
Slackoffs avatar
Hur kunde Lotta falla för denne tatuerade dopade fullblodspsykopat...okey vi har hört det nu ett antal för många gånger.
Jag tycker att det är ganska intressant att folk tar emot hans sms som handlar om att stampa på folk,varför umgicks någon alls i hans bekantskapskrets med Idiot Martin?
Jag skulle vilja veta mer om hans homies.
Citera
2016-09-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Om det vore så hade vi ingen domstolsförhandling eller åtal för mord om någon ska skylla sig själv. Är du lite bakom? En person som inte gjort annat än våldsbrott och mord som dom riskbedömer för återfall i brott. Psyk kastar ut honom för han är farlig, och anmälan görs från Lotta. Åklagaren lägger ner, så du får nog tänka lite till här.

Men med resonemanget du för menar du att "skylla sig själv" och "eget ansvar över relationer" är motpoler då alltså? Det är väl solklart att man har ett eget ansvar att ta beslut i sin relation. Sen ska det finnas åtgärder då felaktigheter görs. Självfallet ska samhället bistå utsatta personer i relationer. Det måste självfallet gå att ifrågasätta omdömet hos BO, utan att på minsta viss erodera det allvarliga i det GM gör. Det handlar ju inte alls om att man ska förringa gärningarna hon och andra utsätts för men hur kan man påstå att det är samhällets fel? Man kan inte låsa in folk för brott de eventuellt kommer att göra. Det är det egna ansvaret hos individer runt ikring att påtala dessa överträdelser. Inget löser något av att man drar slutsatsen att alla ska rycka på axlarna och hävda att det är samhällets fel. Det är ju att säga att det alltid är någon annan som är ansvarig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in