2016-09-30, 17:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Läs FU återkom. Du är en känd kvinnohatare som inte tillför mer än att spotta på varenda kvinna.
Kastrering av hans mor så hade många levt i dag.

Ja, jag har läst FUP och konstaterar att de inte haft något långvarigt förhållande, det rör sig om månader och hon visste djävligt väl vad han var för idiot.

Alla människor gör val och i det här fallet var Lottas val en katastrof men lik förbannat så valde hon att träffa dåren trots hans bakgrund.

Man upphör aldrig att förvånas över kvinnors dumhet.
Citera
2016-09-30, 17:59
Medlem
Citat:
Valde hon att dödas?

Självklart inte! Denne man är fälld för ett vansinnes-mord i Fagersta, ändå släpps han ut.
Citera
2016-09-30, 18:02
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Du får givetvis tycka vad du vill, men det är inte relevant för åtalet. Inte kommer vare sig försvar eller åklagare eller domstolen anse att Lotta skulle skylla sig själv eller att familjen bär ansvar.-
Han får livstid och kommer inte ut dom närmaste 16 åren om han sköter sig annars kan det bli en Axmyr.
Jävla träskalle, det var inte detta som jag kommenterade.
Har du läs och förståproblem?
Citera
2016-09-30, 18:02
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Du får givetvis tycka vad du vill, men det är inte relevant för åtalet. Inte kommer vare sig försvar eller åklagare eller domstolen anse att Lotta skulle skylla sig själv eller att familjen bär ansvar.-
Han får livstid och kommer inte ut dom närmaste 16 åren om han sköter sig annars kan det bli en Axmyr.
Vilket är helt i sin ordning, det ger jag dig! Han skall lagföras och hållas ansvarig till det yttersta. I det rent rättsliga så ska Lottas eget ansvar i det här lämnas helt utan avseende. Dåligt omdöme ger inte en annan rätten att döda.

Men likt förbannat så får hon, rent krasst (men ej rättsligt), skylla sig själv!
Citera
2016-09-30, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Exakt så! Hade Lottas närstående aktivt tagit tag i saken så hade det hela tagit en annan och för Lotta positiv vändning.
Tyvärr hör man bara att man är misogyn mansgris om man har sådana åsikter, bedrövligt. Enligt mig är det fundamentalt att ha bra män i sin familj, släkt och närhet som kan ge trygghet till sina närmsta kvinnor... Helt uppenbart att hon var helt utelämnad till "vargarna" (i detta fall Martin) utan att kunna stödja sig mot någon.
Citera
2016-09-30, 18:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyvärr hör man bara att man är misogyn mansgris om man har sådana åsikter, bedrövligt. Enligt mig är det fundamentalt att ha bra män i sin familj, släkt och närhet som kan ge trygghet till sina närmsta kvinnor... Helt uppenbart att hon var helt utelämnad till "vargarna" (i detta fall Martin) utan att kunna stödja sig mot någon.

Jag vill gå ett steg längre....lite organiserad kvinnokraft hade fungerat. Om släkt och vänner, oavsett kön, hade tagit tag i saken, stöttat Lotta och gemensamt kommunicerat med myndigheterna så hade det hela tagit en annan vändning.

Och du är antagligen inne på ett korrekt spår, oavsett vad så är det alltid mannens fel - även då Lottas kvinnliga släktingar och vänner vände sina ryggar till.
Citera
2016-09-30, 18:39
Medlem
Mooskys avatar
1. GROV FRIDSKRÄNKNING (5000-K618313-16)
Målsägande
(Dödsboet efter) Lotta
Gärning
Martin Jonsson och Lotta har under våren 2016 haft en parrelation. Jonsson har under perioden mars-maj uppsåtligen begått följande gärningar mot Rudholm, vilka samtliga har varit led i en upprepad kränkning av hennes integritet och har varit ägnade att allvarligt skada hennes självkänsla.

a misshandel i slutet av mars 2016
b. skadegörelse
c. misshandel i början av april 2016
d. skadegörelse
e. misshandel i slutet av april 2016 i
f. olaga hot och ofredande den 29 april 2016
g. misshandel den 1 maj 2016 i
h. olaga hot den 1 maj 2016 i Bromma genom att uttala hot med betydelsen att hon skulle våldtas och dödas av andra
i. olaga hot d
j. olaga hot vid flera tillfällen under perioden mars – maj 2016
Respektive hot har varit sådant att målsäganden kunde förväntas känna allvarlig fruktan för sin egen säkerhet. Samtliga gärningar begicks med uppsåt.

2. FÖRTAL (5000-K618313-16)
3. MORD (5000-K663828-16)

Gärning
Martin Jonsson har den 4 juni 2016 i Lottas bostad i Bromma uppsåtligen berövat henne livet genom utdela ett stort antal – fler än tio – slag och sparkar mot hennes ansikte och huvud samt genom att slå, sparka eller ta hårda grepp om hennes hals.
Lotta har befunnit sig i en skyddslös ställning och har legat försvarslös på golvet när det mesta av våldet utövats.

Våldet har orsakat
- frakturer på ansiktsskelettet med brott på vänstra kindbenet, högra ögonhålans botten, del av kilbenet på båda sidor om näsan och på vänstra delen av käken,
- fraktur på näsben, tungben och del av sköldkörtelbrosket,
- svullnader, blåmärken och blödande sårskador i ansiktet,
- blåmärken på halsen och blödningar i halsmuskulaturen,
- sårskador i bakhuvudet,
- blödningar i huvudsvålen, inne i hjärnan samt under och över hjärnans hårda hinna,
- infarkter i hjärnan, samt
- kraftig hjärnsvullnad och expansion av hjärnan.
Lotta har till följd av skadorna på hjärnan avlidit den 7 juni 2016.
Jonsson har visat särskild hänsynslöshet genom att med kraftigt våld mot känsliga kroppsdelar på en liggande person orsaka omfattande och/eller allvarliga skador, trots att han haft möjlighet att besinna sig

4-7. NARKOTIKABROTT, RINGA BROTT och DOPNINGSBROTT, ringa brott

Ett livstidsstraff är för milt för den här misstänkte psykopaten.
Citera
2016-09-30, 18:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag vill gå ett steg längre....lite organiserad kvinnokraft hade fungerat. Om släkt och vänner, oavsett kön, hade tagit tag i saken, stöttat Lotta och gemensamt kommunicerat med myndigheterna så hade det hela tagit en annan vändning.

Och du är antagligen inne på ett korrekt spår, oavsett vad så är det alltid mannens fel - även då Lottas kvinnliga släktingar och vänner vände sina ryggar till.

Men läs för fan och sätt dig in i fallet istället för att svamla. Hon ville inte blanda in andra då hon fruktade att han även skulle bli våldsam mot dom.
Citera
2016-09-30, 18:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Men läs för fan och sätt dig in i fallet istället för att svamla. Hon ville inte blanda in andra då hon fruktade att han även skulle bli våldsam mot dom.
Fattar du inte vad jag vill få fram?
Det spelar inte någon roll vad Lotta ville, jag vill mena att om hennes nära och kära var riktiga nära och kära så hade det sett annorlunda ut.....
Men sanningen är nog att de alla såg Lotta som ett "problembarn" som man distanserade sig till och det var först då hennes tragiska död var ett faktum som de samtliga hade något att säga i media.
Citera
2016-09-30, 18:51
Medlem
Mooskys avatar
Nästa offer i åtalet.
1-5 MISSHANDEL, OLAGA HOT och SKADEGÖRELSE (5000-K747133-16)
Olaga hot, misshandel, skadegörelse misshandel igen och olaga hot.
Respektive hot har varit sådant att målsäganden kunde förväntas känna allvarlig fruktan för sin egen säkerhet. Samtliga gärningar begicks med uppsåt.

Så det rör sig om två kvinnor som han misshandlat varav Lotta till döds.
Dags att se över straffen för återfall i grova brott.
Citera
2016-09-30, 18:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fattar du inte vad jag vill få fram?
Det spelar inte någon roll vad Lotta ville, jag vill mena att om hennes nära och kära var riktiga nära och kära så hade det sett annorlunda ut.....
Men sanningen är nog att de alla såg Lotta som ett "problembarn" som man distanserade sig till och det var först då hennes tragiska död var ett faktum som de samtliga hade något att säga i media.

Källa på problembarn har du eller? Du tror och gissar bara här med ord som du hittar på själv.
Nej, sörru här finns ett problem och det är en våldspsykopat som misshandlat två kvinnor varav den ena till döds. Och du snackar om problembarn?
Citera
2016-09-30, 18:56
Medlem
Jarvsofakss avatar
Har läst igenom sammanställningen av SMS, fråga mig inte varför.
Får intrycket av att det handlar om två trasiga människor med dålig självkänsla och bekräftelsebehov, av olika grader. GM kan ha slagit världsrekord i låg självkänsla, svartsjuka och kontrollbehov.

Att BO inte skulle avbrutit kontakten för att hålla GM lugn tror jag inte på. Bl.a. för att det är först när det uppdagas att han träffar en annan som hon slutar svara. Dessutom p.g.a. följande SMS från BO till GM.

Citat:
2016-05-09
Jag är attraherad utav dig.. De är dig jag vill ha sex med.. Du gör mig fulländad

2016-05-24
Men jag har ju så mycket känslor för dig, men när du säger att du har ny tjej va de som att stack kniven i min mage. Du sårade mig galet mycket. Tror du då att jag börjar ringa dig? Om du har träffat en ny, nä jag funkar inte så..jag är ledsen över att du överhuvudtaget säger sådant!!!

2016-05-29
Du har sårat mig så himla mycket… De gör galet ont!
Och konstigt nog så finns dom känslorna där ändå?!

2016-06-03
Gör vad du vill, fokusera på ditt nu.. Har inte sagt att du inte får.. Men så fort vi pratar så måste du jämt avbryta för att de ringer, å du ska ringa tillbaka snart säger du.. Men du gör aldrig det!

Men hon förtjänade inte att bli ihjälslagen. Mycket sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in