Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Hur får ni det till att han är anti-etablisement?Han är ju född med silversked i mun!

Säger som Stenmark, "int lönt att förklara för en som int förstår"
2016-09-30, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag fattar men jag tycker inte det är trovärdigt.Tycker du att det känns trovärdigt att en miljardär kommer fatta beslut som är bra för en vanlig arbetare?
2016-09-30, 13:40
Medlem
Citat:
Jag fattar men jag tycker inte det är trovärdigt.Tycker du att det känns trovärdigt att en miljardär kommer fatta beslut som är bra för en vanlig arbetare?

Ställer dig motfrågan, hur kommer det sig att 95% (ja jag höftar till)av övriga dollarbiljonärer stödjer Hillary och är nervösa inför ev Trumpvinst?
2016-09-30, 13:43
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart, kommer ihåg våra omröstning till EU för över 20 år sen, eliten blev skitnödiga när opinionen mot inträde växte så sakta, företag, tidningar ja rubbet av PK Sverige skulle förklara för bonnläpparna att röster ni inte för så.......

Från ca 35-40% på nejsidan dagarna innan valet blev det över 47% nej, Ja media hade stor påverkan att vara tvärtmot och proteströster mobiliserades.

Lite som Brexitomröstningen, gräsrötterna blir kinkna när storebror försöker påverka, så enkelt är det!
Jag tror inte det är en giltig jämförelse, kampanjerna i USA är förbannat långa, Drumpf har varit riksnyhet i några månader nu. Gräsrötterna har redan polariserats, och Berniesupportrar lär inte gå till Drumpf i stora lass enbart för att han är anti-etablissemanget. Jag tror inte heller att USA-todays avståndstagande kommer resultera i en massiv ökning för Clinton i framtida mätningar. De som är förbannade på etablissemanget från vänster röstar trotsigt på Clinton, de som är det från höger har sedan länge bestämt sig.

Citat:
Stenmark måste vara en usel debattör. Dagisnivå. Jag har faktiskt också funderat över det, även om Drumpf inte haft en kongressplats så har han ändå befunnit sig inom USA's elit under lång tid.

Citat:
Ställer dig motfrågan, hur kommer det sig att 95% (ja jag höftar till)av övriga dollarbiljonärer stödjer Hillary och är nervösa inför ev Trumpfvinst?
För att han är inkonsekvent och skulle sannolikt destabilisera USA. Det är inte som att dollarbiljonärer behöver oroa sig över de sänkta skatter som Trump lovat dem.
2016-09-30, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ställer dig motfrågan, hur kommer det sig att 95% (ja jag höftar till)av övriga dollarbiljonärer stödjer Hillary och är nervösa inför ev Trumpvinst?
De vill väl ha stabilitet i ekonomin!Jag gör ingen hemlighet av att jag hatar Trump men jag fattar inte hur folk kan bli så lurade av nån som är så okunnig?Han har ju tom hånat just republikanerna för att vara korkade!
2016-09-30, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Jag tror inte det är en giltig jämförelse, kampanjerna i USA är förbannat långa, Drumpf har varit riksnyhet i några månader nu. Gräsrötterna har redan polariserats, och Berniesupportrar lär inte gå till Drumpf i stora lass enbart för att han är anti-etablissemanget. Jag tror inte heller att USA-todays avståndstagande kommer resultera i en massiv ökning för Clinton i framtida mätningar. De som är förbannade på etablissemanget från vänster röstar trotsigt på Clinton, de som är det från höger har sedan länge bestämt sig.

Stenmark måste vara en usel debattör. Dagisnivå. Jag har faktiskt också funderat över det, även om Drumpf inte haft en kongressplats så har han ändå befunnit sig inom USA's elit under lång tid.

För att han är inkonsekvent och skulle sannolikt destabilisera USA. Det är inte som att dollarbiljonärer behöver oroa sig över de sänkta skatter som Trump lovat dem.
Såg lite intervjuer med Bernie-supportrar och de gillade inte Trump.Inte heller Clinton,men de kändes öppnare mot henne!
2016-09-30, 13:50
Medlem
New Hampshire WBUR/MassINC

Clinton 42

Trump 35

7+ förra var 15+ Clinton

Michigan Detroit News

Clinton 42

Trump 35

7+ förra var 9+ Clinton

Så verkar som det inte rört på sig i Clintons riktning.
2016-09-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Skitsnack, och tro inte det. Varför anställer han kvinnor till de högsta positionerna om han ansåg att de vore skit??? Många svarta beter sig tyvärr alltför ofta som skit, det vet de flesta tack vare övervakningskameror och filmer. Varför skulle Ben Carson teama upp med Trump annars?
Det är vad vänstern vill tro, men varför bryr sig inte vänstern om när svarta mördas dagligen av andra svarta/mexikaner??? Vaa???? Varför saknar så många svarta en kärnfamilj (alltså både en mamma och en pappa)??? Klarar sig kvinnor utan män, kommer barnen klara sig bra senare i livet?

Jobbik och gyllene gryning är antisemiter, högerpopulism är Israel-vänner (som ingen annan är).

Varför vill kvinnor så gärna ha hundratusentals vuxna män från mellanöstern och afrika, sen struntar de i de miserabla flyktinglägren där kvinnor och barn finns kvar??
Vita män bryr sig om vita kvinnor, stupid cupid.

Vilka kvinnor då till de "högsta positionerna"?

Trump är känd för sin sexism och sina sexistiska uttalanden kring kvinnor som enkom fokuserar på utseendet på kvinnor och inget annat. Så liksom inget som någon "tror" utan en budskap som ligger rätt öppet ute för alla och envar att se.
Sen att han efter att ha lagt alla dessa klart nedvärderande kommentarer kring kvinnor som handlar enkom om deras kön och utseende - she så ugly, she' a fat pig, bla bla…står i talarstoeln och säger:
I respect women…är liksom vatten värt, hoppas jag du fattar.

Och samma med svarta efter x. antal möten där svarta blir utkörda, misshandlade eller mobbade
så är det inte vatten värt, när han nu försöker locka dem.
Och samma med mexikaneer, varför i helvete skulel någon mexiakan rösta på Trump som kallar dem för "rapist" and "bad people"?

Ingen saknar mamma och pappa. Det svarta ofta saknar i USA är abortmöjlighet, jobb med vettig lön och pengar till preventivmedel etc. eftersom svarta oftare ingår i den grupp av absolut fattigast i USA med inkomster som skulle få dig att kvida som de måste försörja sig på.

Sen är du ju helt ute i dyn…
2016-09-30, 13:56
Medlem
Citat:
De vill väl ha stabilitet i ekonomin!Jag gör ingen hemlighet av att jag hatar Trump men jag fattar inte hur folk kan bli så lurade av nån som är så okunnig?Han har ju tom hånat just republikanerna för att vara korkade!

Dom vill att rådande världsordning skall fortsätt gälla, ja. Ingen av dessa som stödjer rådande ordning säger öppet hur det ligger till - ( inte för att jag tror det är en hemlig sammansvurning, att Rotschilds, Rockefeller, Clintons, Bushs, o alla andra mäktiga familjer sitter i hemliga möten o drar upp strategier, var skall vi ha krig? vilka skall vi störta, hur gör vi med dollarn, vem skall vinna val, vilka skall vi tysta, mm mm)

Men, ett stort men, detta pågår inom en slags övernskommen ram för världsordning, om nu en lite halvgalen real estate snubbe med reality TV som bakgrund kommer upp och väcker folk i världens mäktigaste (?) land, blir det oro så klart, än har de inte köpt honom, bara en som har ett ego likt Trump och är orädd kan ev klara av att utmana.

Pga dessa motkrafter tror jag inte Trump får nån vidare changs, blir han vald kommer nåt att hända med honom eller hans familj, och nej jag är inte nån som tror på konspirationer, är mer realist!
2016-09-30, 14:03
Bannlyst
Citat:
Dom vill att rådande världsordning skall fortsätt gälla, ja. Ingen av dessa som stödjer rådande ordning säger öppet hur det ligger till - ( inte för att jag tror det är en hemlig sammansvurning, att Rotschilds, Rockefeller, Clintons, Bushs, o alla andra mäktiga familjer sitter i hemliga möten o drar upp strategier, var skall vi ha krig? vilka skall vi störta, hur gör vi med dollarn, vem skall vinna val, vilka skall vi tysta, mm mm)

Men, ett stort men, detta pågår inom en slags övernskommen ram för världsordning, om nu en lite halvgalen real estate snubbe med reality TV som bakgrund kommer upp och väcker folk i världens mäktigaste (?) land, blir det oro så klart, än har de inte köpt honom, bara en som har ett ego likt Trump och är orädd kan ev klara av att utmana.

Pga dessa motkrafter tror jag inte Trump får nån vidare changs, blir han vald kommer nåt att hända med honom eller hans familj, och nej jag är inte nån som tror på konspirationer, är mer realist!
Det känns som att Trump-supportrar tror väldigt mycket på konspirationer!Vi får väl se hur det går.Vinner inte Trump detta så är han nog slut som artist!
Är ju inget bra att sätta sig upp emot dessa krafter du räknade upp så Trump råkar säkert ut för nån liten olycka!
2016-09-30, 14:05
Medlem
BenHornes avatar
Citat:

Men, ett stort men, detta pågår inom en slags övernskommen ram för världsordning, om nu en lite halvgalen real estate snubbe med reality TV som bakgrund kommer upp och väcker folk i världens mäktigaste (?) land, blir det oro så klart, än har de inte köpt honom, bara en som har ett ego likt Drumpf och är orädd kan ev klara av att utmana.

Pga dessa motkrafter tror jag inte Drumpf får nån vidare changs, blir han vald kommer nåt att hända med honom eller hans familj, och nej jag är inte nån som tror på konspirationer, är mer realist!

Visst, jag kan gå med på att det finns en inofficiell överenskommelse, även om du, tvärtemot vad du påstår, argumenterar konspiratoriskt. Men vad skulle Trump väcka folk ifrån? Alla hans konkreta förslag har debatterats sedan länge, från muren till att bunta ihop samtliga muslimer. Visst, han har intresserat folk för politik som tidigare inte brydde sig det minsta, men inte på särskilt ny politik.
2016-09-30, 14:12
Medlem
Citat:
Det känns som att Trump-supportrar tror väldigt mycket på konspirationer!Vi får väl se hur det går.Vinner inte Trump detta så är han nog slut som artist!
Är ju inget bra att sätta sig upp emot dessa krafter du räknade upp så Trump råkar säkert ut för nån liten olycka!

Just därför ser många honom som ett hopp till förändring, nån som kan röra om lite, nuvarande ordning verkar inte funka nåt vidare, eller? visst människor äter sig mätta och ser på TV och har smartphones, lite Pokemon här o där o livet har sin gång....... vi prövar våra vapen nåt främmande land och tar en pizza till medans TV visar flyktingar och bombade hus, livet leker!

Konspirationer? tror det är du som lever i din bubbla, alla är vi olika, tur det, håll med om att det är spännande tider vi lever i!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in