Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-30, 12:30
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Håller helt med.

Kan också lägga till att den nykonservativa rörelsen eller högerpopulismen om man hellre vill det,
Neo-cons och högerpopulism är varandras motsatser, rätta mig om jag fel någon.

Resten av ditt inlägg var ren fördomsfull dynga och inte ett enda rätt
Senast redigerad av heis 2016-09-30 kl. 12:33.
2016-09-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis

Jag skrev inte neokonservatism jag skrev nykonservatism och med det menar jag den nya starkt populistiska konservativa och nationalistiska vågen i Europa som ploppat upp i Ungern, Polen, Grekland i Sverige i form av SD etc. och inget annat….du kan ju döpa om det till ny-nykonservatism om du hellre vill det.
2016-09-30, 12:42
Medlem
Citat:

Citat:
Jag skrev inte neokonservatism jag skrev nykonservatism och med det menar jag den nya starkt populistiska konservativa och nationalistiska vågen i Europa som ploppat upp i Ungern, Polen, Grekland i Sverige i form av SD etc. och inget annat….du kan ju döpa om det till ny-nykonservatism om du hellre vill det.

Kort sagt: vita män. Trump år en sådan.

Merapi är aktiv på feministforumet, heis. Hänger du med? Dina distinktioner vad gäller "neo-cons" osv är det ingen som bryr sig om!
2016-09-30, 12:45
Bannlyst
Vad skulle få er trumpare att vända er mot Trump?
2016-09-30, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro

Inget, det enda skulle väl vara om han misslyckas med att sänka skatterna. Sen hade jag önskat att han gjorde något åt NSA och tog det i en annan riktning
2016-09-30, 12:49
Medlem
Citat:

Inget inom politiken.

Men när han ej kommer förberedd till debatt och som nu kommer det rapporter att han ska nämna bill Clinton i nästa debatt då börjar man tappa tålamodet.

Nämna bill Clinton kommer ju få kvinnorna att springa till Clinton då de kommer se henne som offer.

Så sådana saker när IQ går ner under gränsen för schimpans.
2016-09-30, 12:51
Medlem
heiss avatar
Citat:
Högern i Ungern och Polen är äkta konservativa, och har erfarenheten av sovjetunionens järnhand.
Grekland, vilket parti då???
Nigel Farage är grundaren till högerpopulism vill jag påstå, framför allt anti-interventionskrig, självständighet och anti-massinvandring. Han har haft rätt i allt han har sagt i 15 års tid i EU-parlamentet.
Senast redigerad av heis 2016-09-30 kl. 12:58.
2016-09-30, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Inget inom politiken.

Men när han ej kommer förberedd till debatt och som nu kommer det rapporter att han ska nämna bill Clinton i nästa debatt då börjar man tappa tålamodet.

Nämna bill Clinton kommer ju få kvinnorna att springa till Clinton då de kommer se henne som offer.

Så sådana saker när IQ går ner under gränsen för schimpans.
Du ser inget problem med att Trump verkar sakna fingertoppskänsla genom att försöka sig på såna attacker då?
2016-09-30, 12:58
Medlem
Citat:

Var ganska neutral för bara två månader sedan, sen blivit mer anti-Hillary och något mer öppen för Trump.

Det avgörande har varit att följa media i USA och ser hur genomskilniga och styrda dom är, tror inte Trump är nån frälsare men skall det bli kursändring är han enda hoppet, har tyckt Bernie oxå varit bra, men Clinton, nej, nej så falsk som en politikerbroiler bara kan bli, ogillar hennes taleskvinnor/män ännu mer då deras hat och rädsla för Trump är så uppenbart.

Så svaret på din fråga, inga gamla avslöjande skulle få mig att ändra mig, gör han nån mycket stor negativ sak nu under pågående kampanj som om han sa att han gjort allt för att stödja Hillary, allt är bara en roll han spelar, ja då skulle allt falla. Dock är det en utopi, let Trump be Trump, då han vinner!
2016-09-30, 12:58
Medlem
Citat:
Högern i Ungern och Polen är äkta konservativa, och har erfarenheten av sovjetunionens järnhand.
Nigel Farage är grundaren till högerpopulism vill jag påstå, framför allt anti-interventionskrig och anti-massinvandring. Han har haft rätt i allt han har sagt i 15 års tid i EU-parlamentet.

Mogens Glistrup är grundaren till högerpopulism https://sv.wikipedia.org/wiki/Mogens_Glistrup
2016-09-30, 13:00
Medlem
Citat:
Du ser inget problem med att Trump verkar sakna fingertoppskänsla genom att försöka sig på såna attacker då?

Klart varit så hela valet men de där 40% är kvar oavsett, men några nya väljare lär det inte komma.

Så länge de där 40% är kvar vad han än gör så kommer han inte lära sig taktiken för att locka nya väljare.
2016-09-30, 13:01
Medlem
Citat:
Nigel Farage är grundaren till högerpopulism vill jag påstå, framför allt anti-interventionskrig, självständighet och anti-massinvandring. Han har haft rätt i allt han har sagt i 15 års tid i EU-parlamentet.

Hon (hen?) bryr sig inte om något av det där. Vita män som vita män.

Tyst nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in