Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-29, 23:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tror att Clinton vinner över Trump för hon framstår som mer presidentaktig. Folk röstar sällan på politik, utan mest bara hur personen är.

Är personen stor i käften men löser problem så är det inte en merit.

Är personen slipad men får aldrig något gjort så är det en merit. Det går ju ändra i lite grafer och skapa låtsasjobb som Sverige gör.

Vipps så har man löst arbetslösheten.

Därför vinner Clinton. Sedan tror jag att folk hellre prioriterar HBQT, muslimer, hög skatt, frihandelsavtal än jobb och låga skatter.
2016-09-30, 00:01
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att Clinton vinner över Trump för hon framstår som mer presidentaktig. Folk röstar sällan på politik, utan mest bara hur personen är.

Är personen stor i käften men löser problem så är det inte en merit.

Är personen slipad men får aldrig något gjort så är det en merit. Det går ju ändra i lite grafer och skapa låtsasjobb som Sverige gör.

Vipps så har man löst arbetslösheten.

Därför vinner Clinton. Sedan tror jag att folk hellre prioriterar HBQT, muslimer, hög skatt, frihandelsavtal än jobb och låga skatter.
Clinton har inte vunnit och de ligger ganska jämt än så länge i pollarna. Jag tror fortfarande att Donald Trump vinner.
2016-09-30, 00:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Clinton har inte vunnit och de ligger ganska jämt än så länge i pollarna. Jag tror fortfarande att Donald Trump vinner.

Om man tittar på undersökningarna så vinner Clinton.
Men även Breirbart gör samma undersökningar och det blir samma resultat.
2016-09-30, 00:16
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Om man tittar på undersökningarna så vinner Clinton.
Men även Breirbart gör samma undersökningar och det blir samma resultat.
jag är säker på att Trump studsar tillbaka. Det var samma visa efter Demokraternas konvent.
2016-09-30, 00:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
jag är säker på att Trump studsar tillbaka. Det var samma visa efter Demokraternas konvent.

Men just nu är det någon skandal med Trump och Kuba affärer. Vad handlar det om?
2016-09-30, 01:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Men just nu är det någon skandal med Trump och Kuba affärer. Vad handlar det om?

Han har brutit mot embargot mot Kuba medan han samtidigt har berättat för Kuba-amerikaner att han stödjer embargot. Hela hans posse har varit ute och berättat att det "inte finns bevis" och liknande, så nu har Newsweeks journalist börjat twittra ut bevisen:

https://twitter.com/kurteichenwald
2016-09-30, 01:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han har brutit mot embargot mot Kuba medan han samtidigt har berättat för Kuba-amerikaner att han stödjer embargot. Hela hans posse har varit ute och berättat att det "inte finns bevis" och liknande, så nu har Newsweeks journalist börjat twittra ut bevisen:

https://twitter.com/kurteichenwald

Som jag alltid har sagt: folket kommer välja Clinton och hon kommer vinna än fast hon kommer skriva på TPP och fortsätta det hon har gjort som vanligt.

USA's framtid ser mörk ut. Fråga Bernie Sanders väljare.
2016-09-30, 01:27
Bannlyst
Trump är illa ute om han försöker skada Hillary genom Bills otrohetsaffärer!Pluggar han inte till nästa debatt så blir det svårt.Jag känner på mig att han kommer göra ännu sämre ifrån sig i nästa debatt!Det blir nog nåt fatalt misstag gjort i ren desperation!Hoppas snuvan har gett med sig!
2016-09-30, 02:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Trump är illa ute om han försöker skada Hillary genom Bills otrohetsaffärer!Pluggar han inte till nästa debatt så blir det svårt.Jag känner på mig att han kommer göra ännu sämre ifrån sig i nästa debatt!Det blir nog nåt fatalt misstag gjort i ren desperation!Hoppas snuvan har gett med sig!

Det var inte snuva. Ingen snuvar så där.
2016-09-30, 03:00
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump verkar lära sig o försöka städa upp sina lögner då det rapporteras om att han har börjat ta bort vissa av sina gamla tweets, den senaste var om klimatförändringar och hur de skulle vara kinesiskt lurendrejeri.

Var det före eller efter han ljög om exakt de två omständigheterna i debatten?
2016-09-30, 07:21
Medlem
Madagascars avatar
Trump har alltså troligen gjort business med Cuba i strid mot embargot.

Det rör sig inte om så mycket pengar men det ska ändå bli intressant att se om detta avslöjande ger Trump problem i kampanjen. I The Basket of Deplorables får man förmoda att det finns många som fortfarande lider av kommunistskräck och som inte tar lätt på detta.
2016-09-30, 07:37
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro

Intressant inlägg om nästa debatt :

http://theweek.com/articles/651768/why-donald-trump-even-worse-second-debate

Det är en sk town hall debate där det är vanligt folk som ställer frågorna. Det kan vara frågor om precis vad som helst, dvs Trump kan inte luta sig tillbaka på sina kärnfrågor utan måste visa att han verkligen kan relatera till folket. Vågar man gissa på svepande svar i stil med "vi kommer definitivt look into that but Hillary probably won't" på samtliga frågor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in