2016-09-29, 23:00
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Crooked Hillary colluded with Lester Holt! She signaled him when she had a zinger ready...SIX TIMES!

https://www.youtube.com/watch?v=Vqe4vqhA3D4

Plus självklart spekulationerna som flera tagit upp att hon använde earpiece igen även i debatten vilket dom inte får.
Påvekrade näskrapet tågordningen i talturerna?

Videon du länkade igår orkade ju inte göra sig besväret att lägga upp ngn bild från debatten ifråga som skulle bevisa örplugg, monitorn på ryggen kan väl lika bra vara Mic.
Citera
2016-09-29, 23:10
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Påvekrade näskrapet tågordningen i talturerna?

Videon du länkade igår orkade ju inte göra sig besväret att lägga upp ngn bild från debatten ifråga som skulle bevisa örplugg, monitorn på ryggen kan väl lika bra vara Mic.

Vad det eviga näs kliandet påverkar vet väl endast Hillary & Lester.

Finns 20 tal videos på youtube som tog upp det andra om öronplugg, sök på "hillary earpiece debate"
Citera
2016-09-29, 23:13
Bannlyst
Citat:
Vad det eviga näs kliandet påverkar vet väl endast Hillary & Lester.

Finns 20 tal videos på youtube som tog upp det andra om öronplugg, sök på "hillary earpiece debate"
Du tror inte de kunde gjort upp allt i förväg istället för att hon ska peta näsan inför 100 milj tittare?Fan vad korkat!
Citera
2016-09-29, 23:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett inlägg på YouTube.

Citat:
Christi0520721för 6 timmar sedan (redigerad)
Every debate should have two partisan moderators.. one for the Republicans one for the Dems... the Rep asking questions of the Dems, the Dem asking questions of the Rep.. its' the only way to make it fair. Each candidate choosing the moderator for its side.

Fast då kanske båda får bara svåra frågor och inte de ämnen de briljerar i så det är inte en lösning det heller.
Citera
2016-09-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tja, man kan säga att Trump droppar som en sten efter debatten och att Hillary börjar komma upp i relativt säkra nivåer igen.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#now

Generellt tycks det som att Trump ligger strax under Hillary när han gör som bäst, och Hillary ligger långt över Trump när hon gör som bäst- Troligen måste ett mirakel till för Trump nu.

Tack för länken, känns skönt när man har rätt i att Hillary skulle öka i pollsen.

Däremot tror jag inte att ett mirakel behöver ske. Polls kan ändras snabbt. Gör Trump två bra debatter eller Hillarys hälsa ger med sig så kommer han öka.

Kanske många kände som mig. Det var första gången jag såg Trump debattera och jag var inte imponerad över hans sakkunskap. Trump verkade ånga på starkt fram tills debatten och jag trodde han skulle ro hem det i debatten. Men snarare verkade han visa upp alla sina dåliga sidor.

Jag har egentligen sympati för många av de frågor som Trump driver. Men jag skäms och lite över att tillhöra "camp stupid". De här Trumpsupportrarna som ständigt debatterar konspirationsteorier och gör befängda anklagelser.
Typiskt att trumpsupportrarna kommer att skylla det hela på felaktiga mätmetoder och gud vet vad. Scott Adams (som ibland citeras som en Trumpprofet här i tråden) är inget undantag -- när Trump förlorade Iowa förklrade Adams det med att partiet konspirerat (fuskat) mot Trump.

Trumpanhängarna är som små trumpkloner. Oförmögna att ta kritik och reflektera över sig själva skyller de ifrån sig alla motgångar på att andra sidan fuskat.

OM Hillary står på sig på detta sätt så kommer hon ta hem det.
Jag roade mig med att kolla lite gamla presidentdebatter på youtube. Alla anständiga män, som försöker ge intelligenta och genomtänkta svar, försöker hålla humöret uppe och visa varför de är bäst lämpade att leda landet. Jämför med Trump som agerade som en tonåring som inte fått sin veckopeng. Ännu mer talande är att hans anhängare inte ens inser det.

Men vi får se. Kanske har Trump en sida vi ännu inte fått se. Typ att han kan låta förolämpningar passera honom och diskutera sakfrågor. Eller att han kan visa den allra minsta ödmjukhet.
Hillary hade förberett sig väl, hon visste hur hon skulle bemöta Trump. Som i ett schackspel, man måste lära sig motståndaren för att besegra honom.
Senast redigerad av grelin1999 2016-09-29 kl. 23:29.
Citera
2016-09-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men vi får se. Kanske har Trump en sida vi ännu inte fått se. Typ att han kan låta förolämpningar passera honom och diskutera sakfrågor. Eller att han kan visa den allra minsta ödmjukhet.
Hillary hade förberett sig väl, hon visste hur hon skulle bemöta Trump. Som i ett schackspel, man måste lära sig motståndaren för att besegra honom.

Du inser säkert att det här inte går ihop. Hillary diskuterade sakfrågor på ett kompetent vis (detta missade jag när jag såg debatten) och hon körde med förolämpningar - samtidigt?

Bestäm dig.
Citera
2016-09-29, 23:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du inser säkert att det här inte går ihop. Hillary diskuterade sakfrågor på ett kompetent vis (detta missade jag när jag såg debatten) och hon körde med förolämpningar - samtidigt?

Bestäm dig.

Varför skulle inte det gå att kombinera?

Det är ju snarare det som är retorik, förmågan att verka saklig medan man får motståndaren ur balans med förolämpningar, och det var ju just det som Hillary framgångsrikt gjorde med Trump i första debatten.
Citera
2016-09-29, 23:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Bestäm dig.
Öh - har du inte sett debatten? Det är ju en utmärkt sammanfattning vad hon gjorde - diskuterade sakfrågor rätt kompetent, och angrep Donald hårt. (Nu förutsätter jag att du har en rimlig definition av samtidigt. Naturligtvis gjorde hon det i regel i skilda satsbyggen!)
Citera
2016-09-29, 23:48
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Du tror inte de kunde gjort upp allt i förväg istället för att hon ska peta näsan inför 100 milj tittare?Fan vad korkat!

Hur fan ska Hillary veta vad Trump kommer att säga ? Gubben är ju så osammanhängande ibland att han hoppar inom flera ämnen på några minuter.

Hon signalerar ju (om hon nu gör det vill säga) för att det är något hon vill Lester ska antingen A, fortsätta grilla Trump om eller B, få ta över och ge sitt svar på något Trump sagt som hon kanske om det nu stämmer fått sagt i sin lilla öronplugg. Möjligheterna är oändliga.
Senast redigerad av santacl 2016-09-29 kl. 23:51.
Citera
2016-09-30, 00:04
Medlem
Sperssons avatar
.
Känns helt overkligt att se Hillary Clinton som president i USA.
Citera
2016-09-30, 00:11
Bannlyst
Citat:
Hur fan ska Hillary veta vad Trump kommer att säga ? Gubben är ju så osammanhängande ibland att han hoppar inom flera ämnen på några minuter.

Hon signalerar ju (om hon nu gör det vill säga) för att det är något hon vill Lester ska antingen A, fortsätta grilla Trump om eller B, få ta över och ge sitt svar på något Trump sagt som hon kanske om det nu stämmer fått sagt i sin lilla öronplugg. Möjligheterna är oändliga.
Det behövs inte fuskas när Trump är motståndare i en debatt!
Citera
2016-09-30, 00:18
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Värst vad alla hela tiden vill att andra ska berätta helt glasklara saker.
Är det något nytt knep för att trötta ut andra?
För att sen klanka ner på att man inte fått det uppenbara svaret...

Tröttsamt.

Trump är en märklig pjäs och vinner han får mänskligheten ett gravt underbetyg, åtminstone amerikaner.

Dock tror inte jag Trump kommer ha en realistisk chans att vinna. Det får inte vara möjligt helt enkelt.
Då kan ju vilket land som helst rösta fram den ena dåren efter den andra, bara för att man "sticker ut".
Vill inte ens tänka på vilken otrevlig snöboll som börjar växa till sig då...

God natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in