Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Tja, man kan säga att Trump droppar som en sten efter debatten och att Hillary börjar komma upp i relativt säkra nivåer igen.
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#now
Generellt tycks det som att Trump ligger strax under Hillary när han gör som bäst, och Hillary ligger långt över Trump när hon gör som bäst- Troligen måste ett mirakel till för Trump nu.
Tack för länken, känns skönt när man har rätt i att Hillary skulle öka i pollsen.
Däremot tror jag inte att ett mirakel behöver ske. Polls kan ändras snabbt. Gör Trump två bra debatter eller Hillarys hälsa ger med sig så kommer han öka.
Kanske många kände som mig. Det var första gången jag såg Trump debattera och jag var inte imponerad över hans sakkunskap. Trump verkade ånga på starkt fram tills debatten och jag trodde han skulle ro hem det i debatten. Men snarare verkade han visa upp alla sina dåliga sidor.
Jag har egentligen sympati för många av de frågor som Trump driver. Men jag skäms och lite över att tillhöra "camp stupid". De här Trumpsupportrarna som ständigt debatterar konspirationsteorier och gör befängda anklagelser.
Typiskt att trumpsupportrarna kommer att skylla det hela på felaktiga mätmetoder och gud vet vad. Scott Adams (som ibland citeras som en Trumpprofet här i tråden) är inget undantag -- när Trump förlorade Iowa förklrade Adams det med att partiet konspirerat (fuskat) mot Trump.
Trumpanhängarna är som små trumpkloner. Oförmögna att ta kritik och reflektera över sig själva skyller de ifrån sig alla motgångar på att andra sidan fuskat.
OM Hillary står på sig på detta sätt så kommer hon ta hem det.
Jag roade mig med att kolla lite gamla presidentdebatter på youtube. Alla anständiga män, som försöker ge intelligenta och genomtänkta svar, försöker hålla humöret uppe och visa varför de är bäst lämpade att leda landet. Jämför med Trump som agerade som en tonåring som inte fått sin veckopeng. Ännu mer talande är att hans anhängare inte ens inser det.
Men vi får se. Kanske har Trump en sida vi ännu inte fått se. Typ att han kan låta förolämpningar passera honom och diskutera sakfrågor. Eller att han kan visa den allra minsta ödmjukhet.
Hillary hade förberett sig väl, hon visste hur hon skulle bemöta Trump. Som i ett schackspel, man måste lära sig motståndaren för att besegra honom.