2016-09-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det känns som att det finns två kategorier, riktigt snygga brudar (antingen har de höga krav, söker uppmärksamhet eller letar ligg. ..) och sedan andra- och tredjehandssorteringen. Dvs unga ensamstående socfall och sedan tjejer som "blivit över" av andra skäl.

Typexempel, tjej 24 bast. Fula gaddar (typ någon töntig text på ryggen och sitt eget namn på armen, wtf? ) och två barn.

Testade förr att skriva till dessa tjejer mest som försökskaniner. Inte ovanligt att de direkt vill veta om man har körkort, bil, egen bostad osv. Det är inga gold diggers utan parasiter...

Du har helt rätt i att i stort sett alla är separerade kärringar eller kanske inte kärringar riktigt än men på god väg att bli.
Det är ju jävligt logiskt att det är så och så är det väl överallt för det är ju logiskt att det skulle vara så men jag har noll erfarenhet öht från datingsidor tills för cirka ett år sedan o jag har bara använt badoo och Tinder så jag har inget att jämföra med.
Vid en snabb jämförelse så känns tjejerna på Tinder fräschare men jag tror det är samma skit på alla dom där sidorna bara det att det hinner typ komma fram mer på badoo jämfört med Tinder för att det är den gamla och lite långsammare varianten på knullsida.
Angående förstahandssorteringen så finns det väl i stort sett ingen sån, skulle kanske kunna finnas i klassen -20år annars är det nog bara att inse att det är till 98% lite småskadat gods men det är godset på krogen också så det spelar ju egentligen ingen större roll haha

Edit.. Ang golddiggers/parasiter så vet jag exakt vad du menar och jag har stött på typen mer än en gång. Tjejer som skaffar typ boende/pojkvän/liv efter hand och med jämna mellanrum genom dessa sidorna. Jag har märkt det tidigt innan det varit kört men det är en sån som säger hon kommer på besök men har sitt hem o liv med sig i plastpåsen o tänker verkligen inte flytta förrän hon blir utkastad eller iaf hunnit hooka upp en ny pojkvän som hon aldrig har träffat att flytta till, är det en sån du benämner som parasit?
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-27 kl. 03:21.
Citera
2016-09-27, 20:05
Medlem
Det känns som att Badoo inte kan ge nånting längre om man inte är beredd att sälja sin själ. Det kostar ju credits numera att ens inleda konversationer med brudar, och antalet credits det kostar är högre ju snyggare bruden är, typ.
Citera
2016-09-27, 21:33
Medlem
ormbitens avatar
Fan vad less jag är på dessa jävla "fake"-konton som dyker upp.

Jag vet inte om det är prostituerade som letar kunder på Badoo?

Fått flera gilla denna vecka från tjejer som utger sig för att vara typ 20 år (jag är 42), det är liksom inte troligt att en 20 årig tjej söker dejt med någon kille i åldern 40-60 år utan att ha något i baktanke.

Nyss fick jag ett gilla från en ung negress som står lite halvt lättklädd på sina foton och bakom henne kan man skymta en skylt där det står något på ryska.. Jo men tjena! Suck!
Citera
2016-09-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Det känns som att Badoo inte kan ge nånting längre om man inte är beredd att sälja sin själ. Det kostar ju credits numera att ens inleda konversationer med brudar, och antalet credits det kostar är högre ju snyggare bruden är, typ.

Jag upplevde det som att kanske 10% av brudarna kostade lite credits att skicka PM till om man inte matchar för då kostar det ingenting. Den grejen är ju dels för att tjäna kulor men det gör också att det inte skickas så satans mycket onödiga PM till tjejerna så det tycker jag nästan är bra att dom införde, jag menar vem vill prata o ha kontakt med en tjej som typ precis nobbat en, jo det är psykona som inte ger sig utan fortsätter PM:a en satans massa onödiga PM så jag tycker att det är psykovarning på dom som inte fattar läget så jag tycker det iaf är halvsmart infört och matchar du med bruden så kostar det ingenting. Angående att appar/sidorna tar betalt som flera stycken nu på ett par dagar här inne tyckt varit för jävligt gjort, det är väl klart att dom ska ha o ta betalt, vi nyttjar en tjänst o inget är gratis o så är det
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-28 kl. 03:01.
Citera
2016-09-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag upplevde det som att kanske 10% av brudarna kostade lite credits att skicka PM till om man inte matchar för då kostar det ingenting. Den grejen är ju dels för att tjäna kulor men det gör också att det inte skickas så satans mycket onödiga PM till tjejerna så det tycker jag nästan är bra att dom införde, jag menar vem vill prata o ha kontakt med en tjej som typ precis nobbat en, jo det är psykona som inte ger sig utan fortsätter PM:a en satans massa onödiga PM så jag tycker att det är psykovarning på dom som inte fattar läget så jag tycker det iaf är halvsmart infört och matchar du med bruden så kostar det ingenting. Angående att appar/sidorna tar betalt som flera stycken nu på ett par dagar här inne tyckt varit för jävligt gjort, det är väl klart att dom ska ha o ta betalt, vi nyttjar en tjänst o inget är gratis o så är det

De jag testat på har kostat i kanske 8 fall av 10, allt från 10 till typ 140 credits att chatta med. Det gör ingenting om de tar betalt, men då tycker jag det ska vara en fast summa och inte en som baseras på killars vilja och underlägsenhet inom internetdejtingvärlden.
Citera
2016-09-28, 20:12
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
De jag testat på har kostat i kanske 8 fall av 10, allt från 10 till typ 140 credits att chatta med. Det gör ingenting om de tar betalt, men då tycker jag det ska vara en fast summa och inte en som baseras på killars vilja och underlägsenhet inom internetdejtingvärlden.

Det vore ärligare om dom tog betalt för sajten och medlemskap i sig istället än att ta betalt olika belopp för att få snacka med vissa tjejer...

Känns ju nästan som att ringa typ "heta linjen".

Har man väl betalat för "Superpowers" så borde allt chattande vara fritt.
Citera
2016-09-29, 01:56
Medlem
Citat:

Ok då är det nog så att det är olika beroende på vem som försöker och det tycker jag inte heller är helt fel gjort, givetvis hade det bästa varit att alla betalade en summa o sen var det löst men det fungerar ju uppenbarligen inte för då finns problemet kvar och tjejerna blir tokspammade av redan nobbade killar, det är ju befängt och skadar hela "branchen" och något måste göras eftersom tjejena blir så sönderbombade och det förlorar vi alla på vårt pm kommer sist, tjejerna hinner inte läsa alla pm eller skiter helt enkelt i det för att det kommer så jäkla många idiotpm, att då lägga en straffavgift för en 3 poängare att ta kontakt med en 8-10 som dessutom nobbat är ju skitbra, det finns ju ingen anledning att 3an ska hålla på att kontakta 8-10an om denna markerat att den inte vill genom att inte matcha, då ska ju trean bara hålla sig därifrån men ni märker ju själva på snacket här att vissa verkar tro att det är en rättighet till kontakt bara för att man är med på sidan men så är det inte o nu när jag tänker efter så är Badoos lösning riktigt bra.

Antagligen är det ju så att du rankar lägre än mig o du får därför sonika betala för fler av tjejerna och mer för att få chatta, det är ju skitsmart för dom måste ju försöka behålla dom snygga tjejerna på sidan och då är det viktigt att dom trivs och inte känner sig typ terroriserade plus att urvalet dom swipar måste ju hålla högsta klass och det löser man så här med två fluggor i en smäll, 3an kan inte terrorisera puddingen och puddingen får se det bättre urvalet, jag tycker att för typ sidans bästa och därmed också för oss användare så är det en perfekt lösning eftersom något behöver ju göras och håll då med om att om man nu är tvingade att göra något så är det väl en skitbra lösning att "straffa" en nobbad lågpoängare att ta kontakt med en pudding, finns ju ingen som helst anledning att trean öht skall ha något där att göra, nej jag tycker det är en efter omständigheterna bra och genomtänkt lösning som jag tror främjar våra intresse att hålla badoo igång med fina tjejer, finns ju dom som förlorar på det också men återigen så finns det ingen anledning att trean skall ha möjligheten till att ta kontakt.

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det vore ärligare om dom tog betalt för sajten och medlemskap i sig istället än att ta betalt olika belopp för att få snacka med vissa tjejer...

Känns ju nästan som att ringa typ "heta linjen".

Har man väl betalat för "Superpowers" så borde allt chattande vara fritt.

Det där är ju helt fel tänkt, det är för fan ingen rättighet att alla ska få prata med "lisa18" bara för att båda är med på sidan, det måste ju hon få bestämma själv o det gör hon ju genom att nobba personen o då ska det ju vara klart o trean gå vidare o leta efter någon annan, nej enligt dig/er ska då den jävelen ha rätt att börja terrorisera i stället, hör du hur fel det är och i det verkliga livat hade han åkt på spö o borde ju egentligen få det här också.
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-29 kl. 02:22.
Citera
2016-09-29, 02:02
Bannlyst
Det är mer action på badoo än på tinder om jag ska vara ärlig. Men en sak som stör mig med badoo är att det först kommer en massa notiser "en tjej vill träffa dig" vilket betyder att hon gillat dig och hon hamnar i den kategorin med blurrat ansikte. Låt oss säga att jag har 3 som gillar mig. Efter nån dag så försvinner två av de och sen kommer det tillbaka nya som gillar mig utan att man varken kan hitta de på encounters eller ens ha en chans att se vilka det är.

Tinder är så jävla kasst dock. Det flyter alltid på bra till en början men sen stagnerar allt skit efter andra dagen.
Citera
2016-09-29, 02:17
Bannlyst
Skulle inte dissa Badoo.
Träffade världens finaste tjej där.
Nästan så att jag skulle vilja skicka en finder's fee till Badoo.
Citera
2016-09-29, 02:17
Medlem
Är bannad från badoo DDDDDDDDDDDD
Citera
2016-09-29, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Det är mer action på badoo än på tinder om jag ska vara ärlig. Men en sak som stör mig med badoo är att det först kommer en massa notiser "en tjej vill träffa dig" vilket betyder att hon gillat dig och hon hamnar i den kategorin med blurrat ansikte. Låt oss säga att jag har 3 som gillar mig. Efter nån dag så försvinner två av de och sen kommer det tillbaka nya som gillar mig utan att man varken kan hitta de på encounters eller ens ha en chans att se vilka det är.

Tinder är så jävla kasst dock. Det flyter alltid på bra till en början men sen stagnerar allt skit efter andra dagen.

Hallå har du/ni så mycket tid att ni kan sitta där inne med halvtaskiga förutsättningar och lala, betala för fan dom 89 spännen så är problemet borta, jag störs aldrig av några notiser, dessutom går nog det att stänga av. Nä sätt er in i sidan mycket mer än vad ni gör o betala 89 spänn o få mycket bättre utdelning och problemen lösta eller så får du helt enkelt hålla käften, det är klart att det ska vara typ dåligt för den som inte betalar av två anledningar, sidan har inte bekostats och drivs inte för att nån jävel skall vara där gratis o spela Allan, det kan ju ingen räkna med när någon annan betalt o lagt ner jobbet på sidan, det är ju någon annas sida och det är ju så solklart så det behövs ju inte diskuteras mer.
Anledning nummer två är ju för att hur seriös är den obetalande medlem generellt sett jämfört med en betalande medlem? Överlag är ju diffen där antagligen enorm och för att främja sidans bästa skall utfallet med typ par som träffas hållas högt o det blir ju lägre med en massa oseriösa medlemar även förstör överlag sjukt mycket mer än en betalande så jag förstår egentligen inte ens varför icke betalande finns när det gynnar oss alla om dom inte fanns. Betala 89 spänn o få en mycket bättre upplevelse för det är sinnessjukt att låta sig sitta där o t.om låta sig tryckas ner för att man har sämre utrustning när det kostar 89 spänn
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-29 kl. 02:43.
Citera
2016-09-29, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Hallå har du/ni så mycket tid att ni kan sitta där inne med halvtaskiga förutsättningar och lala, betala för fan dom 89 spännen så är problemet borta, jag störs aldrig av några notiser, dessutom går nog det att stänga av. Nä sätt er in i sidan mycket mer än vad ni gör o betala 89 spänn o få mycket bättre utdelning och problemen lösta eller så får du helt enkelt hålla käften, det är klart att det ska vara typ dåligt för den som inte betalar av två anledningar, sidan har inte bekostats och drivs inte för att nån jävel skall vara där gratis o spela Allan, det kan ju ingen räkna med när någon annan betalt o lagt ner jobbet på sidan, det är ju någon annas sida och det är ju så solklart så det behövs ju inte diskuteras mer.
Anledning nummer två är ju för att hur seriös är den obetalande medlem generellt sett jämfört med en betalande medlem? Överlag är ju diffen där antagligen enorm och för att främja sidans bästa skall utfallet med typ par som träffas hållas högt o det blir ju lägre med en massa oseriösa medlemar även förstör överlag sjukt mycket mer än en betalande så jag förstår egentligen inte ens varför icke betalande finns när det gynnar oss alla om dom inte fanns. Betala 89 spänn o få en mycket bättre upplevelse för det är sinnessjukt att låta sig sitta där o t.om låta sig tryckas ner för att man har sämre utrustning när det kostar 89 spänn
har du mens eller?

Hur fan tror du att man på något magiskt ska få fler tjejer bara för att man pröjsar 90 spänn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in