Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 17:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Förklara hur det är totalt ointressant, då det märktes tydligt när Obama vann för första gången att han hade folket med sig, det märks lika tydligt nu! Sluta ignorera att din lilla Hillary kommer att torska mot Trump

Nej det funkar inte så. Det finns massor med exempel i amerikansk historia där kandidater har haft massor med folk på sina möten, men ändå förlorat stort.

Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Håller delvis med dig, dock kan stora rallies som Trump har sprida snacket,..... ja du förstår säkert, det kan ge en ökad röstbelägenhet pga av av lite Halleluja-upplevelse.

Nej, det funkar inte så. Han får inga nya väljare, vilket han desperat skulle behöva.
2016-09-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej det funkar inte så. Det finns massor med exempel i amerikansk historia där kandidater har haft massor med folk på sina möten, men ändå förlorat stort.

Nej, det funkar inte så. Han får inga nya väljare, vilket han desperat skulle behöva.

Han får ständigt nya väljare, så snälla yttra dig inte ens om något du inte har någon som helst aning om.
2016-09-28, 17:26
Medlem
Citat:

Som vilka? Obama fenomenet händer igen med Trump vare sig du vill det eller inte, jag vet att du hatar Trump men du måste erkänna att han kommer att vinna detta

Han leder ju? Du har inte hört om bradley-effekten va? Eller du är för oinsatt?
2016-09-28, 17:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Han får ständigt nya väljare, så snälla yttra dig inte ens om något du inte har någon som helst aning om.

Struntprat. Hillary har de flesta stater klart, och definitivt mer än hon behöver.
2016-09-28, 17:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Det mest positiva man kan få en hint om i LA Times rullande poll är att Trumpanhängarna utvisar en klar ökande tendens att faktiskt gå o rösta, ligger på 85,2% mot Clintons 82,5. All time high för Trump!

Hur debatten har ev förändrat opinionen ser vi först om några dagar i deras metod som alltid är ett snitt av senaste 7 dagarna, mätt genom deras dagliga 400 slumpvis utvalda (av en pool på 3000 tillfrågade).

Jag tror inte debatten påverkar så mycket. De som inte har bestämt sig kanske inte röstar alls. Valen är klara vem som man vill rösta på. Men de som inte har bestämt sig gillar nog inte någon av dessa.

Jag tror att fler obestämda kanske gillar Trump mer än Clinton för Clinton vill köra på samma gamla spår som Obama har gjort, och det är rätt tråkigt spår. Trump vill liksom gå tillbaka och det känns nog mer attraktivt, än fast Trump är inte helt slipad som politiker.
2016-09-28, 17:28
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Han leder ju? Du har inte hört om bradley-effekten va? Eller du är för oinsatt?

Han leder inte alls. Det är komiskt att ni vägrar se verkligheten. Den är att efter första debatten för fyra år sedan så ledde Romney. Eller jag antar att jag borde säga Presiden Romney.
Medlem
Citat:
Struntprat. Hillary har de flesta stater klart, och definitivt mer än hon behöver.

Bra, då vet vi, gå och lägg dig nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
UPI/CVoter: Hillary Clinton regains slight lead in first post-debate poll

Clinton 47.86%

Trump 47.69%

The most recent data reflect a 0.41 percentage point shift up for Clinton, while Trump stayed the same compared to data collected a day earlier.

Kan vara så att en stor del av Amerikanerna har gjort sitt val senaste veckan. I så fall stor tur för Trump.
Det viktiga är att Trump ökat en procentenhet sedan senaste mätningen medan Clinton legat stilla. En 0,41 procentig swing efter debatten är inte mätbar. Det är bara brus.
2016-09-28, 17:30
Medlem
Citat:
Han leder inte alls. Det är komiskt att ni vägrar se verkligheten. Den är att efter första debatten för fyra år sedan så ledde Romney. Eller jag antar att jag borde säga Presiden Romney.

Jo han leder, pga bradley-effekten är du trög eller!?
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
UPI/CVoter: Hillary Clinton regains slight lead in first post-debate poll

Clinton 47.86%

Trump 47.69%

The most recent data reflect a 0.41 percentage point shift up for Clinton, while Trump stayed the same compared to data collected a day earlier.

Kan vara så att en stor del av Amerikanerna har gjort sitt val senaste veckan. I så fall stor tur för Trump.

Som CNN påstog tidigare: Amerikanska debatter påverkar inte resultatet.

Jag tror att det ligger en sanning i detta. Jag menar 0.41 är ju en siffra som betyder väldigt jämnt eller oförändrat.

Det finns möjligtvis några som tänker att Clinton vann debatten, men gillar inte hennes politik och hennes falska leende beteende. Sedan finns det folk som kanske tittar lite mera på Trump för dem känner att han har energi och styrka.
Medlem
Citat:
Usel? Han vann ju över häxan utan att behöva göra några större ansträngningar... Men ni vänsterpack och Hillary supporters tror väl att han kommer att förlora på valdagen? Ett tips är att kolla hur många som går på varderas rallys för att se vem som drar mest vart han än går! HAHA!

Jag är tämligen långt till höger, men skulle aldrig komma på något så korkat som att rösta på Trump. Detta är knappt höger mot vänster längre, detta är total idioti mot någon som behöver en lektion i hur man använder email.

Även republikaner som är långt till höger men är begåvade med lite intelligens har inga problem med att förklara att de inte röstar med partiet denna gång.

Hans konferenser är välbesökta mkt tack vare att han är en underhållande cirkusapa medan Clinton är tråkig. Jag hade personligen hellre tittat på honom.

Han vann inget överhuvudtaget, men skall ändå ha en eloge för att kunna hålla inne med de sedvanliga utbrotten, men det kommer väl på twitter i efterhand.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jo han leder, pga bradley-effekten är du trög eller!?

Vad menar du exakt med bradley-effekten? Är den sann eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in