Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-28, 13:50
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hon har ju en klar ledning. Det är tydligt för de som gör en djupare analys av data, som David Plouffe ovan. Visst han jobbar för demokraterna, men i det här läget finns det snarare en poäng med att säga motsatsen för att inte folk ska stanna hemma på valdagen.
Progressiva som Chris Hayes @ msnbc och Jimmy Dore på TyT säger t.o.m att Trump vore bättre val.
https://www.youtube.com/watch?v=uDNnJUrawO0
2016-09-28, 13:50
Medlem
Steinarrs avatar
Trump utökar sin ledning enligt LA Times efter debatten.

Leder nu med 4% enligt LA Times undersökning.
2016-09-28, 14:03
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Progressiva som Chris Hayes @ msnbc och Jimmy Dore på TyT säger t.o.m att Trump vore bättre val.
https://www.youtube.com/watch?v=uDNnJUrawO0

Idioterna på TYT hatar ju Hillary så det är ingen överraskning. Och vad har det med saken att göra?

Nu var det ju för att han hoppades att republikanerna skulle implodera med Trump.
Senast redigerad av Oliveira 2016-09-28 kl. 14:12.
2016-09-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hillary ÄR en politiker ja…det är INTE Trump han är en cirkusapa med löjlig frisyr som drivit TV som enkom handlar om att köra över folk på mest taskiga vis och skapa underhållande konflikter….värdig och "ärlig" egenskap som USA:s president?

VAR är han ärlig tycker du? Han har ju fan bevisligen inte en siffra rätt. Han blir citerad och frågar:
-var har du fått det där ifrån det är inte sant, NÄR DET FINNS PÅ BAND.
han är uppenbart sexist och rasist men vägrar erkänna detta…. ärligt?
Han avbryter Hillary konstant och tar av hennes talartid….ärligt?
Han klarar knappt svara på frågorna han får utan virrar ut sig i massa ovidkommande skit…
hans retorik är ungefär…

….And this is so Bad! Bad people! We have to stop this BAD people, mr L let me tell you….
America is going bankrupt! This great country is going down! it's BAD! You see…let me tell you again… China! China and mexicans are steeling our jobs! It's BAD, BAD people…and I will change this..

Fullkomligen rappakalja utan minsta konkret politik, helt vansinnigt förhållningssätt till andra nationer, ska han åka till Kina och ställa sig där och anklaga kineserna för att stjäla amerikanares jobb för att de bygger fabriker?

och detta mals runt och runt i evighet med den där lilla viftande handen bredvid…utan att någonsin komma fram till något konkret eller vettigt.

Att tycka en man av hans sort ens bör stå i en talarstol är redan där gravt problematiskt, han hör hemma i underhållningsbranchen, han bör fortsätta med sina TV serier.

Jag håller med om att han var tagen av stundens allvar första debatten. Han pratar ganska brett och säger mycket implicit vilket MSM som har asberger har väldigt svårt att förstå. Men just denna debatt så snurrade han till det ibland, men det han är i princip ensam om att peka på är att:
USAs skuld är 19,500,000,000,000+ dollar
och ett handelsunderskott på ca 40,000,000,000 dollar
45,000,000 av alla amerikaner får foodstamps (1/7)
mm.

Hillary är i princip nöjd med denna utvecklingen, för henne så är det business as usual plus ett par till krig mot Iran, Syrien och kanske till och med lite mot Ryssland som gäller. Det trump försöker säga ät att om man slutar globalisera sönder USA, har rättvisa handelsavtal med länder som nu fuskar/är oetiska i sin produktion för att producera billigt, så kan man börja utnyttja USAs potential igen vilket de verkligen behöver.

Hillary borde sitta i fängelse, har inte sett någon som hon sen Nixon och det är en skam oavsett politisk färg att hon har kommit så här långt hon är definitionen av allt som är fel med politiken idag.
2016-09-28, 14:11
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Idioterna på TYT hatar ju Hillary så det är ingen överraskning. Och vad har det med saken att göra?
Ja de må vara idioter, men det är bara Jimmy som stompar Hillary, och om du säger att Cenk-turken elelr någon annan där "hatar" Hillary har du inga rätt.
Im just sayin, många på vänster-sidan kommer stanna hemma.
2016-09-28, 14:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ja de må vara idioter, men det är bara Jimmy som stompar Hillary, och om du säger att Cenk-turken elelr någon annan där "hatar" Hillary har du inga rätt.

De är ju Berniefans hela gänget. Cenk gillar ju inte Hillary heller.
2016-09-28, 14:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Vad du vill eller föredrar har ingen betydelse. Detta är ett val mellan Trump eller Clinton oavsett vad.

Nej, det är det inte. Republikanerna kommer få minst 40% av rösterna oavsett vilken kandidat de skickar fram. En inbiten republikan blir inte demokrat bara för att republikerna har en dålig kandidat. Således försöker folk hitta på ursäkter till att han är helt ok ändå, tex det lugnande beskedet att han kommer ha en supportstab som hjälper honom vara president.

Det största hotet mot Trump/Clinton är att anhängare i respektive läger är så pass missnöjda med sin kandidat att de helt enkelt skiter i att rösta. Det är problemet med ett två-parti system, det finns inga nyanser.

För övrigt är detta en diskussionstråd om Donald Trump så vad jag tycker och tänker är i allra högsta grad relevant inom det här forumet, likaså dina åsikter.
Senast redigerad av mrtowlie 2016-09-28 kl. 14:23.
2016-09-28, 14:23
Medlem
Citat:

De är motståndare till Hillary hela bunten. Jimmy Dore är väl den mest högljudda. Men om man måste skrika för att nå fram med sitt budskap till dig tycker jag du ska öppna öronen och lyssna mer.
2016-09-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Howard Dean✔ @GovHowardDean

Notice Trump sniffing all the time. Coke user?

Howard Dean Stands By Donald Trump Cocaine Tweet

http://www.nbcnews.com/storyline/2016-presidential-debates/howard-dean-donald-trump-coke-user-n655216

Det var en sak jag reagerade pa under debatten. Jag uppfattade det som att Trump var förkyld. Jag tyckte han gjorde ganska bra ifran sig, men han maste lata bli att avbryta. Clintons pastaende, att Trump skulle ha latit tusentals bli utan lön/ersättning för utfört arbete, borde han ha bemött mer ingaende. Det blir nog ännu bättre nästa gang.
2016-09-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Det var en sak jag reagerade pa under debatten. Jag uppfattade det som att Trump var förkyld. Jag tyckte han gjorde ganska bra ifran sig, men han maste lata bli att avbryta. Clintons pastaende, att Trump skulle ha latit tusentals bli utan lön/ersättning för utfört arbete, borde han ha bemött mer ingaende. Det blir nog ännu bättre nästa gang.

Under förutsättning att han kan bemöta det. Det rapporteras i kontinuerligt om att han inte betalar sina anställda så det Clinton påstår kan i värsta fall stämma.
2016-09-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Under förutsättning att han kan bemöta det. Det rapporteras i kontinuerligt om att han inte betalar sina anställda så det Clinton påstår kan i värsta fall stämma.

Jag tror inte Trump behandlar sina anställda som skit - oavsett vad mainstreammedia säger. Och huvudsaken är att Trump vinner den 6 november, annars kommer det att bli slutet för den fria världen om häxan tar hem spelet....
2016-09-28, 15:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys

Trump sniffade inte. Har ni någon gång hört någon sniffa så där?

Sniffa låter: sssNiiiffff ssnnnif snif

Andas igenom näsan låter: Snnniiiifff

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in