2014-12-15, 15:02
Medlem
Hej
Sorry att jag inte orkar läsa alla 31 sidorna i den här tråden :-))
Jag såg ett avsnitt av Gordon Ramsay på tv förra veckan tisdag eller onsdag TROR jag det var.
han gjorde en massa rätter av köttbullar bl.a. ett med grönkål som jag vill prova.
fan jag har sökt efter receptet och avsnittet så jag blir galen.
det borde vara säsong 1 avsnitt 5-6-7 eller nåt sånt eftersom det var TV8.
i samma program gjorde han ett recept med cocosnötmjölk och en soppa samt nån sandwich, alla med köttbullar.
jag har hittat små snuttar av programet med cocosnötmjölken men inget mer, har den jäkeln fryst programets andra halva eller?

Janne
Citera
2014-12-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banan63
Hej
Sorry att jag inte orkar läsa alla 31 sidorna i den här tråden :-))
Jag såg ett avsnitt av Gordon Ramsay på tv förra veckan tisdag eller onsdag TROR jag det var.
han gjorde en massa rätter av köttbullar bl.a. ett med grönkål som jag vill prova.
fan jag har sökt efter receptet och avsnittet så jag blir galen.
det borde vara säsong 1 avsnitt 5-6-7 eller nåt sånt eftersom det var TV8.
i samma program gjorde han ett recept med cocosnötmjölk och en soppa samt nån sandwich, alla med köttbullar.
jag har hittat små snuttar av programet med cocosnötmjölken men inget mer, har den jäkeln fryst programets andra halva eller?

Janne

Det var väl förmodligen cooking with ramsay eller liknande? Kitchen Nightmares är ju inte samma sak.
Citera
2015-10-03, 02:02
Medlem
Hunden007s avatar
lol Crazy brud

https://www.youtube.com/watch?v=NLdkvEziZUc
Citera
2015-10-03, 12:24
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
lol Crazy brud

https://www.youtube.com/watch?v=NLdkvEziZUc

Crazy Amy, en modern tv-klassiker.hon är genuint galen och hennes man har en extremt kort stubin. Ingen bra kombo
Citera
2015-10-03, 19:04
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Crazy Amy, en modern tv-klassiker.hon är genuint galen och hennes man har en extremt kort stubin. Ingen bra kombo

jag vet inte varför men jag visste allt skulle gå åt helvete när jag började se avsnittet.
Citera
2015-10-05, 11:24
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag vet inte varför men jag visste allt skulle gå åt helvete när jag började se avsnittet.

konstigt, hade samma känsla. Tre starka karaktärer: Gordon Ramsey, Crazy Amy och hennes man Samy, alla kolliderar i ett och samma tv-program, kan ju inte annat än gå bra.
Citera
2015-10-05, 13:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
konstigt, hade samma känsla. Tre starka karaktärer: Gordon Ramsey, Crazy Amy och hennes man Samy, alla kolliderar i ett och samma tv-program, kan ju inte annat än gå bra.
Man kan ju se när dom går till Dr. Phil och beklagar sig.
Kommer inte ihåg detaljer av detta program, men för mig det gick rätt illa för dom där med.

Älskar när hon Amy spärrar upp ögonen, hon ser ju ut som en fullblodspsykopat då
Citera
2015-10-06, 09:45
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man kan ju se när dom går till Dr. Phil och beklagar sig.
Kommer inte ihåg detaljer av detta program, men för mig det gick rätt illa för dom där med.

Älskar när hon Amy spärrar upp ögonen, hon ser ju ut som en fullblodspsykopat då

såg också i programmet. att dom skylde på att Ramsey lurade så de skulle bete sig så där
Citera
2015-11-01, 19:24
Bannlyst
Snubblade över det här klippet idag
https://www.youtube.com/watch?v=rdAS-gxZ2FM

Snubben på Amys baking company springer efter besökare med kniv!
Stabila personer det där.

Men Amy är verkligen fin alltså.
Citera
2016-09-28, 14:43
Medlem
Det bästa är ju ändå de som lever i total förnekelse.
"Vi serverar områdets bästa mat här och det är ingen skillnad på frysta och färska råvaror." -Ägare med 10 gäster per vecka.
Citera
2016-09-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det bästa är ju ändå de som lever i total förnekelse.
"Vi serverar områdets bästa mat här och det är ingen skillnad på frysta och färska råvaror." -Ägare med 10 gäster per vecka.

Haha har också tänkt på det när dom står där som frågetecken och undrar varför ingen kommer bästa är också dom som skriver in bra betyg själva
Citera
2016-10-16, 14:46
Medlem
Limma skinkbits avatar
Första gången jag postar i tråden och första gången jag har sett (försökt att se) ett avsnitt av Kitchen Nightmare. Jag reagerade på att det var massor med "stämningsmusik" eller bakgrundsmusik i HELA programmet, med ganska hög volym. Brukar det vara så? Jag stod fan inte ut!

I svenska tv-program kör man jinglar före och efter reklamavbrott och sen kanske typ nån trumvirvel eller pianoklink vid extra dramatiska händelser, men här var det fan hela tiden. Som sagt, är det alltid så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in