2016-09-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimbo
Jo kan ju hända men känns osannolikt. Det hela händer ju på ett par timmar efter att flickan dött.,, ok om det var närstående.. Familj eller arbetskamrater. Det hela är märkligt men snart får vi förhoppningsvis veta så då försvinner alla frågetecken från huvudet!

Fast flickan lever ju när dom fått det, där är ju bild på när hon ligger uppkopplad med halsbandet brevid sig. så dom har fixat detta har förmodligen gått samman direkt när barnet åkte till sjukhuset och lämnat det där innan barnet somnat in.
Citera
2016-09-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Fast flickan lever ju när dom fått det, där är ju bild på när hon ligger uppkopplad med halsbandet brevid sig. så dom har fixat detta har förmodligen gått samman direkt när barnet åkte till sjukhuset och lämnat det där innan barnet somnat in.

Ännu mer märkligt! Jag trodde det var efteråt! Ingen i familjen, bara strött ut random folk över Sverige. Förutom en person som jobbar på sjukhuset och verkar nära de, Ida. Luktar frikyrka av nåt slag? Jehovas?
Spekulationerna och teorierna är många i huvudet just nu.
Senast redigerad av Grimbo 2016-09-28 kl. 01:15.
Citera
2016-09-28, 01:24
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ännu mer märkligt! Jag trodde det var efteråt! Ingen i familjen, bara strött ut random folk över Sverige. Förutom en person som jobbar på sjukhuset och verkar nära de, Ida. Luktar frikyrka av nåt slag? Jehovas?
Spekulationerna och teorierna är många i huvudet just nu.

Vill man göra mysterieum av ingenting så ...

Jag hamnade oväntat på sjukhus för några år sedan och genomgick en operation. På EN dag samlade folk från hela Sverige ihop till en blomma och present till mig.
En kompis som bor i byn bredvid köpte grejerna och folk betalade i efterhand. Efter det har jag varit med om att ge till andra.

Man kollar vilka som finns som vänner hos vederbörande sen skickar man ut meddelande med fråga om de vill vara med.

Svårare och konstigare än så är det inte.
Citera
2016-09-28, 01:25
Medlem
[quote=Grimbo|58609460]Ännu mer märkligt! Jag trodde det var efteråt! Ingen i familjen, bara strött ut random folk över Sverige. Förutom en person som jobbar på sjukhuset och verkar nära de, Ida. Luktar frikyrka av nåt slag? Jehovas?
Spekulationerna och teorierna är många i huvudet just nu.[/QUOTE

de flesta nyblivna mammor är med i någon mamma grupp på Facebook, antingen öppen eller stängd, ser inget konstigt i att en grupp på facebook gör en insamling för en medlem när något sådant här händer.
Har själv varit med i såna insamlingar och är inte det minsta religös för det. sånt händer varje dag om du kollar på facebook.
Sen vet vi inte om familjen köpt eller gett något.
Citera
2016-09-28, 01:35
Medlem
FuckBlashs avatar
[quote=ElsaLisa|58609529]
Citat:

de flesta nyblivna mammor är med i någon mamma grupp på Facebook, antingen öppen eller stängd, ser inget konstigt i att en grupp på facebook gör en insamling för en medlem när något sådant här händer.
Har själv varit med i såna insamlingar och är inte det minsta religös för det. sånt händer varje dag om du kollar på facebook.

Mamman har ju kopplingar till Jönköping/Huskvarna. Större religiösa dynghål får man väl leta efter.
Citera
2016-09-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Vill man göra mysterieum av ingenting så ...

Jag hamnade oväntat på sjukhus för några år sedan och genomgick en operation. På EN dag samlade folk från hela Sverige ihop till en blomma och present till mig.
En kompis som bor i byn bredvid köpte grejerna och folk betalade i efterhand. Efter det har jag varit med om att ge till andra.

Man kollar vilka som finns som vänner hos vederbörande sen skickar man ut meddelande med fråga om de vill vara med.

Svårare och konstigare än så är det inte.

Jag har också varit på sjukhus ett par gånger, riktigt allvarligt. En av gångerna höll mitt barn i magen på att både dö och döda mig.
Familjen kom och hälsade på såklart men några kort från folk jag inte känner dök aldrig upp.
Citera
2016-09-28, 01:47
Medlem
[quote=ElsaLisa|58609529]
Citat:

Du vet ju inte att det är från Facebook! Nej det händer inte varje dag, knappast aldrig faktiskt! Folk från facebook skriver på facebook och beklagar sorgen,
Senast redigerad av Grimbo 2016-09-28 kl. 01:53.
Citera
2016-09-28, 02:54
Medlem
Flamsans avatar
[quote=Grimbo|58609599]
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa

Du vet ju inte att det är från Facebook! Nej det händer inte varje dag, knappast aldrig faktiskt! Folk från facebook skriver på facebook och beklagar sorgen,

Beror ju tydligen på vad för folk man har på Facebook.
Kan du inte bara inse att det faktiskt inte är konstigt eller ovanligt att även Facebookvänner hör av sig IR. Framförallt vid kriser.
Citera
2016-09-28, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Du har fått datumen om bakfoten. Åklagaren tror att något hänt flickan någon gång den 5-9 september. Den 9 september tar föräldrarna henne till Kristianstad sjukhus då hon enligt mammans Facebookinlägg blivit medvetslös och slutat andas. Hon förflyttas till Lund på lördagen och avlider där på eftermiddagen samma dag, dvs den 10 september. Personalen i Lund kontaktar polisen efter att flickan avlidit. Har för mig att det var efter kl 17. Föräldrarna grips omkring kl 19 och efter ett inledande förhör delges dom misstanke om mord alternativt dråp. Dom anhålls ca kl 01.40 på natten till söndagen den 11 september.
Jag hoppas jag fått tiderna rätt, har inte dubbelkollar med artiklarna precis nu men gick igenom dom i eftermiddags.
Ja det där blev fel, det är alldeles riktigt. Tack för ditt tillrättaläggande !
Citera
2016-09-28, 05:38
Medlem
Citat:
Någon form av misshandel har ju definitivt skett, det finns ju allt från psykisk till fysisk misshandel.. Vi vet ju att det hänt något eftersom föräldrarna sitter häktade. Som exempel att inte söka läkarvård till sjuka barn är ju en form av misshandel eftersom de inte kan ta sig till läkare själva...
Ja man misstänker ju att något oegentligt, brottsligt har inträffat. Att detta något nödvändigtvis måste vara misshandel är ju däremot inte
alls klarlagd.
Citera
2016-09-28, 05:57
Medlem
Förtydligande. Framförsökt till kära Grimbo som tycks att allt är misstänksamt.

Kortet kommer från mig med flera mammor som har följt varandras graviditeter samt förlossningar från den dagen vi alla plussade. Vi är med andra ord vänner över FACEBOOK. Vi är inte med i någon religiös sekt eller något liknande heller. Vi är däremot alla med i en privat gravid grupp på Facebook. Och eftersom att vi alla (inklusive Ida som de skrivs om i tråden) känt varandra i 9 månader så tog Haileys tillstånd hårt på oss alla. Och em insamling startades på fredagen innan det blivit känt att det kunde röra sig om mord. En av oss mammor lämnade även presenten INNAN Haileys död.

Och nej det är inte något konstigt att ida spärrat sin fb eller blogg eftersom att hon likaså som vi andra mammor har tagit detta hårt men samtidigt behöver man kunna prata med varandra och ventilera sig på exempelvis sociala medier utan att folk man inte känner ska ha full tillgång till att kunna läsa detta. Inget konstigt med de alls.Allt är en tragedi o vi precis som alla andra är sorgsna, ledsna och vill inte tro de som sägs eller skrivs då vi aldrig fick en sådan bild av varken Erica eller Alex. Ingen vet något mer än de som offentliggjorts. Inte familjen, ingen.
Vila i frid Hailey ❤
Citera
2016-09-28, 08:46
Medlem
shws avatar
Citat:
Också märkligt med kortet de fått på sjukhuset. Namnen som står där.. Många personer som inte har med sjukhuset eller Skåne öht att göra. Förutom I*a Ringstr*m. Men ingen i de berördas familj står med.. Vad är det för samling av människor som på så kort tid i så olika delar av landet gjort en insamling???

Det är från en facebookgrupp mamman var medlem i. Typ "Vi med bf sommar 2016" eller liknande.

Edit: Såg inte att andra redan svarat. I den gruppen jag var med i hamnade en mamma på sjukhus sent i graviditeten. Dagen efter hade en av oss samlat in pengar från de som ville och köpt kort + present som hon skickade till sjukhuset från oss alla. Inte direkt ett omöjligt scenario.
Senast redigerad av shw 2016-09-28 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in