Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-27, 18:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag skrev inatt:

Citat:
Newt Gingrigh: - This was an enormous historic victory for Trump!

Gingrich analys är klockren. Han säger till Hannity att Trump vann just för att han inte betedde sig som Hannity eller Newt själv ville. Istället framstod han som presidentsduglig. Det var det som Trump behövde uppnå i denna debatt. Jag har inte läst Scott Adams, men han lär säga något liknande. Nästa debatt blir en annan sak.

Mycket riktigt så skriver sen Scott Adams: http://blog.dilbert.com/post/151007796236/i-score-the-first-debate

Citat:
But the most interesting question has to do with what problem both of them were trying to solve with the debate. Clinton tried to look healthy, and as I mentioned, I don’t think she completely succeeded. But Trump needed to solve exactly one problem: Look less scary. Trump needed to counter Clinton’s successful branding of him as having a bad temperament to the point of being dangerous to the country. Trump accomplished exactly that…by…losing the debate.
2016-09-27, 18:36
Medlem
Steinarrs avatar
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Enligt LA Times så leder han med 3% efter gårdagens debatt.
2016-09-27, 18:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Beethovania skrev

Är det kört för Trump nu?

Hur många debatter är det kvar och hur viktig är just den första? Alltså om man tittar rent historiskt.

Obama förlorade den första debatten mot Romney stort 2012.
2016-09-27, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Experterna: Inte så säkert att Clinton vann

http://www.expressen.se/nyheter/experterna-inte-sa-sakert-att-clinton-vann/

Scott Adams säger samma sak.

Clinton vann själva lugnet och presidentaktigheten - nästan. Hon betedde sig som en liten mobbare när hon provocerade. Helt omoget.

Men Trump vann själva jobbfrågan och säkerhetsfrågorna. Där förlorade Clinton för hon hade bara blåa teorier om hur saker ska gå till. Låter mer likt Stefan Löfven eller Anna Barta Kindberg.

Jag tyckte hela debatten handlade mest bara om vad Trump har gjort tidigare. De första 30 minuterna var OK, men när alla dessa skandaler drogs upp av henne så blev det bara cirkus.
2016-09-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Obama förlorade den första debatten mot Romney stort 2012.

Obama and Trump jämförelse love it.

Cyber Cyber får inte den feta killen på 200 kilo från min huvud.

haha han är sjuk Trump.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag skrev inatt:

Mycket riktigt så skriver sen Scott Adams: http://blog.dilbert.com/post/151007796236/i-score-the-first-debate
Efter lite tänkande så ligger det något i det alltså. Tänkte inte på det alls för blev så förbannad att han tog birther betet.

Men när man tänker efter så var det ju smart att göra som han gjorde -om syftet var att han ville vinna över obestämda väljare / independent
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Enligt LA Times så leder han med 3% efter gårdagens debatt.

CNN gick ju ut med att Amerikanska val är relativa ointressanta och debatterna brukar sällan göra någon påverkan, även på osäkra väljare. Det var innan debatten.

Det kan vara så att Clinton är så falsk av sig att folket har inget annat val än att rösta på Trump, inte för hans personlighet eller politik, utan för att inte Clinton ska styra och ställa.
2016-09-27, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Obama and Trump jämförelse love it.

Cyber Cyber får inte den feta killen på 200 kilo från min huvud.

haha han är sjuk Trump.

Fyfan det var nog det dummaste han kunde göra..fatta hur triggade alla rabiata feminister blev när han sa det. Kul
2016-09-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Fyfan det var nog det dummaste han kunde göra..fatta hur triggade alla rabiata feminister blev när han sa det. Kul

Han är galen.

Fast det är en av sakerna som gör att man alltid förlåter honom och kommer tillbaka. Utan Trump hade detta val varit det tråkigaste någonsin.

Tänk dig Bush vs Clinton fy fan.
2016-09-27, 18:46
Medlem
Grandiosos avatar
Av det jag såg av debatten i natt så tyckte jag Trump skötte sig alldeles utomordentligt bra.
Det här ska nog fixa sig.
Hillary har inte resning nog för att styra detta väldiga USA. Det vittnar inte minst hennes
längd om...jösses vad kortvuxen människan är...

En som inte kommer att rösta på henne är Monica Lewinsky om ni kommer ihåg vem hon var:

https://lh3.googleusercontent.com/-eCXxAvMFWTc/V6b3iyH0gcI/AAAAAAAACXE/LQj0ddj7i1Yk7dhtPeI_Zsje_KE3jRu0w/w426-h323/Lewinskey.jpg
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-27 kl. 18:55.
2016-09-27, 18:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Scott Adams säger samma sak.

Clinton vann själva lugnet och presidentaktigheten - nästan. Hon betedde sig som en liten mobbare när hon provocerade. Helt omoget.

Men Trump vann själva jobbfrågan och säkerhetsfrågorna. Där förlorade Clinton för hon hade bara blåa teorier om hur saker ska gå till. Låter mer likt Stefan Löfven eller Anna Barta Kindberg.

Jag tyckte hela debatten handlade mest bara om vad Trump har gjort tidigare. De första 30 minuterna var OK, men när alla dessa skandaler drogs upp av henne så blev det bara cirkus.
Sedan har vi inte sett några djupare analyser än. Tänk på tidsskillnaden. Lär väl droppa in under natten.
2016-09-27, 18:51
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
CNN gick ju ut med att Amerikanska val är relativa ointressanta och debatterna brukar sällan göra någon påverkan, även på osäkra väljare. Det var innan debatten.

Det kan vara så att Clinton är så falsk av sig att folket har inget annat val än att rösta på Trump, inte för hans personlighet eller politik, utan för att inte Clinton ska styra och ställa.

Allt handlar om "the silent majority".

Finns ju antagligen hur många som helst som säger till frugan att dom röstar på Clinton fast dom egentligen är stora Trump supportrar.

De orkar väl inte med skilsmässa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in