Citat:
Ursprungligen postat av
skorven
Av vilken anledning skulle någon i Sverige vilja se Trump vinna annat än hans kommentarer om muslimer?
Främst för att han är den, av de 2, som faktiskt har störst chans att skapa lite stabilitet. Även om den chansen är liten.
Då undrar du så klart hur fan jag kan påstå det, när media har proppat dig full med motsatsen i 6 månader.
Jo, det slog mig i morse när jag lyssnade på Hillary i debatten. Hon upprepade nästan på pricken SJWs mantran. Främst samma saker som makthavarna idag lyder till.
"Kvinnor är missgynnade och måste stå upp mot mannen. Svarta är missgynnade och måste stå upp mot vita".
Att ropa det är inte att stabilisera ett land. Det är att splittra det. Tittar vi på både USA och Sverige nu så råder det ett extremt hat mellan olika grupper. Kvinnor hatar män, och svarta hatar vita. Det är riktigt splittrade samhällen. Visst finns det frågor där det finns skillnader, men det finns bra mycket fler frågor där det är jämställt. Men hataren kommer alltid att hata.
Vi lever i en tid där vi måste enas, och inte splittras. Trump splittrar faktiskt inte. Dock påstår media att han gör det. För att han inte håller med om deras splittringsteorier.
Många som ser igenom egoismen och hatet från feminister och BLM-rörelsen inser att Hillary enbart kommer att förvärra situationen. Då deras lösning tycks vara att göra sig av med alla vita män. Är man vit så är man ond.
Och du får gärna skrika "Din kränkta vita man!" nu... Men innerst inne vet du nog om att vi har mer gemensamt än skiljt. Och att vi måste sluta hata varandra. Och därför är Trump den bättre av de 2, i det hänseendet. Där finns i alla fall hopp om förändring.
Huruvida man håller med mig i den frågan, eller anser att den frågan är en av de viktigaste vi har just nu, är helt upp till en själv.