Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-27, 10:40
Medlem
Första riktiga opinionsundersökningen efter debatten får orosmolnen att lätta något efter misslyckandet;den tycks inte ha haft så står påverkan.

Länk till artikel:http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/26/debate-flash-poll/
2016-09-27, 10:51
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmatte
Första riktiga opinionsundersökningen efter debatten får orosmolnen att lätta något efter misslyckandet;den tycks inte ha haft så står påverkan.

Länk till artikel:http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/26/debate-flash-poll/
Det förvånar mig att man gör analysen att Trump drar fördel av nattens prestation. Själv tyckte jag att han uppvisade en påfallande oförmåga att uppföra sig statsmannamässigt, vilket jag inte alls hade väntat mig.
Dessutom trasslade han in sig i en massa defensivt svammel, som han vid ett par tillfällen till och med förde på utan att ha blivit attackerad.
2016-09-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det förvånar mig att man gör analysen att Trump drar fördel av nattens prestation. Själv tyckte jag att han uppvisade en påfallande oförmåga att uppföra sig statsmannamässigt, vilket jag inte alls hade väntat mig.
Dessutom trasslade han in sig i en massa defensivt svammel, som han vid ett par tillfällen till och med förde på utan att ha blivit attackerad.

Ska jag vara helt ärlig tror jag att det centrala är att folket generellt redan hade extremt låga förväntningar på honom. Man kan avläsa i opinionsundersökningen att endast 29% av de tillfrågade tyckte han gjorde ett sämre jobb än väntat. Det påminner om valet 2000 då Bush blev totalt krossad i debatterna men vann ändå på grund av att man hade en låg ribba för honom samt att man tyckte synd om honom.
2016-09-27, 11:00
Medlem
Lindanzarens avatar
Vad tror ni amerikanarna tycker är viktigast när de väljer presidentkandidat? Jag skulle gissa på följande prioritetsordning.

1. Lojalitet. Vem är personen lojal mot? Är personen lojal mot folket, mot medelklassen och den arbetande ryggraden i det amerikanska samhället? Eller är personen lojal mot multinationella företag och den globala eliten? Kan den här personen verkligen företräda mig?

2. Karaktär. Är personen självständig och stark och kan hantera mäktiga människor och organisationer utan att förledas och bedras.

3. Sakpolitisk kompetens. Förstår personen hur politiken och lagstiftning fungerar och kan genomföra rätt åtgärder.

I vilka av dessa punkter leder Trump och i vilka leder Clinton?
2016-09-27, 11:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll, Gravis/Breitbart:

MN:

Trump 43
Clinton 43
Johnson 4
Stein 2

PA:

Clinton 46
Trump 43
Johnson 3

NC:

Clinton 44
Trump 43
Johnson 7
Stein 3

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/26/breitbartgravis-polls-minnesota-breaking-trump-pennsylvania-north-carolina-tightening/
2016-09-27, 11:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Vad tror ni amerikanarna tycker är viktigast när de väljer presidentkandidat? Jag skulle gissa på följande prioritetsordning.

1. Lojalitet. Vem är personen lojal mot? Är personen lojal mot folket, mot medelklassen och den arbetande ryggraden i det amerikanska samhället? Eller är personen lojal mot multinationella företag och den globala eliten? Kan den här personen verkligen företräda mig?

2. Karaktär. Är personen självständig och stark och kan hantera mäktiga människor och organisationer utan att förledas och bedras.

3. Sakpolitisk kompetens. Förstår personen hur politiken och lagstiftning fungerar och kan genomföra rätt åtgärder.

I vilka av dessa punkter leder Trump och i vilka leder Clinton?

1. Clinton, som har ägnat hela sitt yrkesliv åt politiken och är demokrat.
2. Clinton, som har förhandlat med stadsmän nationellt och internationellt. Hon verkar dessutom rätt tuff vilket jag gillar men jag kan förstå att många räds tuffa kvinnor.
3. Behöver man ens svara på den?

Clinton är inte perfekt men hon är en rimlig kandidat från demokraterna. Att republikanerna nominerade Trump är deras eget fel och ett enormt misstag.
2016-09-27, 11:38
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Om det är liberalism att lita på FBI och inte på indoktrinerade youtubedetektiver, ja då är jag liberalism av hela mitt hjärta!
Hur blir man egentligen en sådan extrem dåre som du? Litar på FBI minsann! Mer behövs inte sägas.
2016-09-27, 11:53
Medlem
Trump: Nästa gång ska jag nämna bills sexskandaler.

Vad fan människa förvänta du dig att de skulle servera champagne och jordgubbar.

När man nästan ligger lika i vartenda jävla stat och kämpat sig upp.

Att då komma så oförberedd Clinton stod ju och småflina eftersom han såg så dum ut.

Det börjar ju komma till gränsen där man frågar sig själv om man är dum i huvudet för att hålla på Trump.

SD och andra runt om i Europa har ju i alla fall hjärnceller, men Trump har ju låst in sina och grävt ner nyckeln under Trump Tower.
2016-09-27, 12:01
Medlem
DaEzzs avatar
Ska man vara diplomatisk så kan man säga att Trump kastade bort chansen (även om den var liten till att börja med) att avgöra valet till sin fördel. Nu är det uppförsbacke igen.

Han framstod som dåligt förberedd, bitvis förvirrad och vresig. Inte statsmannamässig. Verkade dessutom ganska sliten, särskilt mot slutet.

Jag kan inte riktigt greppa hur han och hans stab kan komma så dåligt förberedda till den viktigaste debatten i USA genom alla tider, särskilt mot bakgrund att man hade fördel av att komma in som underdog till att börja med.
Senast redigerad av DaEzz 2016-09-27 kl. 12:26.
2016-09-27, 12:18
Medlem
För att ge något positivt till Trump:

Han sa inget som kvinnorna skulle börja gråta över.

Han sa inget galet (han babbla trams mycket men inget galet)

Inget om utseende

Inget skit om någon i det republikanska partiet

2016-09-27, 12:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ska man vara diplomatisk så kan man säga att Trump kastade bort chansen (även om den var liten) att avgöra valet till sin fördel. Nu är det uppförsbacke igen.

Han framstod som dåligt förberedd, bitvis förvirrad och vresig. Inte statsmannamässig. Verkade dessutom ganska sliten, särskilt mot slutet.

Jag kan inte riktigt greppa hur han och hans stab kan komma så dåligt förberedda till den viktigaste debatten i USA genom alla tider, särskilt mot bakgrund att man hade fördel av att komma in som underdog till att börja med.
Det är just detta som förvånade mig mest under debatten!
Hur mycket Trump nu än gillar att inflika, avbryta och överrösta andra, så borde han väl kunnat hålla sig under dessa nittio minuter!?!
Karln hade ju faktiskt ett podium framför sig. Hur svårt kan det egentligen vara att föra små anteckningar för att sedan, punkt för punkt, opponera sig mot motståndaren efter det att vederbörande fått tala till punkt?

Även om många kanske gillar Trumps burdusa och infantila manér, så undrar jag ändå om inte detta kommer att kosta honom presidentskapet!
Han måste göra ett mer statsmannamässigt intryck för att ta hem det här, och det verkar han helt enkelt inte vara intresserad av.
2016-09-27, 12:53
Medlem
Om Julian Assange har något så kan det läge att ge ut det.

Tror fan inte ens det hjälper efter detta fiasko med Trump.

Cyber cyber fy fan alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in