Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Ska man vara diplomatisk så kan man säga att Trump kastade bort chansen (även om den var liten) att avgöra valet till sin fördel. Nu är det uppförsbacke igen.
Han framstod som dåligt förberedd, bitvis förvirrad och vresig. Inte statsmannamässig. Verkade dessutom ganska sliten, särskilt mot slutet.
Jag kan inte riktigt greppa hur han och hans stab kan komma så dåligt förberedda till den viktigaste debatten i USA genom alla tider, särskilt mot bakgrund att man hade fördel av att komma in som underdog till att börja med.
Det är just detta som förvånade mig mest under debatten!
Hur mycket Trump nu än gillar att inflika, avbryta och överrösta andra, så borde han väl kunnat hålla sig under dessa nittio minuter!?!
Karln hade ju faktiskt ett podium framför sig. Hur svårt kan det egentligen vara att föra små anteckningar för att sedan, punkt för punkt, opponera sig mot motståndaren
efter det att vederbörande fått tala till punkt?
Även om många kanske gillar Trumps burdusa och infantila manér, så undrar jag ändå om inte detta kommer att kosta honom presidentskapet!
Han måste göra ett mer statsmannamässigt intryck för att ta hem det här, och det verkar han helt enkelt inte vara intresserad av.