2016-09-27, 09:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Det stämmer att Larouche varit på kant med de flesta administrationer i USA. Men faktum är att just under de första Reaganåren lyckades LaRouche vara något mindre galen än vanligt och något mer seriös informationsägare än vanligt. Det fanns ingångar till regeringen här, vid denna tidpunkt.
LaRouches relation till Ronald Reagan tycks ha varit uppseendeväckande god.

http://mobile.schillerinstitute.org/i/http%3A%2F%2Fschillerinstitute.org%2F%2Flar_relate d%2F2010%2Flyn_webcast_0313%2Ff1-8-larouche_reagan _NH.jpg

Reagan tycks också ha prenumererat på LaRouches svindyra tidskrift Executive Intelligence Review.

Men det är väl inte många som gissar på att EAP ensamma stod för MOP, eller ens hade en speciellt stor del i mordet. Men vi som tror att förföljelserna av OP och förhandsinformationerna om MOP har ett samband med mordet, tänker nog inte i de banorna att mordet var resultatet av en speciell grupps strävanden.
Senast redigerad av iesho 2016-09-27 kl. 09:35.
Citera
2016-09-27, 10:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
LaRouches relation till Ronald Reagan tycks ha varit uppseendeväckande god.

http://mobile.schillerinstitute.org/i/http%3A%2F%2Fschillerinstitute.org%2F%2Flar_relate d%2F2010%2Flyn_webcast_0313%2Ff1-8-larouche_reagan _NH.jpg

Reagan tycks också ha prenumererat på LaRouches svindyra tidskrift Executive Intelligence Review.

Men det är väl inte många som gissar på att EAP ensamma stod för MOP, eller ens hade en speciellt stor del i mordet. Men vi som tror att förföljelserna av OP och förhandsinformationerna om MOP har ett samband med mordet, tänker nog inte i de banorna att mordet var resultatet av en speciell grupps strävanden.

Det är väl inte så många som gissar på att CP avfyrade två lösa skott i ryggen på OP heller. För att bereda vägen för en skytt vid anslagstavlan.

Eller gissar att CP skulle anlitats som en torped eftersom han var en elitsoldat. I CIAs och näringslivets tjänst. Som mellan sina uppdrag ägnade sig åt supande, vardagsbrott och knarkande i uppbyggande syfte. Där misshandeln av hans flickvänner, och av de som var mindre än han, syftade till att behålla skärpan i hans roll som proffstorped.

Eller gissar på att om nu Lisbet ändå pekade fel person, så måste den skyldige ändå vara lik CP. Precis som EDK enligt Flygare. Eftersom han mött båda i en hotellkorridor och därmed kunde jämföra.

På rak arm kan jag enbart komma på en gissare i det sammanhanget.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-09-27 kl. 11:14.
Citera
2016-09-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag märker att vi gör ungefär samma analys av mordet, men det som skiljer oss åt är att du har bestämt dig för i vilken krets mördarna ska sökas.
För mig är det ännu inte möjligt att ringa in den gruppen eftersom så mycket verkar outrett och därför oklart.

EAP i någon form kan vara ett uppslag. Karl-Gunnar Bäcks konspirationsgrupp med affärsmän och säpoman kan vara ett annat. Dina militära fosterländska mördare ett tredje. Nato/Stay Behind nästa där Armfelt kan vara en spelare.
Anderssons krets och din föreslagna nästa sammanflyter eftersom flera av oss i
tråden kända som ingående även ingick i Stay Behind (AGAG/Leon eller kalla det
vad man vill) och dessutom hade kopplingar till Armfelts WACL (Wallingatan 34).
Citera
2016-09-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
GM var kompetent. Håller med. Var mer intresserad av kopplingen "skicklig spanare" och "kompetent mördare".

Det är ju inte självklart att dessa kunskaper kombineras hos en enda person.
Givna kandidater kan väl vara personer om yrkesmässigt sysslar med
att utbilda jägarsoldater.
Citera
2016-09-27, 11:53
Medlem
Orkar inte läsa alla inlägg. Av ålder, andra intresse ,o.s.v. Vet inte om någon ställt denna fråga : Var det verkligen en ljus svensk som skjöt Palme ?
Citera
2016-09-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag har förut utmanat er alla att hitta den svagaste punkten i Lars Larssons scenario, jag har eventuellt hittat en sådan, trots att tesen är den intressantaste i år. Men innan jag tar upp den i tråden vill jag att ni andra spänner bågen och beskriver varför det inte kan vara SE.

Den allmänna och andra mer generella utmaningen består i att ni alla, samtliga i tråden, borde kritiskt granska era egna favoritscenarion. "Varför är inte mitt scenario plausibelt, var faller det?" Ställ den frågan och besvara den!

Jag har försökt analysera SE göranden men inte hittat något som definitivt tar bort honom som GM. Så varför inte berätta vad du kommit på , det kanske är folk här som punkterar det du hittat. Det troligaste enligt mig är att han sett allt på avstånd. Han pekar ut många av vittnena som befann sig vid platsen men ingen kan peka ut honom. han höll sig nog i bakgrunden och observerade och fantiserade.
om han är GM så måste han ha gått tillbaka till brottsplatsen ganska fort. Men har inte hittat något som till 100% friar honom. Berätta !
Citera
2016-09-27, 14:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo

Se där! Då är jag kanske inte så offside i tråden som jag själv tror emellanåt.

Har senaste tiden fördjupat mig i den svenska nazismen (märkliga intressen man har). Ska återkomma när jag börjar se mönstren lite tydligare. Finns en del namn och grupper som nog bör vägas in i den samlade analysen.

Tack för info! Ja, namnen på dem du nämner vore det givetvis bra att få listade. Då kan jag lättare hitta personkopplingar. CGÖ och Åke J Ek förstår jag. Men sen?

Apropå Wallingatan, har ni vägt in de båda männen i den parkerade bilen på just Wallingatan ca 22.45 mordkvällen? En av dem ska ha varit lik ledaren för en extrem politisk organisation, sa visst vittnena i efterhand.
Senast redigerad av Basfakta 2016-09-27 kl. 14:49.
Citera
2016-09-27, 14:53
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Givna kandidater kan väl vara personer om yrkesmässigt sysslar med
att utbilda jägarsoldater.

Okej. Den gruppen bör väl gå att ringa in ganska lätt. Vilka arbetade med sånt vid tiden för mordet? I Sverige?
Citera
2016-09-27, 16:32
Medlem
Basfaktas avatar
Jag har funderat lite på det här med mörkläggningen. Har sett att flera (inklusive jag själv) grunnat över varför båda de politiska blocken mörklägger. Kan det vara så här enkelt:

1. De borgerliga partierna och då främst moderaterna mörklägger därför att de anar att det längst ut på den politiska högerskalan kan ha funnits samarbeten mellan enstaka moderatpolitiker och högerextremister/nazister och att dessa är ansvariga för mordet. Vi vet ju till exempel att en moderat riksdagsman var ordförande i svenska WACL 1986.

2. Den sedan decennier statsbärande socialdemokratin (den självsäkerheten verkar finnas kvar än idag) kan se flera skäl till att mörklägga:
a) De anar att personer i statlig tjänst (militärer, poliser, säkerhetspoliser, underrättelsefolk, stay behind etc) har med mordet att göra och vill undvika skandalen att statligt anställda mördar statsministern.
b) Lisbeth Palme är närmast helgonförklarad i s-leden. Därför måste man hävda att Lisbeth Palme såg rätt därför att hon är Lisbeth Palme, inte för att hon såg rätt.
c) Relationen till främmande makt kan bli synnerligen ansträngd om det visar sig att CIA, MI6, KGB, Mossad eller annan utländsk säkerhetstjänst låg bakom mordet.

Av dessa skäl lanseras Christer Pettersson hårt som mördare år efter år. De borgerliga använder sina borgerliga mediekanaler (tv3, tv4, Expressen osv) för att pumpa ut budskapet.

Sossarna använder sina medier, SVT och s-märkta tidningar. Jag vet också att SVT kallas opartisk public service, but let´s face it friends. S-vinklarna haglar. Tro mig, jag har i 25 år jobbat inom den branschen.

Till sist - Sverige "rensade aldrig upp" efter kriget bland nazisterna som satt på höga poster inom militären. I listorna finns namn som varken sossarna eller de borgerliga vill släpa fram i ljuset.

Eftersom mordet måste betraktas som en extrem handling bör man nog söka mördarna bland personer med extrema åsikter. Såg i Helene Lööws bok om nazismen på 1930-talet att det redan då fanns en nazistgrupp som hade långtgående planer på att skjuta ihjäl en ledande s-politiker i Sthlm.

Att personer långt ut på vänsterkanten, RAF och liknande, ska ha skjutit Palme är givetvis också tänkbart men mindre troligt.

Samtalet till den svenska ambassaden i Bonn 02.45 på mordnatten - ambassadsekreteraren Peter Tejler - "Wir haben ihren ministerpräsident ermordet" tyder istället på att det var precis tvärtom.

Högergrupper i centraleuropa hade vid denna tid nämligen som regel att alltid skylla på extremvänstern efter sina dåd.

Alternativet till Den Stora Mörkläggningen är då att det inte finns någon mörkläggning utan att Palmeutredningen halkat i diket på grund av betydande polisiär inkompetens, möjligen parad med politisk styrning av utredningen för att undvika skandaler.

Det svenska rättsväsendet har genom åren gång på gång bevisat att det inte är särskilt effektivt. Andelen uppklarade brott är nu nere i 14 procent. Och så har vi alla övriga affärer där väl Quick-fallet leder ligan. Hittills.
Citera
2016-09-27, 19:29
Medlem
Säter kan va inblandat i palmemordet med. Det behöver inte va mörkläggning utan polisen litade på läkaren Källberg som blev förhörd 9 ggr om var Svartenbrandt var den 28 feb-86.
Har alla här läst tidningarna från början på juni -86?
Jag kan länka dom sen.
Senast redigerad av Cianneli 2016-09-27 kl. 19:34.
Citera
2016-09-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Så då ska vi lägga till ytterligare en pusselbit i pusslet, nämligen Tommy. Men, tyvärr blir inte pusslet mer lättlagt för varje ditlagd bit från helt andra kartonger.

Jag har förut utmanat er alla att hitta den svagaste punkten i Lars Larssons scenario, jag har eventuellt hittat en sådan, trots att tesen är den intressantaste i år. Men innan jag tar upp den i tråden vill jag att ni andra spänner bågen och beskriver varför det inte kan vara SE.

Den allmänna och andra mer generella utmaningen består i att ni alla, samtliga i tråden, borde kritiskt granska era egna favoritscenarion. "Varför är inte mitt scenario plausibelt, var faller det?" Ställ den frågan och besvara den!

Vi är några som under 30 år hunnit beta av samtliga scenarion. Några andra återkommer som Papegojor och upprepar sina teser hur vilda eller substanslösa de än är. Ändra "hoppar in i debatten med sådant som redan är dött när det gäller hypoteser. Det spår som är utredningsmässigt döda omfattar CP:spåret och till och med Tommy L erkände till slut det, PKK-spåret är ett annat dött spår, likaså Sydafrikaspåren, Ihesos ockulta konspirationer med allehanda knepiga scenarion ständigt muterande.

För många år sedan konstaterade GRK att det fanns en stor brist i utredningen. Den totala oviljan att utreda de tips som handlade om poliser mfl som då slarvigt kallades Polisspåren. Inget har hänt sedan den kritiken när det gäller utredningen. På andra vägar har det dock sipprat fram uppgifter som dels är intressanta dels kan föklara en del märkligheter. Alldeles nyligen fick vi oberoende bekräftelser på att man från start känt till orsakerna till wt-observationer med svepande bortförklaringar kopplat till privatspaning av Poliser alternativt en liknande "övning" utförd av ett hemligt Stay Behindförband. Där ligger dock locket på. Identifierbara personer vars verksamhet och närvaro förnekas och bagatelliseras utan att det kan granskas.

Man behöver inte vara ett geni för att förstå att det vikltigaste i utredningen är granska detta och försöka bena ut hur det såg ut den hårda vägen.

Att traggla om gamla mantran med samma argument leder ingenvart men de som önskar göra det vill aldrig inse det utan de återvänder ständigt till nollpunkten igen. V
Citera
2016-09-27, 20:33
Medlem
Citat:

Den typen av personkopplingar är nog oundvikliga frågan är bara att se igenom vilseledande och ej relevanta samband mellan personer och saker och att gneta fram uppgifter kring det som kan göra helheten begriplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in