Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Så då ska vi lägga till ytterligare en pusselbit i pusslet, nämligen Tommy. Men, tyvärr blir inte pusslet mer lättlagt för varje ditlagd bit från helt andra kartonger.
Jag har förut utmanat er alla att hitta den svagaste punkten i Lars Larssons scenario, jag har eventuellt hittat en sådan, trots att tesen är den intressantaste i år. Men innan jag tar upp den i tråden vill jag att ni andra spänner bågen och beskriver varför det inte kan vara SE.
Den allmänna och andra mer generella utmaningen består i att ni alla, samtliga i tråden, borde kritiskt granska era egna favoritscenarion. "Varför är inte mitt scenario plausibelt, var faller det?" Ställ den frågan och besvara den!
Vi är några som under 30 år hunnit beta av samtliga scenarion. Några andra återkommer som Papegojor och upprepar sina teser hur vilda eller substanslösa de än är. Ändra "hoppar in i debatten med sådant som redan är dött när det gäller hypoteser. Det spår som är utredningsmässigt döda omfattar CP:spåret och till och med Tommy L erkände till slut det, PKK-spåret är ett annat dött spår, likaså Sydafrikaspåren, Ihesos ockulta konspirationer med allehanda knepiga scenarion ständigt muterande.
För många år sedan konstaterade GRK att det fanns en stor brist i utredningen. Den totala oviljan att utreda de tips som handlade om poliser mfl som då slarvigt kallades Polisspåren. Inget har hänt sedan den kritiken när det gäller utredningen. På andra vägar har det dock sipprat fram uppgifter som dels är intressanta dels kan föklara en del märkligheter. Alldeles nyligen fick vi oberoende bekräftelser på att man från start känt till orsakerna till wt-observationer med svepande bortförklaringar kopplat till privatspaning av Poliser alternativt en liknande "övning" utförd av ett hemligt Stay Behindförband. Där ligger dock locket på. Identifierbara personer vars verksamhet och närvaro förnekas och bagatelliseras utan att det kan granskas.
Man behöver inte vara ett geni för att förstå att det vikltigaste i utredningen är granska detta och försöka bena ut hur det såg ut den hårda vägen.
Att traggla om gamla mantran med samma argument leder ingenvart men de som önskar göra det vill aldrig inse det utan de återvänder ständigt till nollpunkten igen. V