Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Så då ska vi lägga till ytterligare en pusselbit i pusslet, nämligen Tommy. Men, tyvärr blir inte pusslet mer lättlagt för varje ditlagd bit från helt andra kartonger.
Jag har förut utmanat er alla att hitta den svagaste punkten i Lars Larssons scenario, jag har eventuellt hittat en sådan, trots att tesen är den intressantaste i år. Men innan jag tar upp den i tråden vill jag att ni andra spänner bågen och beskriver varför det inte kan vara SE.
Den allmänna och andra mer generella utmaningen består i att ni alla, samtliga i tråden, borde kritiskt granska era egna favoritscenarion. "Varför är inte mitt scenario plausibelt, var faller det?" Ställ den frågan och besvara den!
I min bok är det uppseendeväckande, på gränsen till absurt, att chefen för rikskriminalen inte blev inkallad mordnatten. Och att han fick reda på nyheten via morgontidningens rubriker. Och att han i det läget väljer att låta sig grattas som om ingenting hänt. Utan att någon utomstående kan bekräfta att detta är en sanningsenlig beskrivning. Lika lite som att Holmers och Åsas påstådda närvaro i Borlänge kan bekräftas.
I din bok är kunskapen om detta förfarande enbart enerverande. En pusselbit från en annans kartong än din egen. Som enbart ställer till det i ditt pussel. Din frustration är uppenbar.
SE. En person som otaliga gånger diskuterats i denna tråden. Som påstås sprungit ett ärevarv efter att ha kommit undan. Som ett led i sitt motionerande kanske. Utan att ha blivit iakttagen av någon. Och dessutom gör allt för att bli uppmärksammad. Som att vika ut sig i tidningen för att mordplatsvittnen skulle få ännu en chans att känna igen honom som mördaren. Ett beteende som aldrig iakttagits i samband med politiska mord.
Sammanfattningsvis. SE hade följande påstådda kvalifikationer i den teorin.
En iskall avrättare. En dold resurs med kunskaper och kvalifikationer som enligt vissa inte existerade i Sverige. Med en revolver i fickan och vapenfett på sitt skrivbord. Något som Skandias säkerhetschef misstänkte. Eftersom SE i förväg visste att Palme skulle passera hans arbetsplats. Därför jobbade han över uti fall att.
Med en snygg kropp enligt Anna Hage. Axelbred och vältränad enligt andra. En person som fick IM att likna honom vid en elitsoldat. Där ett foto på SE snarare för tankarna till en obetydlig och ouppmärksammad tjänsteman på Skandia. Med uppmärksamhetstörstande ambitioner i all sin enkelhet. Som fångade tillfället i flykten och var tvungen att ringa sin arbetsgivare dagen efter. För att få reda på sin uttid. En förutsättniing för en konstruerad historia i tiden.
Jämför det beteendet med andra vittnen. Som också snubblade på ett lik av rent slumpmässiga skäl.
SE var en jävel på att rita karikatyrer av Palme. Och en jävel på att på Åland gå Contras ärenden som en kompetent typograf. Samtidigt som han var en jävel på att avrätta statsministrar eftersom han var en konstnärstyp.
En person som hatade Palme. Tillsammans med miljontals andra.
En jävel på att ljuga trovärdigt. Så trovärdigt att det än idag finns de som tror på hans berättelse.
Om det nu ändå skulle komma fram nya fakta som pekar ut Engström som skyldig, så lovar jag att äta upp EDKs golfkeps. Och skicka ett tackmail till Dammegård angående hans fakta om en figurant som dog av misstag. Och hylla iesho i tråden för hans insikt om att SE var lik CP i LPs ögon.