2016-09-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag vet inte om det överhuvudtaget spelar nån roll vilken stream man väljer?
Hursomhelst, denna sidan:
http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016/09/live-stream-watch-first-clinton-trump-presidential-debate-tonight/
..hade streams till CBS News, NBC, CNN, C-SPAN, NewsMax och TwitteR (?) och FOX News länkades nån sida bakåt såg jag.
CNN har varit så extremt PRO-Hillary att man närmast sett hur media gett upp att ens försöka se ut som något annat än propaganda för regeringen/etablissemanget så jag väljer nog CNN tror jag.

Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte varför du väljer CNN om de uppenbart är partiska. Var du sarkastisk eller missar jag din logik?

Edit: Inte för att det spelar någon större roll vilken livesändning man väljer att följa.
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Nu pratar jag ju som sagt inte om sakfrågan i sig, alltså vem som är splittrande av Clinton eller Trump. Utan faktumet att någon, om jag ska vara helt ärlig, kan vara så korkad att den tror att media kommer ta ställning för Trump på det sättet. Du verkar dock inte heller vara den skarpaste kniven i lådan så det är väl ingen slump att du drar igång ett klassiskt Trump-speech i en diskussion som handlar om något helt annat.
Vore det en lögn av media om de skulle göra det??? Sen beror det på vem det är i media som gästar, från Fox, CNN e.t.c, svensk media är rena dagiset.
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Seriously... betyder "make USA great again" något mer för dig än en smutsig utsliten hjärnslö floskel!? Vad Hillary gör utrikes tycker jag det är rimligt att kritisera men inrikes, kom igen nu... snubben har hetsat mot latinos, bygga en mur mot dem, neka inresa för alla muslimer till USA. Kom igen.

...

Just nu låter CNN Bernie inför debatten göra reklam för Hillary.

Han hetsar verkligen inte mot latinos, han pratar om ILLEGALA invandrare som FRÄMST kommer via den Mexikanska gränsen.

Han har ju jätte många "latino" supporters som kommit legalt, vilket han inte har problem med.
2016-09-27, 01:43
Medlem
Citat:
Seriously... betyder "make USA great again" något mer för dig än en smutsig utsliten hjärnslö floskel!? Vad Hillary gör utrikes tycker jag det är rimligt att kritisera men inrikes, kom igen nu... snubben har hetsat mot latinos, bygga en mur mot dem, neka inresa för alla muslimer till USA. Kom igen.

...

Just nu låter CNN Bernie inför debatten göra reklam för Hillary.

Han har sagt som det är. Varför ska latinos kunna invandra illegalt när det inte är tillåtet för andra. och vad är det för fel att kritisera latinos som begår sjuka våldsbrott i stor skala? Varför ska man inte ha rigorösa bakgrundskontroller för muslimer som invandrar?
Inte fan blir USA mindre GREAT för att landet får färre latinska och muslimska invandrare, tvärtom! Inte fan har Sverige blivit bättre av MENA invasionen
Senast redigerad av Perlmutter 2016-09-27 kl. 01:47.
2016-09-27, 01:46
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userboy
Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte varför du väljer CNN om de uppenbart är partiska. Var du sarkastisk eller missar jag din logik?

Edit: Inte för att det spelar någon större roll vilken livesändning man väljer att följa.
Antagligen för att få se deras chockerade miner och tårar när Trump sopar matten med Clinton. Jag ska nog också följa Pro-Hillary lägret. Även när rösterna räknas efter valet.

Kommer ni ihåg SVTs valvaka när SD kom in i riksdagen? Så ljuvligt att se då hela etablissemanget försökte svälja sina egna tårar.. Fyfan vad gött det var.
2016-09-27, 01:48
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Han har sagt som det är. Varför ska latinos kunna invandra illegalt när det inte är tillåtet för andra. och vad är det för fel att kritisera latinos som begår sjuka våldsbrott i stor skala? Varför ska man inte ha rigorösa bakgrundskontroller för muslimer som invandrar?
Inte fan blir USA mindre GREAT för att landet får förre latinska och muslimska invandrare, tvärtom! Inte fan har Sverige blivit bättre av MENA invasionen

Menar det, tycker Trumps "make amerika great again" är lite som SD's "produktiva vs de som förstör" kampanj de fört sedan sommaren.

En ganska öppen nationalism som innefattar de som legalt har rätt att vara där och värnar om alla som är amerikaner oavsett etnicitet.

Detta motsätter jag mig dock i Sverige då jag anser att Europas nationer ska vara etnonationella av historiska skäl. Mångfald är ingen styrka, men jag har svårt att se usa gå i den riktningen, där är det försent, Sverige har fortfarande chansen att återgå till sitt homogena, framgångsrika jag.
2016-09-27, 01:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejior
Han hetsar verkligen inte mot latinos, han pratar om ILLEGALA invandrare som FRÄMST kommer via den Mexikanska gränsen.

Han har ju jätte många "latino" supporters som kommit legalt, vilket han inte har problem med.
Jag använder min intelligens för att utröna att Hillary självklart attraherar många fler röster än Trump bland legala latinos. Men visst, om du presenterar något dokument/undersökning som pekar på motsatsen så ska jag ta en titt på det.
Senast redigerad av Madagascar 2016-09-27 kl. 01:53.
2016-09-27, 01:53
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Jag använder min intelligens för att utröna att Hillary självklart attraherar många fler röster än Trump bland legala latinos. Men visst, om du presenterar något dokument/undersökning som pekar på motsatsen så ska jag ta en titt på det?

Republikaner har ju såklart alltid ett naturligt underläge hos minoriteter pga. vänster taktik/retorik samt media vinklingar men Trump är den kandidat som tydligen verkar ha snott flest afroamerikanska röster och ligger i linje med tidigare latino röster.

http://thehill.com/homenews/campaign/296747-trump-is-doing-better-with-hispanics-than-you-think

Tror att han hade fått fler röster om folk lyssnade på va han säger ist för att läsa ljug-media.
2016-09-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejior
Republikaner har ju såklart alltid ett naturligt underläge hos minoriteter pga. vänster taktik/retorik samt media vinklingar men Trump är den kandidat som tydligen verkar ha snott flest afroamerikanska röster och ligger i linje med tidigare latino röster.

http://thehill.com/homenews/campaign/296747-trump-is-doing-better-with-hispanics-than-you-think

Tror att han hade fått fler röster om folk lyssnade på va han säger ist för att läsa ljug-media.

Latinamerikaner och andra invandrade kommer konkurrera ut svarta befolkningen som har en längre historia i landet. Fler människor är det inget land som behöver. Med den kommande teknologiska utvecklingen gynnas alla av färre människor. Flesta människor tänker inte längre än till order rasist där slutar allting i ett oändligt tjafs.
Alla områden som är dominerade av svarta med demokratiskt styre kommer sluta som Chicago där antalet skjutna kommer stiga upp emot 4-5000 innan året är slut.
Senast redigerad av Perlmutter 2016-09-27 kl. 02:02.
2016-09-27, 02:02
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Inte fan blir USA mindre GREAT för att landet får färre latinska och muslimska invandrare, tvärtom! Inte fan har Sverige blivit bättre av MENA invasionen
  • Det är inte tillåtet, det är bara mycket enklare. Indier har lite mer fysiska hinder än en snubbbe från Tijuana.
  • För att det är felriktat. Invandrare i US begår inte fler våldsbrott. Källa:https://img.washingtonpost.com/blogs/the-fix/files/2015/07/FT_13.10.07_Prevalence-of-Crime.png (Bianca Bersani, University of Massachusetts, 2014. Published in Justice Quarterly)
  • Det finns redan. Invandrare från länder med omfattande terrorism intervjuas av des FBI, dels Home land Security och det görs massa bakgrundskontroller. Har en första generationens invandrare ens begått något terrordåd sen 9/11?
  • Detsamma har tidigare sagts om irländare, italienare och kineser. Omöjligt att ge ett empiriskt baserat svar på.
  • Nej, Sverige har det gått åt helvete för. Men det är en väldigt dålig jämförelse.
2016-09-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Antagligen för att få se deras chockerade miner och tårar när Trump sopar matten med Clinton. Jag ska nog också följa Pro-Hillary lägret. Även när rösterna räknas efter valet.

Kommer ni ihåg SVTs valvaka när SD kom in i riksdagen? Så ljuvligt att se då hela etablissemanget försökte svälja sina egna tårar.. Fyfan vad gött det var.

Jag vill se Hillary totalt krossad av Trump i natt. Det handlar således mest om att min avsky för Hillary övertrumfar min vilja att se alla rednecks bli våldtagna av kriminella mexikanska aliens.

Vad hatar man minst i detta valet egentligen är frågan.
2016-09-27, 02:05
Medlem
Citat:
Jag använder min intelligens för att utröna att Hillary självklart attraherar många fler röster än Trump bland legala latinos. Men visst, om du presenterar något dokument/undersökning som pekar på motsatsen så ska jag ta en titt på det.

Trump har ju ett betydligt större stöd bland latinos än Romney och McCain, Många lagliga Latinos som sköter sig och betalar skatt är väldigt trötta på de illegala som kommer in i landet och gillar Trump. Grejen är ju att Trump vill följa och upprätthålla lagen, vilket majoriteten av folket även är för och därför han har fått stöd från polis, gränspolis, immigrationshandläggare osv.

Nu är det elfte timmen för Wikileaks, men Assange kanske vill hålla på infon till andra/tredje debatten eftersom att det är så jämnt i alla swingstates just nu i fall Hillary vinner denna debatt och siffrorna börjar sjunka. Alternativt håller han på att förhandlar sin frihet med dokumenten som leverage

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in