2016-09-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ursäkta om jag inte går igenom alla 300+ inlägg, men kan man följa "försnacket" innan debatten 03.00???
sök på cnn live, fox news live mm på youtube.
2016-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Frågan är dock vilken detta ska bli. Tyvärr är det en bit upp i alla potentiella stater, som Colorado, New Hampshire och Pennsylvania.

Det tycks som om Trump legat jämsides/plus i flera polls i Colorado i september. Dessutom räknar jag kallt med att de dras med något av SD-stigmat; möjligheten borde ju i alla fall vara större att de reella siffrorna är mer pro-Trump än pro-Hillary.

Största diskrepansen vad jag kan se när jag ögnar lite hastigt bland svaren i en poll (Colorado) som gjorts den här veckan gäller "temperament att effektivt tjäna som president" där 61% svarar Hillary mot 31% Trump. Tycker hon känts mer aggressiv och obalanserad på senare tid; i kombination med hälsoproblemen och att de tydligen ska stå upp, är det kanske inte helt omöjligt att få henne att tappa humöret. Alternativt framstå som not up to the challenge.

Jag tippar på att Trump kommer att vara lite lugnare, mer presidentvärdig - och det kommer att reta henne ännu värre.

Pollen jag nämnde ovan: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2016/images/09/26/relco1.pdf
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag frågade inte vad Trump saknar. Det jag vill veta är vad du generellt förknippar med en amerikansk president.
gissningsvis vältalighet, statsmannamässighet, kunnighet och politiker till yrket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Vad Trump inte är.

Statsmannamässig
Vältalig
Politiker
Kunnig

Finns hur mycket som helst och du förstår nog innerst inne...

Trump har Ingenting i mina ögon. Absolut ingenting.

Endast min åsikt.
Karisma?
Sen att han inte är en lögnaktig politiker kan väl ingen tycka vara dåligt?
2016-09-26, 23:16
Medlem
Steinarrs avatar
Trump lär ju ha en hel del ammunition iaf tack vare email-skandalen.

Känns som att Clinton bara kommer få sitta och försvara sig i 90 minuter.
2016-09-26, 23:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du hintar inte svaret i mitt svar?

FYI! Du har fått svaret SHERLOCK!

Trump är väl vältalig? Att han inte är politiker får betraktas som ett plus, politikertänkande brukar nämligen förgifta idealister.
2016-09-26, 23:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är framförallt Clintons invandringspolitik, (att hon vill ta emot många flyktingar från Syrien) och att hon inte vill ta itu med de illegala och ej bygga en mur, som han skall hamra på.

Det är den viktigaste frågan.
2016-09-26, 23:22
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Trump är väl vältalig? Att han inte är politiker får betraktas som ett plus, politikertänkande brukar nämligen förgifta idealister.

Får återkomma efter nattens debatt, har inte sett något imponerande nej.
2016-09-26, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Antar att det där återspeglar intelligensen hos många Trump-anhängare

Jag tyckte din lista var korkad helt enkelt. Kul att du inte tog med ärlighet och idealism i den, det hade ju kunnat bli lite pinsamt.
2016-09-26, 23:24
Medlem
Citat:
Three Breitbart/Gravis state polls of likely voters — Minnesota, Pennsylvania, and North Carolina — demonstrate how close the presidential election between Democrat Hillary R. Clinton and her GOP rival Donald J. Trump has become just before the first presidential debate.

Minnesota; tied 43%
Pennsylvania; Clinton 46% - Trump 43%
North Carolina; Clinton 44% - Trump 43%

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/26/breitbartgravis-polls-minnesota-breaking-trump-pennsylvania-north-carolina-tightening/
2016-09-26, 23:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Håller med dig. Trump är vältalig och karismatisk. Att han inte är en renodlad politiker är bara positivt enligt mig.

Nu går jag och lägger mig, gubbar och gummor, ställer klockan på 2:30. Ses inatt allihopa!
2016-09-26, 23:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tror det kommer bli så här.

1. En timme innan så släpper Wikileaks sin skit på Clint.
2. Clint och Trump debatterar och det märks att Clint är trött.
3. De båda får frågor och svarar på dem utan problem.
4. Trump är lugn.
5. Efter debatten är slut så skakar de handen moget.

En vecka senare så kommer det polls på att Trump vann debatten för majoriteen tyckte han skötte sig.

Vad grundar jag detta på? Jo, samma sak som Commander-in-Cheif som var en mini-debatt mellan Clinton och Trump, än fast de inte pratade med varandra. Men Trump vann Commander-In-Chief helt klart med 20%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in