2016-09-25, 19:52
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och vad är det man visar? En robot som avfyras, och sedan en nedslagsplats där något träffar mitt i prick 2 gånger.

Vänta... Jag ska bevisa att jag kan sparka en boll i mål på idrottsplatsen 3 km bort!

*filmar när man sparkar till en boll*
*åker ner till idrottsplatsen och filmer när man kastar en boll in i målet*

JAAA! Jag träffade mål på 3 km!!!

En lågoddsare är att sprängladdningen är placerad vid målet för hand.
Citera
2016-09-25, 21:05
Medlem
adam7s avatar
Jag väntar på att IR-klanen kommer med mera berättelser om Irans tunnelnätverk som täcker hela landet. Måste vara fantastiska grejor. Tänk på hur länge det tog att gräva tunneln under kanalen (6 år) eller St. Gotthart järrnvägstunneln (17 år) och de är bara i klass av 5 mil. Att iran lyckats gräva tunnlar mella landets alla städer för att förflytta trupper är ju magnifikt.
(sarkasm)
Citera
2016-09-26, 15:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och vad är det man visar? En robot som avfyras, och sedan en nedslagsplats där något träffar mitt i prick 2 gånger.

Vänta... Jag ska bevisa att jag kan sparka en boll i mål på idrottsplatsen 3 km bort!

*filmar när man sparkar till en boll*
*åker ner till idrottsplatsen och filmer när man kastar en boll in i målet*

JAAA! Jag träffade mål på 3 km!!!

Va ska man göra menar du? Låta dig se allt?
Visa oss nåt land som visar allt? kolla mannen Iran har avancerade robotar o USAs president har erkänt detta.
Citera
2016-09-26, 20:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Va ska man göra menar du? Låta dig se allt?
Visa oss nåt land som visar allt? kolla mannen Iran har avancerade robotar o USAs president har erkänt detta.
Problemet för Iran är att den " högteknologi" man tagit fram är modifierade modeller av gamla USA flyg från 60/70 tal. Fordonen är antagligen rena skämten eller modifierade Sovjetiska 60 tals modeller.
Iran har lyckats med konstycket att blåsa liv i Sovjetiskt tungt eldrörs lv från 50 talet, dvs. något som i resten av världen avvecklades under 60/70 tal då lv robotar blev allt kompetentare.

Att Iran kan bygga ballistiska robotar betvivlar jag inte, det kunde tyskarna redan på 40 talet.
Citera
2016-09-27, 12:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet för Iran är att den " högteknologi" man tagit fram är modifierade modeller av gamla USA flyg från 60/70 tal. Fordonen är antagligen rena skämten eller modifierade Sovjetiska 60 tals modeller.
Iran har lyckats med konstycket att blåsa liv i Sovjetiskt tungt eldrörs lv från 50 talet, dvs. något som i resten av världen avvecklades under 60/70 tal då lv robotar blev allt kompetentare.

Att Iran kan bygga ballistiska robotar betvivlar jag inte, det kunde tyskarna redan på 40 talet.
Kanske det, men det var typ deras förutsättningar. Det bästa man kunnat göra o förvandla det till dugliga robotar. Kolla, Iran fick tigga enstaka robotar under kriget o nu har man den teknologin. Man måste ju jämföra Iran med Iran!
Citera
2016-09-27, 17:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Kanske det, men det var typ deras förutsättningar. Det bästa man kunnat göra o förvandla det till dugliga robotar. Kolla, Iran fick tigga enstaka robotar under kriget o nu har man den teknologin. Man måste ju jämföra Iran med Iran!
Irans stora " framsteg" måste sättas i perspektiv. De flyg och fordon man producerar ligger 1 -2 generationen efter Väst och lite drygt 1 generation efter Ryssland och Kina.
Iran verkar dessutom slösa sina resurser på en rad olika föråldrade kopior på gamla vapensystem, istället för att nöja sig med ett par få och sedan försöka komma vidare och konstruera något från grunden.
Dagens taktik borde ha ersätts med att licenstillverka ryska eller kinesiska modeller av senaste generationen.
Citera
2016-10-02, 15:52
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Irans stora " framsteg" måste sättas i perspektiv. De flyg och fordon man producerar ligger 1 -2 generationen efter Väst och lite drygt 1 generation efter Ryssland och Kina.
Iran verkar dessutom slösa sina resurser på en rad olika föråldrade kopior på gamla vapensystem, istället för att nöja sig med ett par få och sedan försöka komma vidare och konstruera något från grunden.
Dagens taktik borde ha ersätts med att licenstillverka ryska eller kinesiska modeller av senaste generationen.

Bilderna släpptes typ igår. Det e RQ-170 derivat eller nåt liknande.
http://www.payvand.com/news/16/oct/1003.html
Citera
2016-11-14, 19:02
Medlem
CharlieMartels avatar
Det ryktas att om Rysslands senaste leverans går igenom så kommer Iran att stå emot ett kombianfall från USA/Israel
Citat:
Russia may sell Iran $10 billion worth of tanks and jets in new arms deal

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/11/14/russia-may-sell-iran-10-billion-worth-of-tanks-and-jets-in-new-a/
Citera
2016-11-15, 08:29
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Bilderna släpptes typ igår. Det e RQ-170 derivat eller nåt liknande.
http://www.payvand.com/news/16/oct/1003.html

Det mest underhållande i texten är att man hävdar att USA kämpar för att nå Irans nivå gällande drönare med smygteknik, när man själva precis har presenterat en kopia av en gammal amerikansk drönare... Dessutom ser bilderna lite udda ut på sina ställen, så frågan är om det är flygande individer eller bara modeller. Iran har ju tidigare haft en förkärlek till att ställa ut skolproje - förlåt modeller istället för riktiga prylar.
Citera
2016-11-15, 09:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Det ryktas att om Rysslands senaste leverans går igenom så kommer Iran att stå emot ett kombianfall från USA/Israel
Ha ha ha ha ha, hur kom du fram till en så efterbliven slutsats? En möjlig materielaffär på $ 10 miljarder som kommer att löpa under åtskilliga år kan du ta och jämföra med USA:s försvarsbudget (tja, även anfall men det kallas ju försvarsbudget i alla fall...) på $ 600 miljarder eller Israel med $ 19 miljarder varje år.
Citera
2017-04-30, 20:13
Medlem
Iranska Karrar
https://m.youtube.com/watch?list=PLY4fz-lfRApnpjmz9hfUQaC1vnE9ev4Eb&params=OAFIAVgT&v=STGT rccNX2s&mode=NORMAL
Senast redigerad av IR5 2017-04-30 kl. 20:22.
Citera
2017-04-30, 20:22
Medlem
IRGCN Catamaran
https://m.youtube.com/watch?v=ylJ3lkPv4_g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in