Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Och nu dött lopp på Fiveghirtyeight. Kraftig uppgång sedan i morse.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Nate Silvers favoritpoll är Bloomberg, så den skiftade allt helt. Valet är redan avgjort, har varit det ett tag nu.
2016-09-26, 15:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Och nu dött lopp på Fiveghirtyeight. Kraftig uppgång sedan i morse.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Det går verkligen dåligt för Mrs Clint!
2016-09-26, 15:53
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det kan mycket stämma. Jag tror dessutom att publiken kommer inte bestå av vanligt folk. Rummet är för litet för det. Högst troligt så är det kameramän och kamerakvinnor som kommer vara där.

Denna intervju förklarar hur debattens publik må följa vissa regler:

http://www.breitbart.com/video/2016/09/25/presidential-debates-executive-director/

"STELTER: What about who’s going to be sitting in the front row? We know Clinton campaign invited Mark Cuba. Trump threatens to invite Gennifer Flowers. Now, the campaign says that’s not happening. Is there anybody who wouldn’t be allowed to sit in the front row?

BROWN: The first several rows are generally the close family and friends of the candidates. It’s up to them to decide who is in those seats. But the most important thing, Brian, for everyone to understand is that there is a very small audience behind us, a live audience will be here tomorrow night. The big audience, the important audience is the home audience in this country and abroad. And the job of everybody in this hall is to be respectful and silent and to make sure —

STELTER: Silent?

BROWN: Silent, and to make sure that all of the time any attention is given to the candidates and their positions.

STELTER: Some people on Twitter have asked me, why have an audience at all?

BROWN: You know, we’ve held the debates on college and university campuses, almost every single one since we got started in ’88. This is a great opportunity to involve the young people in what is at the end of the day, the biggest civics education forum that’s going on. A huge number of these seats will be given to the students of Hofstra University, which I think is just a great opportunity for them to be involved and to see this firsthand. A live audience makes it different in terms of what the candidates are doing to whom they are speaking, and I think that it warms it up, but unlike the primary debates where there was audience participation, there is to be none here, and I think whoever is in those seats will respect that."
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2016-09-26, 16:08
Medlem
Nu har vi tråd om debatterna och diskussioner om dessa tas ENDAST i denna tråd under de tider den är öppen /Mod
2016-09-26, 16:29
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Ricketts Family (ägarna av Baseball-laget Chicago Cubs som haft en fantastisk säsong i National League Central ). Ricketts ångrar nu sitt endorsement av Hillary Clinton och supportar nu Donald Trump fullt ut och skall gottgöra sitt misstag även ekonomiskt.
http://www.nbcchicago.com/blogs/ward-room/Ricketts-Family-Now-Backing-Trumps-Candidacy-394196231.html
2016-09-26, 17:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu när Trump har ytterligare medvind i mätningarna så hoppar fler på Trump Train. Enligt snåla 538 så ligger Clinton 4 % före, för en vecka sedan var det 20%.

2016-09-26, 17:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu när Trump har ytterligare medvind i mätningarna så hoppar fler på Trump Train. Enligt snåla 538 så ligger Clinton 4 % före, för en vecka sedan var det 20%.

Vi vet ju alla varför det är så.
Om hon står pall i debatten inatt.
Verkar lite stark i retoriken.
Då kommer hon ta tillbaka en hel del.

Hur många framträdanden har hon haft det senaste och hur långa? (efter diagnosen)
2016-09-26, 17:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi vet ju alla varför det är så.
Om hon står pall i debatten inatt.
Verkar lite stark i retoriken.
Då kommer hon ta tillbaka en hel del.

Hur många framträdanden har hon haft det senaste och hur långa? (efter diagnosen)

Jag gjorde faktiskt ett långt inlägg här om Mrs Clinta! Kolla punkt 6.

(FB) Hillary Clinton kandiderar.
2016-09-26, 17:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Oddsen på trump är nu även lägst hittills.

2.78 på betfairs spelbörs.

Jag har noterat att det kommit två opundersökningar idag från Colorado resp Pennsylvania som visar på att Trump är nära att plocka dessa stater - särskilt Colorado.

Har det hänt ytterligare något idag som kan beskrivas som positivt för Trump?
2016-09-26, 17:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
En barnbok om Trump!

https://www.youtube.com/watch?v=bJecWvOTIT8
2016-09-26, 17:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag gjorde faktiskt ett långt inlägg här om Mrs Clinta! Kolla punkt 6.

(FB) Hillary Clinton kandiderar.
Det är alltid bra ha en stol med sig om man är inte helt fitt för tillfället
Jag låg raklång i sängen i en vecka efter min diagnos blev satt.

Men var inte riktigt svar på min fråga, då jag tänkte på antalet framträdande och tid.
För få en hum i hur mycket mindre hon varit ute.
Det finns ju en risk hon inte pallar nattens debatt, i alla fall inte hela.
2016-09-26, 19:07
Medlem
JustZlatans avatar
Här kan världen rösta i valet. In och rösta på Trump nu!

https://worldwide.vote

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in