Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-25, 22:16
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Du ställer fel frågor. Frågorna du ska ställa dig är vad har hänt med USA? Vad har Obama gjort för fel? Varför är amerikaner missnöjda med Obama och Hillary och hela etablissemangseliten? Är USA korrupt? Varför har inte svensk media skrivit om att många amerikaner är missnöjda med Obama?

Jag vill väl få det till att svensk media inte vågar skriva strunt om USA rent generellt?

Är vi inte ett land som allra helst ligger lågt?
2016-09-25, 22:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Mike Cernovich sammanfattar det bäst:

Gennifer Flowers trendade som #1 på Twitter igår, en helt ny generation fick lära sig om Bills skandaler. Det blir alltid så fel när Clinton ska försöka spela schack mot Trump.

Trump är verkligen duktig på strategi. Än fast han tar till fula trix.
2016-09-25, 22:19
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Vad är det som är så läskigt med Trump? Jag har aldrig fattat det. Han framstår som helt normal för mig.

Han är väl en sociopat?
2016-09-25, 22:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Han är väl en sociopat?

Han säger alltid vad han tror att folk vill höra (nu senast till Netanyahu). Det är ett beteende man ofta ser hos psykopater, men det behöver inte betyda att den som gör så är psykopat. En driven förhandlare som Trump kan ofta uppvisa ett liknande beteende.

Se Scott Adams blogg för mer om detta:

http://blog.dilbert.com/
2016-09-25, 22:30
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=SPh_raqO_A0 Ser han ut att vara en sociopat eller är man samma gamla vanliga fördomsfulla såsse som ropar "rasistsexisthomofob-som-hatar-fattiga" som bara säger så, i våra tidningar betalda med presstöd av skattebetalarna?

Låter bara som tomt prat för att få så många röster som möjligt?

Han får inte glömma barnen heller nej..

Visst är barnen ändå framtiden?
2016-09-25, 22:32
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Han säger alltid vad han tror att folk vill höra (nu senast till Netanyahu). Det är ett beteende man ofta ser hos psykopater, men det behöver inte betyda att den som gör så är psykopat. En driven förhandlare som Trump kan ofta uppvisa ett liknande beteende.

Kan inte hjälpa att tänka så heller.

Skall ju vara öppen och kritiskt men när jag lyssnar på Trump så är
det som att en carport åker ned framför mina ögon alltså.
2016-09-25, 22:33
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Låter det logiskt (säger alltid vad han tror att folk vill höra) när faktumet att Dilbert-halvtönten "endorsade" Hillary (b-kändis och ens det) för att han annars fruktade för sin egna säkerhet??

F.ö kul när det är välgrundat att snarare Obama är narcissist, trump narcissist ger lika många hits på google som obama narcissist.
2016-09-25, 22:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Jag ser det som att han köper röster igenom att sälja några ord till Israel.

Att erkänna Jerusalem som israeliskt och inte palestinskt betyder mycket för judiska maktförhållanden och Trump ger nu judemaffian två val: Clinton eller Jerusalem.

Trump har aldrig varit intresserad i Jerusalem eller Israel. Det märks på hans uttalanden som inte berör honom.

"Jaja. Ni får Jerusalem då"
2016-09-25, 22:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Min uppfattning är att följande amerikaner har/hade kraftigt narcissistiska drag gränsande till personlighetsstörning:

Barack Obama
Donald Trump
Ronald Reagan

Dessa har/hade kraftigt antisociala (samma som sociopatiska eller psykopatiska) drag:

Bill Clinton
Richard Nixon

Vänligen be mig inte att motivera dessa bedömningar som har vuxit fram efter åratal av biografiläsning och dokumentärkonsumtion.

För att anknyta till trådämnet skulle ett antisocialt beteende varit välkänt t ex inom New York-societén i vilken Trump levt och verkat i 70 år. Många exempel på antisocialt beteende skulle ha sipprat ut för länge sen.
2016-09-25, 22:39
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Låter bara som tomt prat för att få så många röster som möjligt?

Han får inte glömma barnen heller nej..

Visst är barnen ändå framtiden?
Jo det är de, det är också de som är dina barn och barnbarn som får plockar upp din dumma generations statsskuld och de inre motsättningar som resultat av ett dåligt skött arbete av politiker.

Specificera vad Trump säger som låter som tomt prat, till skillnad från ALLT tomma prat som Obama/Hillary säger, har man sett deras uttalanden på senare tid undrar jag??
2016-09-25, 22:40
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Min uppfattning är att följande amerikaner har/hade kraftigt narcissistiska drag gränsande till personlighetsstörning:

Barack Obama
Donald Trump
Ronald Reagan

Dessa har/hade antisociala (samma sociopatiska eller psykopatiska) drag:

Bill Clinton
Richard Nixon

Vänligen be mig inte att motivera dessa bedömningar som har vuxit fram efter åratal av biografiläsning och dokumentärkonsumtion.

För att anknyta till trådämnet hade antisocialt beteende varit välkänt t ex inom New York-societén i vilken Trump levt och verkat i 70 år. Många exempel på antisocialt beteende skulle ha sipprat ut för länge sen.

I så fall är Trump för mig den personen som är sämst på att dölja sina mänskliga brister.

Obama har jag inte alls fått samma intryck av genom åren.

Detta kan väl dock vändas till att han då är en än större sociopat men..
2016-09-25, 22:47
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Specificera vad Trump säger som låter som tomt prat, till skillnad från ALLT tomma prat som Obama/Hillary säger, har man sett deras uttalanden på senare tid undrar jag??

Aldrig hört en president eller kandidat uttrycka sig så som Trump har gjort i all fall.

Och jag lämnar dig säkert än mer övertygad för det är i huvudsak inte ens det
han säger. Man bara iakttar Trump och det är inget jag vill se som president bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in