Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-25, 13:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hemskt att svarta och latinos hela tiden röstar demokraterna. De är så lurade alla dagar.

Med tanke på att många republikanska politiker aktivt har arbetat emot deras intressen så har de inte haft något annat val, som sagt USA behöver göra så att senat och hus nivån har fler än två partier så att partierna aktivt måste vilja kämpa för folkets vilja samtidigt som man gör mutor olagliga igen.
2016-09-25, 14:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att många republikanska politiker aktivt har arbetat emot deras intressen så har de inte haft något annat val, som sagt USA behöver göra så att senat och hus nivån har fler än två partier så att partierna aktivt måste vilja kämpa för folkets vilja samtidigt som man gör mutor olagliga igen.

Svartas och latinos intressen? Vad kan det vara för något?
2016-09-25, 14:05
Bannlyst
Citat:
Det var säkert en annan mätning. Jag har svårt att tro att Trump ska minska på grund av alla raskravaller.

Ja den mätningen va förra veckan eller förrförra, men inte äldre än så,
2016-09-25, 14:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Ja den mätningen va förra veckan eller förrförra, men inte äldre än så,

Det kanske beror på raskravallerna ändå.

Svarta kanske ser Clinton och Obama som en lösning, trots att dem själva har lagt grunden till fattigdomen.

Sedan har svarta också ett eget ansvar.
2016-09-25, 14:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det kanske beror på raskravallerna ändå.

Svarta kanske ser Clinton och Obama som en lösning, trots att dem själva har lagt grunden till fattigdomen.

Sedan har svarta också ett eget ansvar.
Så rasismen har inte ett skit med detta att göra?
Och givetvis har dom ett eget ansvar, men vissa saker kan dom inte råda på.
2016-09-25, 14:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Svartas och latinos intressen? Vad kan det vara för något?

Rätten till att få gå och rösta, om jag inte miss minner mig så har vissa republikanska politiker aktivt försökt se till att minoriteter skulle få det svårare att gå och rösta för att just kunna göra det lättare för republikanska politiker att bli valda osv.

[Tillagt]

Det finns helt enkelt inga oskyldiga i det hela.
2016-09-25, 14:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Rätten till att få gå och rösta, om jag inte miss minner mig så har vissa republikanska politiker aktivt försökt se till att minoriteter skulle få det svårare att gå och rösta för att just kunna göra det lättare för republikanska politiker att bli valda osv.

[Tillagt]

Det finns helt enkelt inga oskyldiga i det hela.

Vilka typer av förslag? Förbud mot att svarta röstar?

Jag tror snarare det har med att majoriteten röstar demokraterna för dem inte gillar vita.

Det kan också vara så att demokraterna lovar med bidrag. Sånt brukar svarta människor falla för.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-25 kl. 14:28.
2016-09-25, 14:31
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
I vilken värld lever du? kommer det vara presidentval nästa år också? hahaha och ja jag minns freden på jorden när B. Clinton var president

Vad pratar du om? Varför ska inte Trump komma ställa upp nästa val. Du får vara lite mer detaljerad om du vill ha ett konkret svar på dina frågor.

Nämn ett krig som Clinton startat. Kom igen
2016-09-25, 14:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Införandet av begränsningar kring möjligheten till att registrera sig för att kunna rösta, införandet av tvång till ID kontroller utan att sänka priserna för identifikation (det kostar omkring 1000 sKr (Svenska Kronor) att skaffa legitimation i USA i dagsläget, har man dåligt med pengar så är det omöjligt att skaffa sig legitimation) samt en rad andra lagförslag som kommer att ha en större möjlighet till att sänka mängden av folk som går och röstar och speciellt bland minoritetsgrupper.

Det republikanska partiet har även en hel del politiker som har gjort konstiga val i bland annat Texas där man har aktivt ändrat i historieböckerna till att beskriva både triangelhandeln men även inbördeskriget till att inte handla om slavar till att handla om resurser och tjänster. (Man skönmålar helt enkelt sin egna historia)

Citat:
Jag tror snarare det har med att majoriteten röstar demokraterna för dem inte gillar vita.

Och jag tror du sätter in önsketänkande för att du själv är rädd eller tycker illa om alla som inte är neokonservativa med en vilja till ett apartheidsamhälle.
2016-09-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det skrämmande är inte om Trump vinner eller ej, utan att folk därborta är så desperata att de röstar på någon som honom.

För även om Clinton vinner i år, så kommer troligtvis Trump ta det nästa år, om han vill och kan.

Fenomenet Trump är en produkt av tvåpartisystemet i USA;
Vi har en demokratisk president som suttit i 2 mandatperioder, folk blir less då de tror att en ny president kan skaka om samhället till det bättre, samtidigt som de flesta redan glömt bort fiaskot med Irak och Afghanistan som den förre republikanen startade igång (varför är det alltid republikaner som ska starta krig?)
Samtidigt finns det ingen bra kandidat bland republikanerna, så då drar man fram en joker.

Fast i detta fall har vi en demokratisk kandidat (Clinton) som röstade för Irak-kriget, medan Donald Trump är emot det kriget.
2016-09-25, 14:45
Medlem
klybans avatar
Citat:

Det kan också vara så att demokraterna lovar med bidrag. Sånt brukar svarta människor falla för.
Ojdå, där lägger du faktiskt orsaken till hur de röstar, pga avsaknaden av svarta i R.
Och när jag såg hur det såg ut med hus och senat, så är det riktigt skrämmande siffror för D och katastrofalt illa hos R och antalet svarta som representerat i hus och senat.
2016-09-25, 14:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Införandet av begränsningar kring möjligheten till att registrera sig för att kunna rösta, införandet av tvång till ID kontroller utan att sänka priserna för identifikation (det kostar omkring 1000 sKr (Svenska Kronor) att skaffa legitimation i USA i dagsläget, har man dåligt med pengar så är det omöjligt att skaffa sig legitimation) samt en rad andra lagförslag som kommer att ha en större möjlighet till att sänka mängden av folk som går och röstar och speciellt bland minoritetsgrupper.

Det republikanska partiet har även en hel del politiker som har gjort konstiga val i bland annat Texas där man har aktivt ändrat i historieböckerna till att beskriva både triangelhandeln men även inbördeskriget till att inte handla om slavar till att handla om resurser och tjänster. (Man skönmålar helt enkelt sin egna historia)

Och jag tror du sätter in önsketänkande för att du själv är rädd eller tycker illa om alla som inte är neokonservativa med en vilja till ett apartheidsamhälle.

Detta kan stämma. Men bara för detta så betyder det inte att Demokraterna gynnar svarta. De har ju blåst dem totalt och Demokraterna ser bara svarta som röstlappar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in