2016-09-22, 22:56
Medlem
Förövrigt ni som vet är lite rädd för att bli beroende , Hur snabbt blir man beroende på Oxynorm . Förra gången jag åt detta så så åt jag 4 x 5 mg om dagen i 2-3 veckor. Sluta sen gick det 1-2 månader innan jag hämta ut igen . så har tvärslutat varje gång nu var jag in tror det var 1-2 månader sedan har lika ont nu som då kanske lite ondare nu . Men då var det tvärnej . och idag skrev han ut utan att jag sa något direkt - läs ovanför .

Jo grunna på hur snabbt går det att bli beroende om jag bara håller mig till dosen 4x 5 mg om dagen ?

vill inte blir beroende men nu har jag sådan ryggvärk att jag måste ta det och jag sticker inte under stolen med att kroppen slappnar av som är skönt och man slipper mestadelen av värken men mycket är kvar .

Men som sagt är världens sämsta knarkare ,har aldrig sett några rosa elefanter som alla gör på flashback.

haha . edit råkade ta 1 piller för mycket , trodde jag hade glömt å tagit oxyn på morgon, för hade sådan värk . så jag tog ett piller i tron att jag inte hade tagit morgon pillret börja må illa . ser på kartan att jag hade redan tagit morgon pillret dvs jag tog 2 st istället för en . Ringer en polare i panik . frågar om jag håller på å dör . Han frågar hur mångar har du tagit jag svar råka ta en extra . Han svar ja du kommer dö . Han märker jag får mer å mer panik . Då bryter han av skratt och förklar det är ingen fara. Jag trodde jag skulle dö haha faan va dåligt jag mådde . av att ta 2 gör aldrig om det som sagt priset "Världens sämsta knarkare " går till mig
Citera
2016-09-23, 00:12
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Förövrigt ni som vet är lite rädd för att bli beroende , Hur snabbt blir man beroende på Oxynorm . Förra gången jag åt detta så så åt jag 4 x 5 mg om dagen i 2-3 veckor. Sluta sen gick det 1-2 månader innan jag hämta ut igen . så har tvärslutat varje gång nu var jag in tror det var 1-2 månader sedan har lika ont nu som då kanske lite ondare nu . Men då var det tvärnej . och idag skrev han ut utan att jag sa något direkt - läs ovanför .

Jo grunna på hur snabbt går det att bli beroende om jag bara håller mig till dosen 4x 5 mg om dagen ?

vill inte blir beroende men nu har jag sådan ryggvärk att jag måste ta det och jag sticker inte under stolen med att kroppen slappnar av som är skönt och man slipper mestadelen av värken men mycket är kvar .

Men som sagt är världens sämsta knarkare ,har aldrig sett några rosa elefanter som alla gör på flashback.

haha . edit råkade ta 1 piller för mycket , trodde jag hade glömt å tagit oxyn på morgon, för hade sådan värk . så jag tog ett piller i tron att jag inte hade tagit morgon pillret börja må illa . ser på kartan att jag hade redan tagit morgon pillret dvs jag tog 2 st istället för en . Ringer en polare i panik . frågar om jag håller på å dör . Han frågar hur mångar har du tagit jag svar råka ta en extra . Han svar ja du kommer dö . Han märker jag får mer å mer panik . Då bryter han av skratt och förklar det är ingen fara. Jag trodde jag skulle dö haha faan va dåligt jag mådde . av att ta 2 gör aldrig om det som sagt priset "Världens sämsta knarkare " går till mig

Jag kunde köra på opiater under ett par år och samtidigt ha läget under kontroll. Att lägga av under en månad var inga som helst problem. Sen märker man att varje återhämtning tar längre och längre tid, och man börjar tänka allt mer på opiaterna. Allt detta sker stegvis utan att man vet om det. Om jag vore dig skulle jag lägga ner skiten så fort som möjligt.

Edit. Den opiaten som jag fastnade i mest var just oxycontin/norm. Inte för att den var bäst, utan för att den var jävligast att sluta med. Men då är vi ändå upp i dagliga doser på 150 mg per dag.
Senast redigerad av VictoryOrValhalla 2016-09-23 kl. 00:16.
Citera
2016-09-23, 22:55
Medlem
aha så följer jag bara 4x 5mg om dagen så är det lugnt ?
Citera
2016-09-23, 22:56
Medlem
förövrigt är det nån skillnad mella oxynorm /oxycontin/oxycodone ? för apoteket frågar alltid måste det vara oxynorm ? jag svarar alltid det vet inte jag .
Citera
2016-09-24, 19:19
Medlem
Kan man blanda 20 mg Oxycontin med 200 mg Lyrica? Aldrig tagit Lyrica förut så den är inte kroppen van vid. Däremot tar jag 10+10 mg Oxy per dag, nu tog jag allt på en gång och glömde att det står i fass att man inte ska blanda dessa två p.g.a. risk för andningsdepression.

Behöver jag oroa mig??
Citera
2016-09-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realiteten
Kan man blanda 20 mg Oxycontin med 200 mg Lyrica? Aldrig tagit Lyrica förut så den är inte kroppen van vid. Däremot tar jag 10+10 mg Oxy per dag, nu tog jag allt på en gång och glömde att det står i fass att man inte ska blanda dessa två p.g.a. risk för andningsdepression.

Behöver jag oroa mig??
du kan absolut ta det
Citera
2016-09-25, 04:28
Medlem
Körde själv lite oxy hela förra veckan vilket var riktigt jävla skönt men "what goes up must go down". Slutade med sängliggande från måndag tills fredag denna vecka
Citera
2016-09-25, 12:48
Medlem
Audacias avatar
Citat:
förövrigt är det nån skillnad mella oxynorm /oxycontin/oxycodone ? för apoteket frågar alltid måste det vara oxynorm ? jag svarar alltid det vet inte jag .
Oxynorm och Oxycontin innehåller båda Oxikodon, vilket är det verksamma ämnet! Oxynorm är snabbverkande och Oxycontin är en depot-tablett vilket ger full effekt efter ca 3 timmar, och håller i i cirka 12 timmar.
Oxycodone är bara det engelska namnet för Oxikodon, så Oxycodone Teva, Oxycodone Lannacher, Oxycodone Orion etc är helt enkelt kopior av Oxynorm/Oxycontin, så kallade generika!
Alla innehåller Oxikodon, så det är samma ämne i alla medicinerna!

Hoppas det gav dig lite kött på benen!
Citera
2016-09-25, 21:09
Medlem
Hur många tabbletter (5mg) ska man ta för att få dödlig utgång?
Inte för att jag har planer för det nu men kan vara bra att veta i framtiden om det skiter sig.
Citera
2016-09-25, 22:12
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
...........
..........
vill inte blir beroende men nu har jag sådan ryggvärk att jag måste ta det och jag sticker inte under stolen med att kroppen slappnar av som är skönt och man slipper mestadelen av värken men mycket är kvar . .......g

Tar du så ofta lär effekten avta och då måste det till ökad dos för att få effekt..osv Så risken finns där för beroende.

Någon föreslog att man bör göra uppehåll då och då och istället använda recptfria tex alvadon, detta för att effekten av dom starkare inte skall avta över tiden samt bli beroende.
Citera
2016-09-26, 08:59
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhiteHawk
Hur många tabbletter (5mg) ska man ta för att få dödlig utgång?
Inte för att jag har planer för det nu men kan vara bra att veta i framtiden om det skiter sig.
Det beror på din tolerans, din vikt etc, så det är omöjligt att svara på!
Citera
2016-09-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Oxynorm och Oxycontin innehåller båda Oxikodon, vilket är det verksamma ämnet! Oxynorm är snabbverkande och Oxycontin är en depot-tablett vilket ger full effekt efter ca 3 timmar, och håller i i cirka 12 timmar.
Oxycodone är bara det engelska namnet för Oxikodon, så Oxycodone Teva, Oxycodone Lannacher, Oxycodone Orion etc är helt enkelt kopior av Oxynorm/Oxycontin, så kallade generika!
Alla innehåller Oxikodon, så det är samma ämne i alla medicinerna!

Hoppas det gav dig lite kött på benen!

aha har oxycodone teva 98 st och ett paket oxycodone g.l 28 stycken ena är piller och ena är kapslar men de är både depå tabletter altså ? .

Jo jag grunna för jag kommer antigen få ut mer eftersom jag har daglig värk med alla jävla rygg problem och operationer . ska eventuellt stelopera mig nu . Om de inte får nån snilleblixt att göra massa andra småoperationer i ryggen igen . Men apotekarn fråga jäm måste det vara oxynorm ?.

Är oxynorm så jävla bra så apotekena är rädda att de ska ta slut eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in