Donald J. Trump @realDonaldTrump 19 minför 19 minuter sedan
If dopey Mark Cuban of failed Benefactor fame wants to sit in the front row, perhaps I will put Jennifer Flowers right alongside of him!
Jennifer Flowers hade sexual relationship med Bill Clitnon.
Att Trump tränat och är redo inför debatten kan man nog säga är kört, han verkar väldigt oseriös till det hela. Som det rapporterats innan så blir han distraherad väldigt lätt.
Flowers skall komma på debatten om jag fattar Amerikanarna rätt
... Trump har i stort sett upphört med att säga skandalösa saker, men alla utgår ifrån, (även jag) att han måste få varenda uttalande godkänt av Kellyanne Conway först och att detta är skälet till att han inte gör några stora misstag för tillfället.
...
Tror inte Kellyanne har något ansvar i förändringen. Jag tror att det är en planerad stiländring inför "slutspurten".
Enligt Stefan Molyneux så beskriver Trump tydligt i sin gamla bok "The Art of the Deal" hur man manipulerar media för att få stor exponering.
1) Ta en någorlunda kontroversiell fråga.
2) Använd överdriven formulering. (T.ex. "massor" istället för "6 stycken" och betona "otroligt dyrt" istället för att ange kostnad.)
3) Låt media vinkla och förvanska det ytterligare samt slå upp jätterubriker. (Publicitet!)
4) Efter stormen lagt sig så kan detaljerna kring uttalandet komma fram och då visar det sig att media är den som farit med osanning.
Många YouTube klipp kan styrka vad Trump egentligen sa, och inte vad etablissemangets media påstår att han sa. Hans websida har sedan länge gett en ganska klar bild om hur hans kontroversiella uttalanden (som muren mot Mexiko) skall implementeras i praktiken.
För några månader sedan noterade jag bara att Trump hade massivt motstånd från nästan all media i USA och att de vinklade vad han sade och drog saker ur sitt sammanhang. (Var fundersam på hur han kunde säga sådana saker, och granskning visade att han aldrig sagt vad de påstod.)
Men nu på senare tid (och efter Molyneux filmen) så inser jag att Trump har formulerat sig oerhört skickligt under hela kampanjen. Tidningar under etablissemanget har snabbt attackerat och för att få riktigt effektiva rubriker så har de också omtolkat det han sagt. (Dvs de har ljugit.) Normalt försöker en politiker backa och ångra sig, vilket gör att tidningarna kommer undan med överdrifter, men Trump har inte gjort det.
Dessutom, så nu när inte Trump häver ur sig kontroversiella uttryck så tappar etablissemanget all sin ammunition. De kan inte heller återupprepa gamla uttalanden från nomineringsvalen för vid närmare granskning så visar det sig att vad de påstod att han sa, hade media ljugit ihop.
Den sista månaden kommer bli intressant. Nu försöker etablissemangets media dra igång rena konspirationsteorier och utmåla Trump som rysk spion, galen byggnadsvampyr, och psykotisk mördare av minoriteter... med hänvisning till suspekta källor, och förmodligen kommer Trump i slutfasen att kontra med att vara än mer saklig och beskedlig.
Det är därför jag sedan en tid tillbaka tror att Trump har större chanser att vinna än Hillary. (Men jag underskattar inte etablissemangets makt.)
Känslan är att Trump hade behövt få bättre betalt av Clintons problematik de senaste veckorna för att kunna få upp nödvändigt momentum inför slutspurten.
Men som sagt, den kommande debatten lär bli avgörande åt ena eller andra hållet. Trump behöver nog komma ut med stärkta opinionssiffror ur debatten för att ha en rimlig chans att vinna.