2016-09-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Japp, korrekt analys.

Intressant förveckling att rysslandsvurmandet (som alt-högern i hela västvärlden allmänt delar från Trump till le Pen till SD) nu kommer upp till ytan inom SD, och det visar sig vara en rejäl imploderande vattenskiljare inom högern och extremhögern...och ekeroth blir alltmer trängd...
De gammelmoderater som röstar på SD kommer inte att gilla den här historien.
Citera
2016-09-24, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Intressant förveckling att rysslandsvurmandet (som alt-högern i hela västvärlden allmänt delar från Trump till le Pen till SD) nu kommer upp till ytan inom SD, och det visar sig vara en rejäl imploderande vattenskiljare inom högern och extremhögern...och ekeroth blir alltmer trängd...

Det är ett mediadrev för att smutskasta högern. Ren propaganda från såväl Hillary, CNN, Patrik Oksanen, SVT och Expressen. Som vanligt alltså. Det finns inga som helst belägg för någonting.
Citera
2016-09-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
De gammelmoderater som röstar på SD kommer inte att gilla den här historien.

Verkligen inte. Och inte en hel del SD:are heller (att Nyheter idag är så pass insyltade tycker jag ser ut som om den falangen inom SD har noll stöd för både ekeroth och denne ryss). Eventuellt samarbete med M ser genast skakigare ut nu.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2016-09-24 kl. 11:39.
Citera
2016-09-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det tycker jag .
Men jag är tveksam till hur det verkligen ligger till , och det är väl inte så konstigt med tanke på alla drev som som media skapar mot SD .
Vad anser du om mediadreven ?

Alltså, jag får gnibb av att det aldrig finns ett personligt ansvar när det gäller händelser kring SD.

Titt som tätt uppdagas en mängd oegentligheter kring partiet och personer inom det.

Och det på en mängd olika poster, både lokalt och inom riksdagrgrippen och dess förvaltning.

Visst, huvuden har rullat i dom mest flagranta fallen.

Men som amen i kyrkan så dyker försvarsstollar, som du, upp och orerar om mediadrev hit och mediadrev dit.

Som om det skulle vara illvilliga hittepån utan orsak när det i verkligheten bara är vad folk i partiet sysslar med.

Jag tror att "Svennedumokraterna" gör SD en rejäl otjänst i det långa loppet. Förnekelse är ju som bekant det första stadiet i ett pågående missbruk.

Alltså, kom igen. När fotsoldater rättfärdigar, som exempel, den sk Järnrörsskandalen" med att upprört avfärda hela händelsen med ett: "Det var inga järnrör, det var aluminiumrör"

Alltså har det aldrig hänt...

Du/ni/vi måste vara smartare än så.

Roger, over and out.
Senast redigerad av Begadan 2016-09-24 kl. 11:38.
Citera
2016-09-24, 11:41
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här låter ju mindre troligt, tycker jag - att han spionerar på SD.
Mer troligt att han spionerar för SD utifrån ett allmänt samhällshat mot allt utom SD och de värderingar SD står för.

Det SÄPO gör just nu vet väl ingen, och bör inte veta heller. Det jag undrar mest över är hur han lyckats ta sig in på så många olika ställen. Partier har väl inte rätt att be att få åka med polisen, t.ex.
Vad är det för sociopat, har han lätt för att kollra bort folk?

Troligen har vi en sk "vinnande personlighet", givet de olika uppdrag han haft. Att skriva debattartiklar (som det verkar, över hela spektrat) är i sig ingen konst. Tidningar har vissa problem att fylla sina redaktionella sidor och en spännande, klickgenererande artikel sitter alltid fint.

Om det handlar om en fjärrstyrd Rysslandsmarionett eller "bara" om någon desinformations-naturbegåvning som släppts lös i väst kan ju vara svårt att veta. Det kan vara en "nyttig idiot", det kan vara ett bondeoffer, det kan vara en frilansare med en egen agenda. Men att (inom ramen för ett parti som påstår sig vilja Sverige väl) anställa och nyttja en sådan person är ju, bara det, omdömeslöst så det räcker.
Citera
2016-09-24, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Du menar att det inte är okej att folk blir påhoppade för sitt ursprung? Är det inte så det funkar här på FB, är detta inte högborgen för och hoppa på folk över deras ursprung?

Jag tycker mig dagligen läsa om hur detta sker på FB, men det kanske är skillnad på vilket ursprung folket har, somliga är det okej att hoppa på just för deras ursprung och somliga är det inte att göra samma sak emot.

Nej det handlar om en oansvarig invandringspolitik där man tar in människor som bara hamnar i utanförskapsområden och börjar begå brott. Det handlar om en syn på att alla kulturer och religioner är lika som Sveriges kultur. En helt befängd och oansvarig politik.
Citera
2016-09-24, 11:42
Medlem
Putilov har agerat som en klant och då blir resultatet det här. Ändå, som sagt, det är skickligt att lyckas ta sig fram till viktiga delar av samhället som radion och riksdagen. Inte illa pinkat.
Citera
2016-09-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Alltså, jag får gnibb av att det aldrig finns ett personligt ansvar när det gäller händelser kring SD.

Titt som tätt uppdagas en mängd oegentligheter kring partiet och personer inom det.

Och det på en mängd olika poster, både lokalt och inom riksdagrgrippen och dess förvaltning.

Visst, huvuden har rullat i dom mest flagranta fallen.

Men som amen i kyrkan så dyker försvarsstollar, som du, upp och orerar om mediadrev hit och mediadrev dit.

Som om det skulle vara illvilliga hittepån utan orsak när det i verkligheten bara är vad folk i partiet sysslar med.

Jag tror att "Svennedumokraterna" gör SD en rejäl otjänst i det långa loppet. Förnekelse är ju som bekant det första stadiet i ett pågående missbruk.

Alltså, kom igen. När fotsoldater rättfärdigar, som exempel, den sk Järnrörsskandalen" med att upprört avfärda hela händelsen med ett: "Det var inga järnrör, det var aluminiumrör"

Alltså har det aldrig hänt...

Du/ni/vi måste vara smartare än så.

Roger, over and out.

I det här fallet så är det inte bara försvarsstollar på nätet, det är SDs ledning. Presschefen viftar undan det direkt. SDs väljare brukar beskrivas som lite dumma, och här blir det ju tydligt att hela det partiet är en säkerhetsrisk.
Edit:
Säger inte det här för att dissa alla blint troende sd:are, jag menar bokstavligen att det är så. Det partiet avskyr alla samhällsinstitutioner, från media till riksdagen, och det hatet gör allt tillåtet även lögner och infiltration eller "wallraff" som någon skrev. Fejkartiklar med lögner, skumma affärer med ryska kriminella, nä vadå allt är ju muslimernas fel.
Senast redigerad av Butter200 2016-09-24 kl. 11:50.
Citera
2016-09-24, 11:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purflux
Putilov har agerat som en klant och då blir resultatet det här. Ändå, som sagt, det är skickligt att lyckas ta sig fram till viktiga delar av samhället som radion och riksdagen. Inte illa pinkat.
Riksdagen får skämmas över dålig säkerhet. SD har konstaterats vara landsförrädare.
Citera
2016-09-24, 11:48
Medlem
PlutoJs avatar
Jag väntar fortfarande på reella argument, inte insinuationer och lösa anklagelser.

Tänkbart att ryssen är en säkerhetsrisk och Putinist. Men hur och varför??? Och på vilket sätt är SD femtekolonnare åt ryssen?

Kom igen nu, så fort man ställer vissa frågor så riktas flosklerna åt ett annat håll! Tror ni verkligen att man bygger trovärdighet kring sina påståenden på det viset? Eller är det så enkelt som att kastar man skit åt alla håll så fastnar det säkert någonstans?
Citera
2016-09-24, 11:51
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Riksdagen får skämmas över dålig säkerhet. SD har konstaterats vara landsförrädare.

Trams! Putilov har ju nästlat sig in i myndigheter och medier som ingen annan. Att hans oegentligheter upptäcktes först när han tog sig in i SD handlar ju om att de granskas på ett helt unikt sätt. Går inte klandra SD för hur de agerat i detta fall.
Citera
2016-09-24, 11:53
Medlem
hazzos avatar
Enligt senaste nyheterna så har Putilov (Alexander Fridback) sagt upp sig på egen begäran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in