2016-09-20, 20:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kongo tror jag avslutar i GBG om han avslutar i Sverige, Häcken kanske(de samarbetar väl med fotbollscupen för utvecklingsstörda som Kim startat och hans syrra sköter). Han spenderar oftast en del av semestern här, och har en lya i stan, sedan bor väl hans föräldrar och syrra etc i GBG. Det som kanske skulle tala för DIF, är att hans polare Isaksson spelar där nu, de har ju hängt ihop i evigheter.
Jo. Jag kan säga detta..Det troliga är att han lägger av efter Grasshoppers. Men OM han skulle ändå få för sig att avsluta hemma så blir det Häcken, om dom vill ha honom då. Det är hans hjärteklubb. DIF betyder lika mycket för honom som andra tidigare klubbar han spelat i. Har sympati, men inget "hjärta" om du förstår. Ja. Jag känner och är barndomskompis med Kim. Snackar med honom då och då.

Kuriosa: Han höll och stod i IFK Göteborg klack som grabb.
2016-09-20, 20:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Jag kan säga detta..Det troliga är att han lägger av efter Grasshoppers. Men OM han skulle ändå få för sig att avsluta hemma så blir det Häcken, om dom vill ha honom då. Det är hans hjärteklubb. DIF betyder lika mycket för honom som andra tidigare klubbar han spelat i. Har sympati, men inget "hjärta" om du förstår. Ja. Jag känner och är barndomskompis med Kim. Snackar med honom då och då.

Kan du bekräfta att Kim genuint ser sig själv som en världsmedborgare? Äsch, det där är uttjatat så ber om ursäkt för OT.
2016-09-20, 20:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan du bekräfta att Kim genuint ser sig själv som en världsmedborgare? Äsch, det där är uttjatat så ber om ursäkt för OT.
Jo...Fast det är ju officiellt
2016-09-21, 09:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Dyrestam: 10 hela matcher, 4 inhopp/utbytt 77+72+5+3 min, 6 matcher ej i truppen och 2 på bänken.

900+157=1057 minuter av 1980 min.

Tack för infon!

Nu åkte han åt igår mot Gais efter två gula med... Händer förvisso mittbackar då och då men likväl.

Citat:

Det gjorde väl i princip alla göteborgskids åtminstone ibland under 80 och 90-talet med tanke på våra framgångar då.
När går kontraktet med Grasshoppers ut? Han är inte purung som fotbollsspelare nu och känns inte som den som gör en Taco och spelar i allsvenskan till han är 40. Finns det ens år kvar att ta ut när nuvarande kontrakt går ut för Kims del?
2016-09-21, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tack för infon!

Nu åkte han åt igår mot Gais efter två gula med... Händer förvisso mittbackar då och då men likväl.

Det gjorde väl i princip alla göteborgskids åtminstone ibland under 80 och 90-talet med tanke på våra framgångar då.
När går kontraktet med Grasshoppers ut? Han är inte purung som fotbollsspelare nu och känns inte som den som gör en Taco och spelar i allsvenskan till han är 40. Finns det ens år kvar att ta ut när nuvarande kontrakt går ut för Kims del?

Hur pass bra är den där Singh? 9 mål som mittfältare är ganska okej.
2016-09-21, 09:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Personligen har jag bara sett en enda halvlek med Gais iår via tvn så jag har ingen aning men vissa verkar tycka att han borde vara nåt för oss. Nu tror jag förvisso vi kommer tappa spelare där men just mittfältare har vi ju en hel massa så det bör inte vara aktuellt i nuläget oavsett.
2016-09-21, 10:37
Medlem
Citat:

Han är en intressant spelare, men han har varit petad det sista. Bara fått inhopp. Vet ej varför, tappat formen/utkonkurrerad eller pga strul/kass karaktär, under samma period har GAIS även en riktigt bra formkurva. Rexhepi gav dom tyngd framåt.

Edit: Missade att han gjorde två mot Ängelholm. Det är rätt tuff konkurrens då Mijaljevic också varit bra och producerar poäng regelbundet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-21 kl. 10:45.
2016-09-21, 10:55
Medlem
Citat:

Ja jag tänkte det.

Han verkar gilla att slänga i sig pizza också, det är mer regel än undantag att han har ett par kartonger i famnen när jag sett honom.
2016-09-23, 16:09
Medlem
nygards avatar
Enligt Kristoffersson är Cibicki påväg att förlänga sitt kontrakt med 3 år. Glädjande
2016-09-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Enligt Kristoffersson är Cibicki påväg att förlänga sitt kontrakt med 3 år. Glädjande
Mycket bra om det skulle falla på plats! Det är hög tid att förlänga om vi inte ska ha en rejäl omsättning i truppen inför och under nästa säsong då många kontrakt går ut efter 2017. Jag förstår att spelarna helst avvaktar tills efter säsongen men det vore skönt att få ett par kuggar på plats redan nu.
2016-09-23, 17:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article23583154.ab

Har detta något samband, troligen?
2016-09-24, 10:27
Medlem
kostymnisses avatar
Tittar man lite på vår nuvarande trupp så finns det ändå en del att ta av vid en rensning inför nästa säsong. Har jag fattat det rätt så går artistskatten för såväl Rieks, Ankersen som Albaek ut efter nästa säsong och deras kontrakt går då ut så vi bör göra oss av med dessa i vinter för att få pengar för dom.
Sedan går ju även Bjärsas kontrakt ut efter nästa säsong så han kan få lämna nu vinter Adams, Hjalles och Billys kontrakt går ju ut efter denna säsong.
Då ekonomin är som den är förlänger jag gärna med Hjalle och Billy då det tordes vara billiga back-up spelare.

Ser man på ett scenario där vi gör oss av med Adam när kontraktet går ut, säljer av Albaek, Rieks och Ankersen medan vi får pengar för dessa och dessutom skickar iväg Alvbåge och Seb landar vi ändå inte på en så usel trupp som det kan tyckas vid en första tanke. Vi får ta att vi vi inte vinner något guld/tar en europaplats kommande 1-2 säsonger men likväl.

På målvaktssidan har vi isf Dahlberg och Dahlin, en extremt lovande i Dahlberg som därför bör få chansen redan nu så vi vet om han klarar att axla det allsvenska ansvaret. Dahlin är en helt ok allsvensk backup.

Till höger därbak har vi Emil som kan backas upp av Leksell. Emil är ju (peppar,peppar) aldrig avstängd/skadad och Leksell kan spela de sv.cup matcher/träningsmatcher/enstaka inhopp som krävs.

I mitten därbak får ju även Dyrestam lämna, de bröderna har ju inte huvudet med sig direkt. Kvar blir Rogne, Hjalle och Zalo. Här behövs en till men det går ju att använda såväl Leksell, Tom som Erlingmark d.y. där.

Till vänster därbak har vi Scott och Billy och det är ju ingen förändring mot idag, helt klart bra.

På mitten får MSD ta hand om högern, svårt att finna en klockren backup där dock.

Centralt har vi Tom, Sabah, Paka (som bör spela där offensivt) och även här Erlingmark som ju är som far sin och kan spela lite överallt.

Till vänster är det tunnare men det är ju nästa säsong Prosper ska var redo och han har ju testat här. Även Billy har ju hoppat in till vänster på mitten.

Längst fram har vi Tobbe, Boman och förhopppningsvis löser vi Omarsson. Bakom dessa tre bör vi kunna ha en uppflyttad junior och i viss mån Paka.

Det blir givetvis tunnare än innan men en elva med Dahlberg-Emil-Rogne-Hjalle-Scott-MSD-Tom-Paka-Prosper-Tobbe-Omarsson och en bänk med Dahlin-Zalo-Billy-Sabah-Erlingmark-Boman-Junis är inte fy skam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in