2016-09-19, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Jag saknar Haglund hos oss, jag förstår att han lämnade då han dels då var bänkad av Gurra och dels ville hem till Sthlm men det var en spelare jag verkligen gillade.
Sedan hade han varit väldigt nyttig med sina egenskaper nu när vi saknar just en sådan spelartyp som kan städa. Förvisso hade väl JL inte spelat honom men han hade behövts.
2016-09-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag saknar Haglund hos oss, jag förstår att han lämnade då han dels då var bänkad av Gurra och dels ville hem till Sthlm men det var en spelare jag verkligen gillade.
Sedan hade han varit väldigt nyttig med sina egenskaper nu när vi saknar just en sådan spelartyp som kan städa. Förvisso hade väl JL inte spelat honom men han hade behövts.
Vi kör ett rakt byte, Albaek mot Haglund.
2016-09-19, 10:10
Medlem
Axells avatar
Citat:
När du väl säger detta så kan jag inget annat än att instämma. Hade blivit en tydligare ansvarsfördelning med honom och Mads än vad det är mellan Mads och Seb. Tyckte också Haglund var en skön karaktär och verkade vara en sympatisk person. Att han valde Bajen när han lämnade blåvitt handlade väl till stor del om att han ville tillbaka till Stockholm?
2016-09-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
om djurgården kan ersätta tim björkström till nästa år, kanske få hem kim källström samt att mrabti och haris tillfrisknar lär vi se ett dif i kamp om sm guld på allvar för första gången på riktigt länge.

Kongo tror jag avslutar i GBG om han avslutar i Sverige, Häcken kanske(de samarbetar väl med fotbollscupen för utvecklingsstörda som Kim startat och hans syrra sköter). Han spenderar oftast en del av semestern här, och har en lya i stan, sedan bor väl hans föräldrar och syrra etc i GBG. Det som kanske skulle tala för DIF, är att hans polare Isaksson spelar där nu, de har ju hängt ihop i evigheter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-19 kl. 17:47.
2016-09-19, 21:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Om ni tar Seb, Adam, MSD och Hysén i samma deal.
2016-09-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om ni tar Seb, Adam, MSD och Hysén i samma deal.

Varför Smedberg??
Bjärsmyr, Ankersen & Alvbåge borde bort, sen in med Dyrestam, Karlsson-Lagemyr & Dahlberg.
Släpp Zalo & sälj Seb till vem som helst, en mille är bra för han, spela sen in Tom bredvid Albäk.

Startelva;
Dahlberg
Salomonsson, Rogne, Dyrestam, Jamieson
Lawson, Albäk, Pettersson, Rieks
Karlsson-Lagemyr
Boman

Bänk;
Dahlin, Hjalle, Nordström, Smedberg, Prosper, Hysén, Omarsson(Köp Loss)

Sen Adam och ungdomar som reserver, kan knappast gå sämre.
Senast redigerad av Jason_Puncheon! 2016-09-19 kl. 23:38.
2016-09-19, 23:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Varför Smedberg??
Bjärsmyr, Ankersen & Alvbåge borde bort, sen in med Dyrestam, Karlsson-Lagemyr & Dahlberg.

Dyrestam? Seriöst? Han kan inte ens ta en ordinarie tröja i superettan. Han är ju konstant skadad och verkar sakna psyke totalt.
2016-09-19, 23:39
Medlem
Citat:
Dyrestam? Seriöst? Han kan inte ens ta en ordinarie tröja i superettan. Han är ju konstant skadad och verkar sakna psyke totalt.

Jag tror att han har utvecklingspotential om han får förtroende och tid på sig, du behöver inte bli upprörd.
2016-09-19, 23:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag tror att han har utvecklingspotential om han får förtroende och tid på sig, du behöver inte bli upprörd.

Är inte upprörd. Mest uppgiven. Men Dyrestam har totalt stannat i utvecklingen
2016-09-19, 23:42
Medlem
Citat:
Är inte upprörd. Mest uppgiven. Men Dyrestam har totalt stannat i utvecklingen

Spana in elvan jag skrev ovanför, tror det kan bli bra när det sätter sig eller är jag totalt okunnig? Lawson & Lagemyr kan skifta plats under matcherna, tror Lawson hade funkat bra lite längre fram, tänk Mahlangu.
2016-09-20, 11:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Albaek kan mycket väl lämna oss i vinter, hans artistskatt går ut efter nästa säsong och vill vi ha cash får vi sälja i vinter. Ni kan få Seb istället. Dessutom är Haglund bosman ju så byte blir inte aktuellt hehe.

Citat:
Varför Smedberg??
Släpp Zalo & sälj Seb till vem som helst, en mille är bra för han, spela sen in Tom bredvid Albäk.

Startelva;
Dahlberg
Salomonsson, Rogne, Dyrestam, Jamieson
Lawson, Albäk, Pettersson, Rieks
Karlsson-Lagemyr
Boman

Bänk;
Dahlin, Hjalle, Nordström, Smedberg, Prosper, Hysén, Omarsson(Köp Loss)

Sen Adam och ungdomar som reserver, kan knappast gå sämre.

Dyrestam? Är inte han t.o.m. stundtals iaf, bänkad i Ängeholm? Han är som brorsan sin efter dennes succédebut, det är nåt fel med inställningen där. Bara skeppa iväg till första bästa div.1 klubb.
Hellre låta Salo få chansen om han blir hel.
Jag tror som sagt vi får släppa såväl Rieks som Ankersen i vinter och vem i h-e vill ha Alvbåge?
2016-09-20, 20:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Albaek kan mycket väl lämna oss i vinter, hans artistskatt går ut efter nästa säsong och vill vi ha cash får vi sälja i vinter. Ni kan få Seb istället. Dessutom är Haglund bosman ju så byte blir inte aktuellt hehe.

Dyrestam? Är inte han t.o.m. stundtals iaf, bänkad i Ängeholm? Han är som brorsan sin efter dennes succédebut, det är nåt fel med inställningen där. Bara skeppa iväg till första bästa div.1 klubb.
Hellre låta Salo få chansen om han blir hel.
Jag tror som sagt vi får släppa såväl Rieks som Ankersen i vinter och vem i h-e vill ha Alvbåge?

Dyrestam: 10 hela matcher, 4 inhopp/utbytt 77+72+5+3 min, 6 matcher ej i truppen och 2 på bänken.

900+157=1057 minuter av 1980 min.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in