Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-24, 00:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
TV4 ägs av Bonnier familjen, du kan ju inte missat att varenda tidning och TV kanal dem äger är neoliberala precis som Clinton.

Mest komiskt är nya storfilmen Independence Day Resurgence, där Clinton var President

Hon har helt sjukt stor backup av vartenda mediebolag, galet att Trump ens lyckas vara med i racet, att han leder är otroligt.

Ja. Det är o-troligt att han leder.
2016-09-24, 01:30
Medlem
Att Cruz går ut och stöttar Trump såg man inte komma precis.

Hoppades han på att kunna stiga fram som en äkta konservativ kandidat ur spillrorna efter en jordskredsseger för Hillary, bara för att inse att de kan vinna valet med Trump ändå?
2016-09-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris

Hoppades han på att kunna stiga fram som en äkta konservativ kandidat ur spillrorna efter en jordskredsseger för Hillary, bara för att inse att de kan vinna valet med Trump ändå?
Ja, så var det. Allt Cruz gör handlar om hans egna politiska karriär, alternativt karriär som domare i högsta domstolen. Han hade hoppats på en brakförlust för Trump vilket hade gjort honom välpositionerad inför nästa presidentval.

Nu verkar det som att Trump kommer att förlora knappt och då kommer många att anklaga Cruz för att Clinton blev president, vilket skulle vara den sämsta av alla världar för Cruz. Alltså gäller det att endorsa Trump så snabbt som möjligt.
2016-09-24, 02:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris

Han hoppar på för att hans väljare har inget annat val. Cruz vill att Trump ska vinna för då får Cruz fortsätt makt. Hans väljare är säkert pissblack nu på Curz att han i sista sekunden väljer att stötta Trump. Nu har dem inget annat val än att stötta Trump då det är 45 dagar kvar tills valet.

Karriärpolitiker....
2016-09-24, 04:05
Medlem
zergrushs avatar
Lol:
https://www.yahoo.com/news/u-s-intel-officials-probe-ties-between-trump-adviser-and-kremlin-175046002.html
Citat:
U.S. intelligence officials are seeking to determine whether an American businessman identified by Donald Trump as one of his foreign policy advisers has opened up private communications with senior Russian officials — including talks about the possible lifting of economic sanctions if the Republican nominee becomes president, according to multiple sources who have been briefed on the issue.
My surprised face.
Senast redigerad av zergrush 2016-09-24 kl. 04:08.
2016-09-24, 04:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lol:
https://www.yahoo.com/news/u-s-intel-officials-probe-ties-between-trump-adviser-and-kremlin-175046002.htmlMy surprised face.

Detta är helt klart EU's intressen. Om USA lyfter sanktionerna från Ryssland, igenom EU(USA styr EU) så kommer Ryssland bli rikt och det kommer bli en konkurrent i militärmakt.

USA vill inte att Ryssland ska vara stor och mäktig. Själv bryr jag mig inte. Det är EU som ska sluta lägga tassarna på Sverige.
2016-09-24, 05:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Cruz gått ut med att han kommer rösta Trump

https://www.facebook.com/tedcruzpage/posts/10154476728267464

Bra av Cruz. Jag gillar Cruz mer nu än i våras. Som Scott Adams påpekat: det Cruz framförallt har emot sig är hans ansikte och minspel som lätt framstår som tillgjort. Men Cruz är en hedersman. Jämför t.ex. med Ben Carson, som visserligen är delvis intressant men samtidigt en sorts förvirrad snurrpelle. Trump jämförde honom med en 'child molester'. Men Carson bara vek sig och tog den rätt i tvåan och endorsade Trump. Cruz, som den hedersman han är, har visat stake, och inte vikit sig för Trumps oerhört fula metoder hur som helst. Men, återigen som den hedersman han är, så har han till slut, när det verkligen gällt, ställt sig på den rätta sidan.

Idiot-mongot Glenn Beck har förstås fått fnatt över detta: http://www.thegatewaypundit.com/2016/09/hah-hah-glenn-beck-ted-cruz-backing-donald-trump-profoundly-sad/
2016-09-24, 06:19
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Men Cruz är en hedersman. Jämför t.ex. med Ben Carson, som visserligen är delvis intressant men samtidigt en sorts förvirrad snurrpelle. Trump jämförde honom med en 'child molester'. Men Carson bara vek sig och tog den rätt i tvåan och endorsade Trump. Cruz, som den hedersman han är, har visat stake, och inte vikit sig för Trumps oerhört fula metoder hur som helst. Men, återigen som den hedersman han är, så har han till slut, när det verkligen gällt, ställt sig på den rätta sidan.
Inget oväntat, men vad är det som egentligen är så hedersfullt vad gäller Cruz??
Jeb Bush och Kasish lär nog aldrig endorsa Trump, har de någon heder??

"Trumps fula metoder" vilka de än var slog de övriga som spenderade kopiösa summor pengar på reklamkampanjer som gemensamt var anti-Trump, and look at them now.
Rand Paul är underskattad och Cruz är överskattad, tycker jag.

Trump får ta emot fula metoder mer än vad han ger. Han jämförde Carsons beteende han hade som liten, som han i sin tur fick av Carsons egna ord i någon bok han skrivit, vad jag minns.
Carson kunde stanna kvar längre i racet men han var smart och teamade upp med Trump-kampanjen och har utan tvekan varit ett lyckat samarbete, nyttig för Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta är helt klart EU's intressen. Om USA lyfter sanktionerna från Ryssland, igenom EU(USA styr EU) så kommer Ryssland bli rikt och det kommer bli en konkurrent i militärmakt.

USA vill inte att Ryssland ska vara stor och mäktig. Själv bryr jag mig inte. Det är EU som ska sluta lägga tassarna på Sverige.
De är redan en konkurrerande militärmakt, i allra högsta grad och har alltid varit så och kommer alltid vara. Varför har man sanktioner mot Ryssland och varför lyfts de inte omedelbart undrar jag.
Senast redigerad av heis 2016-09-24 kl. 06:29.
2016-09-24, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Bra av Cruz. Jag gillar Cruz mer nu än i våras. Som Scott Adams påpekat: det Cruz framförallt har emot sig är hans ansikte och minspel som lätt framstår som tillgjort. Men Cruz är en hedersman. Jämför t.ex. med Ben Carson, som visserligen är delvis intressant men samtidigt en sorts förvirrad snurrpelle. Trump jämförde honom med en 'child molester'. Men Carson bara vek sig och tog den rätt i tvåan och endorsade Trump. Cruz, som den hedersman han är, har visat stake, och inte vikit sig för Trumps oerhört fula metoder hur som helst. Men, återigen som den hedersman han är, så har han till slut, när det verkligen gällt, ställt sig på den rätta sidan.

Idiot-mongot Glenn Beck har förstås fått fnatt över detta: http://www.thegatewaypundit.com/2016/09/hah-hah-glenn-beck-ted-cruz-backing-donald-trump-profoundly-sad/

Har mest svårt att lita på honom, fast det är ju bara mig personligen. Jag har grävt mycket i Goldman sach - bush - clinton gansgster familjerna och Cruz + familjemedlemmar finns med där i "nästet" :P

Svårt att lita på något han säger alls, faktiskt.

Han säger att han slåss för att behålla internet i USA, det är ju ett plus.. Men man vet hur hatad han är i senaten eftersom att han inte gör sitt jobb. Trump backar honom i det här, så det bildades väl någon relation där kanske.

Som sagt, personligt :P Men kan det här få alla "sore losers" som supportar cruz att gå ut och rösta så kör på, lägg känslorna åt sidan och slå Hillary, det är ju det viktiga.

Glenn beck är ett jävla nervvrack och en psykopat när man kollar på han så tror man ju att han kommer flippa ur när som helst ^^
Senast redigerad av 89Spartan 2016-09-24 kl. 06:27.
2016-09-24, 06:29
Bannlyst
Hillary fortsatte gräva sin grav idag, hon vill införa 65% "estate tax". https://twitter.com/realDonaldTrump/status/779371482329837568

trump svarar
2016-09-24, 06:46
Medlem
heiss avatar
Har Trump uttalat sig om dedär kontroversiella internet-policyn som odågan Obama pratat om?? Har missat det, hittar ingen video.
Jag gillar det dock ännu mer när han ifrån FN-stolen öppet reducerar sig till en globalist insekt och respektlös mobbad hipster inför allas ögon, bättre än Hawaii-golf.

På tal om Obama och FN, Benjamin Netanyahu på samma plats sååågar FN som institution och för den cirkus det har reducerats till, en åsikt jag hållit stark och fått munkäfta med släkt och vänner med länge om, har varit uppenbart sedan länge.
Man andvänder t.o.m det motbjudande ordet "global" som namn på sin policy eller agenda, både Obama och Stefan Löfven i love it hur dåliga de är.
https://www.youtube.com/watch?v=DPgSf3x9geI Hela Netanyahus tal, trending asf good stuff.
Senast redigerad av heis 2016-09-24 kl. 07:04.
2016-09-24, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Har Trump uttalat sig om dedär kontroversiella internet-policyn som odågan Obama föreslår?? Har missat det, hittar ingen video.
På tal om odågan Obama, Netanyahu är en "strong man" och hederfull ut i fingespetsarna, som sååågar FN för den cirkus som västvärlden-eliten har reducerats till, en åsikt jag hållit stark och fått munkäfta med släkt och vänner.
http://www.dailywire.com/news/9432/watch-netanyahu-slams-un-global-moral-farce-hank-berrien

Ja han har gått ut med ett yttrande om det, finns på hans hemsida någonstans

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in