Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Men Cruz är en hedersman. Jämför t.ex. med Ben Carson, som visserligen är delvis intressant men samtidigt en sorts förvirrad snurrpelle. Trump jämförde honom med en 'child molester'. Men Carson bara vek sig och tog den rätt i tvåan och endorsade Trump. Cruz, som den hedersman han är, har visat stake, och inte vikit sig för Trumps oerhört fula metoder hur som helst. Men, återigen som den hedersman han är, så har han till slut, när det verkligen gällt, ställt sig på den rätta sidan.
Inget oväntat, men vad är det som egentligen är så hedersfullt vad gäller Cruz??
Jeb Bush och Kasish lär nog aldrig endorsa Trump, har de någon heder??
"Trumps fula metoder" vilka de än var slog de övriga som spenderade kopiösa summor pengar på reklamkampanjer som gemensamt var anti-Trump, and look at them now.
Rand Paul är underskattad och Cruz är överskattad, tycker jag.
Trump får ta emot fula metoder mer än vad han ger. Han jämförde Carsons beteende han hade som liten, som han i sin tur fick av Carsons egna ord i någon bok han skrivit, vad jag minns.
Carson kunde stanna kvar längre i racet men han var smart och teamade upp med Trump-kampanjen och har utan tvekan varit ett lyckat samarbete, nyttig för Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Detta är helt klart EU's intressen. Om USA lyfter sanktionerna från Ryssland, igenom EU(USA styr EU) så kommer Ryssland bli rikt och det kommer bli en konkurrent i militärmakt.
USA vill inte att Ryssland ska vara stor och mäktig. Själv bryr jag mig inte. Det är EU som ska sluta lägga tassarna på Sverige.
De är redan en konkurrerande militärmakt, i allra högsta grad och har alltid varit så och kommer alltid vara. Varför har man sanktioner mot Ryssland och varför lyfts de inte omedelbart undrar jag.