2016-06-08, 00:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Haha vilket jävla skämt du är din lilla pissråtta. Sluta suga hans kuk och inse fakta istället.

Diktera mittfält?? Hahaha jo tjena, mot Malta och Degerfors kanske. Mot hyfsat mittfält så har han blivit rövknullad dag o natt.
Hyggligt självmål du bjuder på.
Taco har definitivt gjort ett bra jobb i landslaget. Sluta bete dig som en tolvåring.
Citera
2016-06-08, 00:23
Bannlyst
Just därför svensk fotboll aldrig kommer bli bra när många nöjer sig med giganter som Svensson och Källström på mitten som ska diktera... Hahah

Sen gråter man ut i marchtrådarna och undrar varför det går dåligt för Sverige.
Citera
2016-06-08, 06:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Just därför svensk fotboll aldrig kommer bli bra när många nöjer sig med giganter som Svensson och Källström på mitten som ska diktera... Hahah

Sen gråter man ut i marchtrådarna och undrar varför det går dåligt för Sverige.

Nämn istället vilka som borde ha spelat.
Ingen av oss påstår att Anders Svensson är guds gåva till mänskligheten. Men det är knappast så att han varit vår svagaste länk eller sämste spelare.
Sverige har inget fantastiskt spelarmaterial, att då sitta och toksåga en innermittfältare som sällan gjort en dålig landskamp för allt han inte är/blev när vi inte har några bättre blir bara jävligt skevt.
Citera
2016-06-08, 17:21
Medlem
bagarn29s avatar
Matias Concha är en överskattad spelare enl. mig. 150 allsvenska matcher i MFF och DIF samt 5 år i Bochum. Numera "expertkommentator" i SVT och Eurosport. Han har hör och häpna faktiskt gjort landskamper, har vi verkligen haft så dåliga högerbackar att han blev aktuell för landslagsspel?
Citera
2016-06-25, 15:40
Medlem
von_Ss avatar
Jag tycker giroud ät underskattad. Han kanske inte är ultimat för Wengers sätt att spela men han är underbar att se i straffområdet. Jag skulle uppskatta att han skapade ca nio tusen solklara lägen för arsenal senaste säsongen, bara att hans medspelare var såpass efterblivna att de var 15 meter bort när lägena uppkom.

Hade jag varit coach för arsenal hade giroud slagit assistrekord i PL för länge sen.
Citera
2016-09-21, 13:12
Medlem
buttnutters avatar
Vilken jävla skittråd det här har blivit. Världens mest överskattade spelare är Fellaini, han har egentligen aldrig gjort något konstruktivt på en fotbollsplan. Han staplar mest omkring, flaxar till ibland och tjongar iväg bollen utan adress. Kan någon rättfärdiga hans plats inom toppfotbollen?
Citera
2016-09-21, 13:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Vilken jävla skittråd det här har blivit. Världens mest överskattade spelare är Fellaini, han har egentligen aldrig gjort något konstruktivt på en fotbollsplan. Han staplar mest omkring, flaxar till ibland och tjongar iväg bollen utan adress. Kan någon rättfärdiga hans plats inom toppfotbollen?

Du kallar tråden för skittråd och nämner spelaren som får mest skit av alla i hela världen, spelaren som alla för tillfället älskar att såga för de känner sig fotbollskunniga.

Senaste 2-3 matcherna har ju han varit bättre än Pogba t.ex, inte för att han varit bra.

Men han har definitivt inte varit sämre än andra United-spelare.
Citera
2016-09-21, 13:37
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du kallar tråden för skittråd och nämner spelaren som får mest skit av alla i hela världen, spelaren som alla för tillfället älskar att såga för de känner sig fotbollskunniga.

Senaste 2-3 matcherna har ju han varit bättre än Pogba t.ex, inte för att han varit bra.

Men han har definitivt inte varit sämre än andra United-spelare.

Jag baserar inte min slutsats på hans insats bara den här säsongen, utan i United som helhet. Du kanske tycker Fellaini är bättre än Pogba överlag?
Citera
2016-09-21, 13:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Jag baserar inte min slutsats på hans insats bara den här säsongen, utan i United som helhet. Du kanske tycker Fellaini är bättre än Pogba överlag?

Nej, men han är inte heller speciellt "skattad" eller "överskattad" då absolut ALLA hatar Fellaini oavsett vad han gör.

Så att du först säger att tråden är värdelös och sen nämner Fellaini blir lite trött.

Men sen, nej Fellaini är inte bra, men han har ju fått speltid av tre olika tränare, så nånting måste han ju bidra med till United även om det kan vara svårt att se.

Rooney är ju en mer överskattad spelare för tillfället t.ex då han faktiskt är rent ut sagt bedrövlig men nämns fortfarande bland de stora i världen.
Citera
2016-09-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Karl Svensson var mittback. Osäker på hur han hade kunnat peta Anders Svensson i landslaget. Samma sak med Mattias Jonson som spelade forward och/eller ytter.

Men håller helt med dig i övrigt. Det har inte funnits någon bättre innermittfältare än Anders Svensson i landslaget under 2000-talet. Folk har väl i regel mest försökt tjata in unga spelare som är heta för stunden men sen visar sig vara medelmåttor (typ Dusan Djuric, Labinot Harbuzi, och allt vad de heter).

Tobias Linderoth var bättre än Taco iallafall.
Citera
2016-09-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tobias Linderoth var bättre än Taco iallafall.

Daniel Andersson var kung. Underskattad.
Citera
2016-09-23, 21:50
Avslutad
Miccoli var en underbar liten lirare som jag aldrig tyckte fick det där erkännandet som han förtjänade. Så ja, han var underskattad. Tekniken och målsinnet var det inget fel på, men hans mentalitet var lite sådan att han passade bättre in som stor fisk i en liten ankdamm. Vissa spelare "försvinner" på det sättet, att de har inte psyket för en storklubb. Gilardino är en annan av den typen.

Astori förstod jag aldrig varför storklubbarna jagade, till och med i somras ryktades det om Arsenal. Obegripligt! Han spelar vårdslöst, drar på sig röda kort och då och då gör han konstiga saker som renderar i självmål. Överskattad.

Sen finns det t ex Matri, Destro, Borriello och Pazzini som är överskattade. Men samtidigt är det svårt att säga eftersom de kanske aldrig var så bra från början utan mer fick en hype omkring sig. Då är de inte överskattade utan spelar mer efter den förmåga de har.

Wayne Rooney blir jag aldrig klok på. Jag har accepterat det nu.

Om jag ska ta en stor spelare som jag faktiskt tycker är en aning överskattad blir det Casillas. Han är rätt så flaxig emellanåt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-23 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in