Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-23, 01:38
Medlem
kato85s avatar
Kan det vara så att det ökande polisvåldet har en samhällssocial koppling till stödet för Donald Trump, den attityd han har och de ord han använder när han talar till det amerikanska folket.

Säger inte att det är så, det är ju i princip omöjligt att dokumenterat bekräfta detta då åsiktsregistrering inte hör hemma i en demokrati, men man får ju en del funderingar.

Jag får lite tankar till hur tidigare europeiska ledare eldat upp massorna och projiserat all möjliga anklagelser åt en viss typ grupp människor..
2016-09-23, 01:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan det vara så att det ökande polisvåldet har en samhällssocial koppling till stödet för Donald Trump, den attityd han har och de ord han använder när han talar till det amerikanska folket.

Säger inte att det är så, det är ju i princip omöjligt att dokumenterat bekräfta detta då åsiktsregistrering inte hör hemma i en demokrati, men man får ju en del funderingar.

Jag får lite tankar till hur tidigare europeiska ledare eldat upp massorna och projiserat all möjliga anklagelser åt en viss typ grupp människor..

De polisvåld du menar är svarta som attackerar poliser.

Det är klart att Trump tjänar på kaos i landet. Han vill ju göra något åt det.
2016-09-23, 01:46
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
De polisvåld du menar är svarta som attackerar poliser.

Det är klart att Trump tjänar på kaos i landet. Han vill ju göra något åt det.

Nej jag menar tvärtom. Våldet mot polisen har ju varit konstant i åratal, varken eskalerande eller sjunkande.

Ja precis, folk gör oftast förhastade beslut när man befinner sig i kaos.
2016-09-23, 01:55
Bannlyst
Citat:
Nej jag menar tvärtom. Våldet mot polisen har ju varit konstant i åratal, varken eskalerande eller sjunkande.
Har det? Jag trodde det hade ökat. Det har i alla fall uppmärksammats att poliser blivit skjutna av "Black lives matter" supportrar på sista tiden.

senaste videon från han watson verkar ha med de å göra
https://www.youtube.com/watch?v=MDzsE5heUuA
2016-09-23, 01:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Ja precis, folk gör oftast förhastade beslut när man befinner sig i kaos.

Det är inte direkt vanligt folk som attackerar polisen. Polis har blivit en symbol för "The system" och "The system is racist". Väldigt många svarta har värderingar som liknar svarta pantrarna och många svarta tar illa upp för bli kallad african-american för dem vill inte bli koppad till "America" då "America = KKK". Folket som gör dessa attacker har föräldrar som var med civilrättsrörelsen på 60-talet. Redan då spårade den ut.

Jag tycker inte Trump gjorde sig så märkvärdig angående charlotte.
2016-09-23, 04:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur blir det med Trumps skattedeklerationer? Han har skrivit under dessa. Men han har inte visat detta. Han har gett något svar på det?

Enligt Clinton handlar det om big bussnies med Ryska maffian.

https://www.facebook.com/hillaryclinton/videos/1255020717887788/

Men vi vet att detta är bara anklagelser typ "Du är nazist för du äter mat - Mat åt Hitler också!".

Filmen är löjlig.
2016-09-23, 04:21
Medlem
heiss avatar
Citat:
Hur blir det med Trumps skattedeklerationer? Han har skrivit under dessa. Men han har inte visat detta. Han har gett något svar på det?

Enligt Clinton handlar det om big bussnies med Ryska maffian.

https://www.facebook.com/hillaryclinton/videos/1255020717887788/

Men vi vet att detta är bara anklagelser typ "Du är nazist för du äter mat - Mat åt Hitler också!".

Filmen är löjlig.
"When the audit is finished", eller "when crooked Hillarys releases her 33k deleted emails".
Romney tjänade ingenting på att lämna ut sina, tvärtom. Tror aldrig han ger ut de.
2016-09-23, 04:42
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Har det? Jag trodde det hade ökat. Det har i alla fall uppmärksammats att poliser blivit skjutna av "Black lives matter" supportrar på sista tiden.

senaste videon från han watson verkar ha med de å göra
https://www.youtube.com/watch?v=MDzsE5heUuA

Haha ja, att du citerar någon så partisk som Watson.

Nej det är ingen polis som blivit skjuten och som Watson uppmärksammar, det är en svart polis som skjutit en svart, kanske det du menade?
2016-09-23, 04:43
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Trumps bästa valarbetare Black Lives Matter är i farten

Live camera DAY 3 in Charlotte NC RIOTS / Protests Keith Lamont Scott riots
https://www.youtube.com/watch?v=kQZgIAWOaRs

Utegångsförbud startar 06:00 svensk tid.
Senast redigerad av AkeTheSnake 2016-09-23 kl. 05:22. Anledning: Tillägg - utegångsförbud
2016-09-23, 04:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Det är inte direkt vanligt folk som attackerar polisen. Polis har blivit en symbol för "The system" och "The system is racist". Väldigt många svarta har värderingar som liknar svarta pantrarna och många svarta tar illa upp för bli kallad african-american för dem vill inte bli koppad till "America" då "America = KKK". Folket som gör dessa attacker har föräldrar som var med civilrättsrörelsen på 60-talet. Redan då spårade den ut.

Du har en del rätt i det, men det är ju poliser som skjutit svarta, inte andra medborgare, så det finns mer än den klassiska "polisen är systemets hantlangare".

Det blir ju extra anmärkningsvärt när det är de som ska skydda medborgarna som tar ihjäl dem. Det blir liksom lite kontraproduktivt.

Citat:
Jag tycker inte Trump gjorde sig så märkvärdig angående charlotte.

Det behövde han inte göra. Och han hade bara ett val, att ducka undan frågan då den är för stark.

Hade Trump öppet försvarat Polisen hade han såklart tappat massa röster, hade han bett att polisen skulle ställas till rätta hade han tappat Trumpväljare (inom law enforcement inte minst) och samtidigt troligtvis inte fått nog stöd bland svarta, eftersom det finns flera andra anledningar för minoriteter att inte rösta på honom.

Om du analyserar Clinton så kan du se att även hon duckade undan frågan med brasklappar åt båda riktningarna.
Senast redigerad av kato85 2016-09-23 kl. 04:54.
2016-09-23, 08:35
Medlem
Citat:

Jag har mycket svårt att tro att den här samhällsociala (snyggt nytt ord förresten) kopplingen föreligger. Min anledning till det är inte ett resonemang utan det faktum att det "ökande polisvåldet" faktiskt inte existerar. Ingen ökning har skett.

Jag lutar mer åt den här teorin: du är inte så förtjust i Trump, alltså konstruerar du något som ska passa in i en bild där hans kandidatur resulterar i "samhällssociala" konsekvenser som är dåliga.

En ful typ som tidigare har skjutit mot poliser håller på och fipplar med en pistol nära poliserna - och han blir skjuten. Jag får för mig att Trump inte har nåt med det att göra.

"Du får lite tankar" - jag blir lite full i skratt. Dina typer av resonemang är förtjänta av anklagelser. För du tillhör en viss grupp människor.
2016-09-23, 09:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag har mycket svårt att tro att den här samhällsociala (snyggt nytt ord förresten) kopplingen föreligger. Min anledning till det är inte ett resonemang utan det faktum att det "ökande polisvåldet" faktiskt inte existerar. Ingen ökning har skett.

Så ingen ökning har skett, ändå är det inte var dag som det blir kravaller. Men det kan förstås vara en tillfällighet.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag lutar mer åt den här teorin: du är inte så förtjust i Trump, alltså konstruerar du något som ska passa in i en bild där hans kandidatur resulterar i "samhällssociala" konsekvenser som är dåliga.

En ful typ som tidigare har skjutit mot poliser håller på och fipplar med en pistol nära poliserna - och han blir skjuten. Jag får för mig att Trump inte har nåt med det att göra.

"Du får lite tankar" - jag blir lite full i skratt. Dina typer av resonemang är förtjänta av anklagelser. För du tillhör en viss grupp människor.

Precis, jag är inte så förtjust i honom (som politiker) och det är möjligt att jag söker en koppling där, men det går samtidigt inte att undvika Trumps demagogiska budskap och hatretorik, historien har gång på gång visar att sådan taktik inspirerar, på gott och ont.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in