2016-09-22, 08:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Så har det vänt uppåt igen! Tillväxten för SD i opinionen har ju ALDRIG varit linjär. Tvärtom har det hela tiden varit hack i kurvan. Med beaktande av detta så är det inte alls otroligt att SD når över 35 procent vid valet om två år.

Notera då att valarbetarna har lagt i en högre växel: flera skjutningar, mera bilbränder och så vidare. Folk blir uppskrämda och söker en lösning i politiken.

-SD levererar enkla lösningar på komplicerade problem säger belackarna.
-Varför krångla till det, säger jag.
2016-09-22, 09:06
Medlem
Etablissemangets OU är genomsyrat av oärlighet och klara tendenser till att styra väljarströmningarna. Man kommer att fortsätta med att i möjligaste mån hålla nere SD:s siffror.

Man kan också räkna med att i bortfallet vilar många SD-röster som outvecklade ägg som mognar 2018.

Valarbetarna arbetar just nu hårdare än beräknat, det är ju långt in i september. Mycket bra för SD att valarbetarna har blivit fler och sprider sig till många platser.

Ytterligare en nyhet, normalt inte bra att Ericsson lägger produktionen i Sverige, men nu är läget sådant att förrädaren Löfvén med flera behöver en rejäl läxa och att valboskapen föses i rätt riktning.

Stackars Sverige, men 87% har sig själva att skylla, vilseledda av makteliten... ....

Jag glömde nämnsta att 12000 migranter tydligen är efterlysta och skall utvisas....smaka på den "utmaningen"..
2016-09-22, 09:18
Medlem
http://www.svtplay.se/video/10368405/aktuellt/aktuellt-21-sep-21-00?start=auto

20 minuter envisas stolpskottet/imbecillen Tomas Bodström med att stå fast vid att Sverige ska vara hela europas mottagarland. "Vi ska ha en generös men också reglerad invandring" vräker dumfanskapet Bodström ur sig. Samma som att säga att vi ska spendera sjukt mycket pengar men fortfarande förbli rika.

Så länge sossarna har representanter som inte står för en normalisering av migrationspolitiken likt den som råder i europa så kommer SD fortsätta stå MYCKET starkt.
2016-09-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
18,6% avrundat till heltal, vilket Ipsos nu enbart använder sig av, blir 19%. Men följer man decimalerna som jag gör och även status.st gör så vet man att den riktiga siffran är 18,6% och den näst bästa mätningen hos Ipsos någonsin.

Men det är väldigt bra det också! Plus klart största parti med stor marginal i Yougovs mätning återigen!

Var är nu alla i belackarna som i tråden skrev sida upp och sida ner om SDs slutliga fall?
2016-09-22, 09:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Var är nu alla i belackarna som i tråden skrev sida upp och sida ner om SDs slutliga fall?
Mest av allt saknar jag Rejdars analyser av opinionsläget.
2016-09-22, 10:16
Medlem
InnocentBystanders avatar
Skräpblaskan Metro publicerar Yougovs undersökning idag. Det roliga är att artikelns fokus enbart ligger på att KD hamnar under spärren igen. Hur skall man tolka detta? Anser de att resultatet är så nedslående att det inte ens är värt att analyseras i sin helhet?

"Om man bara blundar riktigt hårt så är allt som vanligt när man öppnar ögonen igen"...
2016-09-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hörde på senaste att sossarna beskyller SD för att vara opålitliga, och inte håller vad de lovar.
Begriper inte problemet, då Löfven och co bedyrat 1000-tals gånger man skiter totalt i vad SD tänker, gör, planerar o.s.v.
Borde kanske SD göra klart för sossarna man inte tar order av ett sånt skitparti?

Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Det är väl det de gör hela tiden? Röstar emot förslag bara för att skapa oordning och visa makt. Riksdagen är inte platsen för en dokusåpa. Det borde alla seriösa politiker förstå. Det borde alla seriösa väljare också förstå.

Hur som helst, Löfven&Co har 1000-tals gånger bedyrat att han kommer totalt nonchalera vad ett parti med nazistiska rötter tänker, röstar på eller gör.
Kommer ihåg vad Ingvar Carlsson sade efter valet 2014, "SD måste till varje pris isoleras".
Sen kommer man nu och gnäller hur SD röstar i riksdagen, partiet skulle ju helt nonchaleras!
2016-09-22, 10:50
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mest av allt saknar jag Rejdars analyser av opinionsläget.
Ja jag saknar honom också. Han gjorde en kort comeback för att sedan helt försvinna. Han var PK-ismens svar på "Bagdad Bob".
2016-09-22, 11:06
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Enligt DN fick SD 19 procent. 0,1% högre än det tidigare rekordet:

I DN/Ipsos septembermätning får SD stöd av 19 procent av väljarna. Det är en tangering av partiets tidigare högsta resultat från december 2015. Då fick SD 18,9 procents stöd.

Alltså all-time-high!

Mätningen bör korrigerat mot verkligheten motsvara minst 23 procent!

Även om blattarnas omfattande bilbränder bidrager att öka stödet för SD, kommer givetvis ändå effektiva motmedel att snarast sättas in framledes, då SD håller i taktpinnen...
Senast redigerad av Bellania 2016-09-22 kl. 11:09.
2016-09-22, 11:14
Medlem
flyer1s avatar
Jag fattar inte hur Sd kan ligga så lågt i tester då de jag känner bäst av helt olika kategorier männinskor erkänt skulle rösta SD. Sen finns det naturligtvis många som håller det hemligt. Enligt min bekanskapskrets borde de få minst 50% av de manliga rösterna och ca 25% av de kvinnliga.
Jag känner en SD politiker och han befarar röstfusk nästa val med poströsterna. Det kan vara mygel även med opinionsundersökningarna. 2 institut får ju betydligt högre siffror för SD och de har ju visat sig ligga mest rätt vid valet.
2016-09-22, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Mätningen bör korrigerat mot verkligheten motsvara minst 23 procent!

Även om blattarnas omfattande bilbränder bidrager att öka stödet för SD, kommer givetvis ändå effektiva motmedel att snarast sättas in framledes, då SD håller i taktpinnen...

Det är nog snarare så att stödet till SD ökar för att folk sakta men säkert inser att de övriga partierna inte menar allvar med flyktingproblematiken, brottsligheten och de enorma sociala problem som hör till den mm.
2016-09-22, 11:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Jag fattar inte hur Sd kan ligga så lågt i tester då de jag känner bäst av helt olika kategorier männinskor erkänt skulle rösta SD. Sen finns det naturligtvis många som håller det hemligt. Enligt min bekanskapskrets borde de få minst 50% av de manliga rösterna och ca 25% av de kvinnliga.
Jag känner en SD politiker och han befarar röstfusk nästa val med poströsterna. Det kan vara mygel även med opinionsundersökningarna. 2 institut får ju betydligt högre siffror för SD och de har ju visat sig ligga mest rätt vid valet.

Exakt vad det beror på vet vi inte. Men Status.st hoppade upp i snittvärde direkt efter valet. Lär väl hända samma sak vid nästa val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in